//
کدخبر: ۲۰۹۹۷۷ //

محمدباقر نوبخت اعلام کرد؛ رعایت عدالت توزیع اعتبارات در مناطق کم‌برخوردار در بودجه ۹۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای لایحه بودجه سال آینده به‌ گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنیم که استان‌ها و مناطق کم‌برخوردار بتوانند از اعتبارات متناسبی بهره ببرند.

محمدباقر نوبخت اعلام کرد؛ رعایت عدالت توزیع اعتبارات در مناطق کم‌برخوردار در بودجه ۹۹
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان در هفتمین جلسه جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تأکید کرد: در سازمان برنامه و بودجه کشور، به‌گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی می‌کنیم که استان‌ها و مناطق کم‌برخوردار بتوانند از اعتبارات متناسبی بهره ببرند تا عدالت و توازن در بین استان‌ها روزبه‌روز بیشتر شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین اظهار داشت: البته طبیعی است که استان‌هایی که درآمدهای قابل‌توجهی دارند، باید به استان‌های کمتر برخوردار کمک کنند.

در این جلسه همچنین حسین غلام‌رضانژاد کهریزکی معاون امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از نظام درآمد هزینه استان‌ها ارایه کرد و گفت: ۷۰ درصد درآمدهای استانی یعنی در حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای مالیاتی است و ضرورت دارد در تخصیص اعتبارات استانی و از طریق مکانیزم تشویق و رقابت، استقرار نظام درآمد هزینه را کاربردی کنیم.

مهرداد نیکو معاون امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارش کوتاهی از نحوه ارتباط بین بخش و منطقه ارایه کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱۰ برنامه ملی و ۱۱۰ برنامه استانی داریم که امکان ارتباط و تعامل استان‌ها را با این سازمان تسهیل و روان می‌کند و خوشبختانه استان‌ها به چنان بلوغی از برنامه‌ریزی رسیده‌اند که بتوانند سیاست‌های استانی را خود تدوین و ترسیم کنند. 

در این جلسه در مورد تببین وضعیت اعتبارات استانی در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تعدادی از شرکت‌کنندگاه دیدگاه‌های خود را ارایه کردند و ادامه بحث در مورد سند اجرای بودجه و ساختار ستاد تهیه و تدوین بودجه مذکور به جلسه آتی موکول شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان