//
کدخبر: ۲۰۱۷۰۲ //

پرداخت مطالبات اولویت‌دار معلمان تا مهر/ تهاتر برای پرداخت مطالبات ۱۰ هزار میلیاردی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به پرداخت مطالبات اولویت‌دار فرهنگیان مانند حق‌التدریس‌ها تا قبل از مهر ماه گفت: آقای نوبخت قول داده‌اند برای پرداخت مطالبات ۱۰ هزار میلیاردی از بودجه‌های اجتماعی و از بعضی ردیف‌های دیگر تهاتر کنند.

 پرداخت مطالبات اولویت‌دار معلمان تا مهر/ تهاتر برای پرداخت مطالبات ۱۰ هزار میلیاردی
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری در پاسخ به این پرسش که "شما گفته‌اید بخشی از معوقات فرهنگیان با مصوبه مجلس تا مهر ماه و بخش دیگر تا پایان سال پرداخت می‌شود، این پرداخت‌ها شامل کدام بخش از معوقات است و براساس کدام مصوبه مجلس این کار انجام می‌شود؟" اظهار‌ کرد: منظور از مصوبه مجلس، مصوبه کمیسیون آموزش با حضور آقای نوبخت بود که بنده از طرف وزارت آموزش‌وپرورش در این جلسه حضور داشتم که در 42 محور مطالبات آموزش‌وپرورش را ارائه کردیم، این موارد در سامانه ثبت‌ بدهی‌های دولت ثبت شده و شامل موارد روشنی است که حدود 10 هزار میلیارد تومان می‌شود اما با کسری‌هایی که وجود دارد، به 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: در حالیکه می‌دانیم دولت در تنگنای اقتصادی خاصی قرار دارد اما از آنها تقاضای مساعدت داریم و مقرر شد در یک کارگروه مشترک موارد مطالبات و کسری‌ها فصل‌بندی شود و آقای نوبخت هم برای پرداخت مطالبات قول مساعد دادند.

پرداخت مطالبات با اولویت حق‌التدریس‌ها و پاداش بازنشسته‌ها

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که "براساس فصل بندی‌های انجام شده، قرار است پرداخت مطالبات به تدریج و براساس اولویت‌بندی انجام شود؟" گفت: بله، اولویت در پرداخت مطالبات مربوط به حق‌التدریس‌ معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها است که رقم پاداش آنها حدود 4 هزار میلیارد تومان است، در سال 97 میزان تخصیص‌های آموزش‌وپرورش بالای 100 درصد بود و بخشی از مطالبات مربوط به سال 97 است اما بیشتر آنها مربوط به سال‌های 82 تا 97 است.

کدام بخش از مطالبات تا مهر ماه پرداخت می‌شود؟

علی عسگری در پاسخ به این پرسش که "آیا مطالبات 10 هزار میلیارد تومانی آموزش‌وپرورش تا پایان سال پرداخت می‌شود؟" عنوان‌کرد: بنده گفتم که امیدواریم و تلاش می‌کنیم بخشی از مطالبات قبل از مهر پرداخت شود که شامل موارد اولویت‌دار از جمله حق‌التدریس معلمان است که باعث آرامش خاطر آنها می‌شود و اولویت دیگر پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها است، مصوبه کمیسیون آموزش با امضای آقای عارف به آموزش‌وپرورش و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

تهاتر برای پرداخت مطالبات 10 هزار میلیاردی

وی گفت: در بحث پرداخت مطالبات 10 هزار میلیارد تومانی فرهنگیان تا پایان سال باید بگویم این مسئله به شرایط دولت بستگی دارد و ضمن اینکه به مجموعه خود -آموزش‌وپرورش- فکر می‌کنیم به امکان دولت برای پرداخت این رقم نیز توجه داریم که آیا می‌تواند یا خیر البته آقای نوبخت قول داده‌اند برای پرداخت این مطالبات از بودجه‌های اجتماعی و از بعضی ردیف‌های دیگر تهاتر کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که "منظور از تهاتر برای پرداخت بدهی‌ها چیست؟" عنوان‌کرد: تأمین اعتبار و درآمد از برخی ردیف‌هایی که دولت در نظر دارد یا برخی مجوزهایی که به ما می‌دهند مثلاً از حوزه املاک بتوانیم مطالبات را پرداخت کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۷۰۲ //
ارسال نظر
 
  • دبیر

    باسلام.هفت ماه اضافه تدریس ما را نداده ا ید. به زمین وزمان بدهکارمان کردید و آبرو یی برایمان نگذاشته اید تازه دارید وعده س ر خرمن می دهید.گرفتارمان کردید….

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان