//
کدخبر: ۲۳۷۱۱۳ //
تیموری در نشست ستاد سفر مطرح کرد؛

هیچ‌جا مانند ایران خبر بد را درشت‌نمایی نمی‌کنند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: ما از گردشگری کشور تصاویر واقعی خلق می‌کنیم اما با برخی اخبار منفی همه این‌زحمات هدر می‌رود. هیچ‌جا مانند کشور ما خبر منفی را این چنین بُلد نمی‌کنند.

هیچ‌جا مانند ایران خبر بد را درشت‌نمایی نمی‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

چهل‌ و پنجمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر امروز دوشنبه ۲۳ دی در سالن مذاکرات مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

رمضانعلی موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما در این‌نشست گفت: متأسفانه خبرهای منفی در کشورمان زیاد است. چه کسی می‌گوید خبر بد، خبر خوبی هست؟ این اخبار باید کم شود تا تأثیر منفی نداشته باشد. کشورها از این جهت ضربه می‌خورند. این‌موضوع با دشمنی‌های عمدی همراه شده است. حجم بالای خبرهای منفی شبکه‌هایی مانند بی.بی.سی را ببینید! مگر نمی‌گویند باید خبر فراگیری داشته باشد؟ اگر خبری برای حداقل جمعی مهم نباشد، اصلاً فراگیر نیست. گاهی پرداختن به یک سوژه کوچک، در سطح بین‌الملل تأثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: متأسفانه اکنون سریال‌ها در فضای آپارتمانی و شهری فیلمبرداری می‌شود. درحالی که می‌توان از جاذبه‌های گردشگری ایران بهره برد. اگر در ارتباط با تولیداتی که داریم وزارت میراث فرهنگی نقش خودش را کمتر کند، یعنی تبلیغ عملکرد مدیران خودشان نباشد و کار ملی انجام دهند، ما بیشتر می‌توانیم همکاری کنیم. اگر در مجموعه کارهای تبلیغاتی که انجام می‌شود هدف آموزشی مطرح باشد، از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف درنظر می‌گیریم. این‌موضوع را به بخش بازرگانی هم اعلام کرده‌ایم.

موسوی مقدم ادامه داد: اگرچه فیلم و سریال در معرفی جاذبه‌های گردشگری نقش دارند، اما معتقدم همچنان اثر مستند در این زمینه تأثیرگذاری بیشتری دارد. ما هم در این‌بخش امکان مشارکت بیشتری داریم. پیشنهاد می‌کنم که در قطارها و هواپیماها از تولیدات شبکه‌های استانی بیشتر استفاده شود یا هتل‌ها در اتاق‌ها از شبکه‌های استانی، بیشتر برنامه داشته باشند. اکنون در عمده مراکز گردشگری و تفریحی می‌بینیم که موسیقی‌های مختلف پخش می‌شود که بعضاً مشکلاتی هم برای آنها به‌وجود می‌آید، درحالی که می‌توان از رادیو آوا بهره برد که با چنین مسائلی هم رو به رو نشوند.

فریدون محمدی دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر هم در ادامه سخنانش موسوی‌مقدم گفت: متأسفانه الان رادیو آوا، بیشتر تبلیغات را پخش می‌کند تا موسیقی.

سنجش شهرهای گردشگر دوست در نوروز ۹۹

در ادامه این نشست، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در صنعت گردشگری موضوع تصویرسازی را داریم. یعنی از هر مقصد باید تصویر واقعی ایجاد کرد. مدیریت این‌تصاویر نیز مهم است. زحمت زیادی برای این تصویرها کشیده شده ولی با برخی از اخبار منفی تمام این زحمت‌ها به هدر می‌رود. هیچ‌جا مانند کشور ما خبر منفی را این چنین بُلد نمی‌کنند. انگار خبرهای منفی بیشتر گرفته می‌شود.

وی افزود: این فعالیت‌ها باعث می‌شود تمام تصویرسازی‌ها برای معرفی جاذبه‌ها از بین برود. با بازگو کردن اخبار منفی، دامنه خسارت‌ها را بیشتر می‌کنیم، در صورتی‌که می‌توان با بزرگنمایی اخبار مثبت، تأثیر اخبار بد را به حداقل رساند. ما باید بتوانیم از جاذبه شهرهای مدرن نیز در تصاویرمان استفاده کنیم و این تکنولوژی‌های استفاده شده در کشور را نیز معرفی کنیم تا گردشگر با چراغ الکلی وارد کشور ما نشود.

تیموری با بیان اینکه می‌خواهیم برای ایام نوروز ۹۹ همکاری شهرها را در حوزه نقش آفرینی در صنعت گردشگری بسنجیم، گفت: ما فرآیند رتبه‌بندی شهرها را آغاز کرده‌ایم. در این‌زمینه ۴ شهر امتحان شده است. بر این اساس که میزان نقش آفرینی شهرداری‌ها و شهرها در حوزه گردشگری را مشخص کرده‌ایم. از این جهت‌که ببینیم هر شهری از دید گردشگران داخلی و خارجی چقدر برای پذیرش گردشگر آمادگی دارد. از نظر شهروندان آن‌شهر نیز زیرساخت‌ها تا چه‌اندازه ایجاد شده است. همه اینها در شاخص‌های علمی با دانشگاه تربیت مدرس تبیین شده و می‌توانیم شهرها و روستاها را از منظر گردشگری بررسی کرده و بگوییم آیا این شهر دوستدار گردشگری‌ست یا خیر؟

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان