//
کدخبر: ۲۱۶۹۳۵ //

شهرهای کشور رتبه‌بندی گردشگری می‌شوند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رتبه‌بندی شهرهای کشور از لحاظ گردشگری را از سیاست‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: این شهرها از نظر جذب گردشگران داخلی و خارجی و جوامع محلی میزبان رتبه‌بندی می‌شوند.

 شهرهای کشور رتبه‌بندی گردشگری می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

ولی تیموری روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری در برج میلاد اظهار داشت: برای این اقدام یک هرم هفت رتبه‌ای طراحی شده است.

وی گفت: شاخص‌های رتبه‌بندی شهرهای کشور با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و معاونت گردشگری طراحی شده است و شهرها از یک تا هفت از لحاظ شاخص‌هایی همچون گردشگرپذیری و فرایندهای گردشگری شهری رتبه‌بندی می‌شوند.

تیموری یکی دیگر از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را توزیع سفر در کشور عنوان کرد و افزود: گردشگران بین‌المللی در سال‌های اخیر تنها در یک مسیر مشخص؛ شامل شهرهای تهران اصفهان، شیراز و یزد سفر ‌کردند و این موضوع بیانگر این است که ما در حوزه معرفی و تعریف مسیرهای جدید گردشگری موفق نبودیم، بنابراین در کنار سیاست توزیع سفر در کشور، به دنبال متنوع‌سازی مقاصد گردشگری و تعریف مسیرهای جدید گردشگر هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها در محور غرب کشور آغاز شده که دارای ویژگی‌های اقلیمی، فرهنگی، تنوع اقوام، پوشاک، فولکلور و هم مرزی با چندین کشور است و ابتدا در آستانه تبدیل به یک مسیر جدید در حوزه گردشگری داخلی و سپس بین‌المللی هستیم.

وی گفت: اگر به دنبال جذب حداکثری گردشگر بین‌المللی هستیم باید ابتدا از گردشگری داخلی شروع کنیم، زمانی که گردشگری داخلی توسعه‌یافته‌ای داشته باشیم و شهروندان برای سفر احساس امنیت کنند، قطعا می‌توانیم میزبانی از گردشگران خارجی را داشته باشیم.

تیموری با اشاره به توسعه گردشگری در کشور اظهار داشت: امیدواریم روزی برسد که شهرداران ما شهرهای خودمان را به عنوان الگوی توسعه گردشگری شهری مثال بزنند و به مرحله‌ای برسیم که گردشگری شهری ما مورد توجه و مورد مثال سایر کشورها قرار بگیرد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی گرشگری مبنی بر «گردشگری و اشتغال؛ آینده ای بهتر برای همگان» گفت: این شعار بر نقش اجتماعی و اقتصادی گردشگری تاکید دارد و گردشگری می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی کشورها را حل کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در دنیا از هر ۱۰ شغل، یک شغل در حوزه گردشگری و خدمات میهمان‌نوازی است، سرعت اشتغالزایی در این حوزه انقدر بالا است که در طول یک دهه گذشته از پنج شغل ایجاد شده، یک شغل در حوزه گردشگری و میهمان‌نوازی است.

تیموری بیان کرد: شعار روز جهانی گردشگری بر آموزش، مهارت و اشتغال تاکید دارد و دستیابی به اشتغال پایدار از طریق آموزش و مهارت ممکن خواهد شد و همچنین گردشگری تنها با همکاری مقامات محلی، استانی، شهری و روستایی امکان‌پذیر است.

وی افزود: موضوع گردشگری شهری در تهران به عنوان پایتخت کشور همیشه برای ما مهم بوده است و نگاه ما به مدیریت شهری و ورود آن به صنعت گردشگری سلبی نیست و معتقدیم شهرداری باید وارد این حوزه شود که با این اقدام گردشگری وارد چرخه زندگی شهروندان خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: از مدیریت شهری درخواست می‌کنیم که پیوست‌های گردشگری را در طراحی زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار دهند.

گرامیداشت روز جهانی گردشگری روز دوشنبه به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و فعالان حوزه گردشگری در برج میلاد برگزار شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان