//
کدخبر: ۲۱۶۷۶۶ //

بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه ۹۹ در هیئت دولت

گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص رویکرد‌های بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در جلسه هیئت دولت بررسی شد.

بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه ۹۹ در هیئت دولت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری در انجام اصلاحات ساختاری بودجه، سازمان برنامه و بودجه کشور رویکردهای ده‌گانه اصلاحات ساختاری در محورهای هزینه‌کرد کارآمد و اصلاحات نهادی بودجه را در جلسه عصر یکشنبه هیئت وزیران ارائه کرد که پس از بحث و بررسی، مورد تأیید قرار گرفت.

در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، دولت مقرر کرد تمامی دستگاه‌ها براساس رویکردهای جدید، بودجه خود را پیشنهاد دهند.

موضوعات برنامه‌محور شدن بودجه، تنظیم موافقت‌نامه بودجه در هنگام تدوین لایحه، بودجه دوسالانه، شفاف‌سازی عملیات فرابودجه‌ای، تقویت نظام بودجه‌ریزی استان‌ها، کاهش هزینه‌ها و حذف ارقام و برون‌سپاری بخش خدماتی که قابل واگذاری به بخش خصوصی می‌باشد، از جمله رویکردهای لایحه بودجه سال 1399 کل کشور است.

بخشنامه بودجه 1399 کل کشور امروز از سوی رئیس‌جمهور به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

در ادامه جلسه، وزارت آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در احداث، بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی خسارت‌دیده از زلزله سال 1396 در استان کرمانشاه ارائه داد.

براساس این گزارش، بر اثر زلزله آبان‌ماه 1396 در استان کرمانشاه، تعداد 78 واحد آموزشی تخریب شد که به همت خیرین مدرسه‌ساز و همکاری استان‌های معین، احداث 190 واحد آموزشی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد، در مهر ماه جاری کار احداث 145 واحد آموزشی به اتمام رسید و بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شد.

این اقدام ارزنده، سرانه متوسط فضا‌های آموزشی استان کرمانشاه را به میزان 70 سانتی‌متر نسبت به قبل از زلزله بهبود بخشید.

هیئت وزیران از مشارکت مؤثر و ارزشمند همه خیرین و بویژه خیرین مدرسه‌ساز تشکر و قدردانی کرد.

هیئت وزیران در این جلسه همچنین با اشاره به روز گذشته که به عنوان روز آتش‌نشان و ایمنی نامگذاری شده است، یاد شهدای آتش‌نشان جنگ تحمیلی در اطفاء حریق پالایشگاه‌های آبادان در آغاز جنگ و نیز شهدای آتش‌نشان در اطفاء حریق ساختمان پلاسکو را گرامی داشت.

دولت همچنین بر اجرای توصیه‌های سیاستی هیئت ویژه منسوب رئیس‌جمهور در آسیب‌شناسی واقعه حریق ساختمان پلاسکو تأکید کرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی ناشنوایان، گزارشی به هیئت وزیران ارائه داد.

تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی محیط‌ها و اماکن و اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی و اقدامات مناسب‌سازی شهرداری‌ها، از جمله مسائل مطرح شده در گزارش مذکور بود.

توجه ویژه به امر غربالگری به عنوان یکی از اقدامات مهم پیشگیرانه نیز به عنوان یکی از مسائل مهم، مورد تأکید دولت قرار گرفت.

هیئت وزیران با صدور مجوز امضای موقت موافقت‌نامه همکاری در حوزه بین‌المللی اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه موافقت کرد.

موافقت‌نامه یاد شده با هدف تأمین صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی و به منظور جلوگیری از لطمه زدن به حاکمیت و امنیت دولت‌ها و دخالت در امور داخلی آنها و جلوگیری از نقض مصونیت زندگی خصوصی شهروندان و اهمیت هرچه بیشتر برای امنیت بین‌المللی اطلاعات به عنوان یکی از عناصر اصلی نظام امنیت بین‌المللی بین دو کشور منعقد شده است.

دولت در ادامه، به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه داد نسبت به انجام مذاکره و امضای موقت موافقت‌نامه کشورهای ساحلی دریای خزر در زمینه گردشگری اقدام نماید.

انعقاد موافقت‌نامه فوق با تأکید بر اهمیت توسعه گردشگری در دولت‌های ساحلی دریای خزر و اظهار تمایل به ترغیب شناخت بیشتر میراث تاریخی و فرهنگی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان صورت می‌گیرد.

هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران، لایحه پروتکل اصلاحی اساسنامه مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ایسکام) را به تصویب رساند.

به موجب اصلاح اساسنامه یاد شده، نهاد میزبانی در ارتباط با مدیریت فنی اندازه‌شناسی از کشور قزاقستان به کشور پاکستان تغییر یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان