//
کدخبر: ۱۸۹۴۰۸ //

درخواست برای به رسمیت شناختن وضعیت استارتاپ‌های سازمان میراث

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، را یک ابتکار در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مدلی جدیدی برای استفاده بهینه از این بخش از شهر دانست و گفت: در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری آمادگی کامل را برای تقویت استارتاپ‌های فعال در حوزه میراث‌فرهنگی داریم.

درخواست برای به رسمیت شناختن وضعیت استارتاپ‌های سازمان میراث
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، سورنا ستاری راه‌اندازی این مرکز را یک ابتکار در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مدلی جدیدی برای استفاده بهینه از این بخش از شهر دانست، به طوری که منطقه‌ای متروک تبدیل به محیطی برای فعالیت استارتاپ‌های متعدد شده است.

او با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در هر سه بخش در این حوزه وجود دارد، ادامه داد: با اقدامات انجام شده فعالیت‌های با ارزشی مانند تبدیل خانه تاریخی سرهنگ ایرج به مرکز نوآوری و مرمت آن به شیوه سنتی به نحوی که بتواند تعداد زیادی استارتاپ و شتاب‌دهنده را در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در خود جای دهد، صورت گیرد.

وی با تاکید بر این‌که در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آمادگی کامل برای تقویت این حوزه دارد، حضور جوانان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و بخش‌های مرتبط با گردشگری را عاملی برای ایجاد اشتغال و درآمد در قالب استارتاپ‌ها دانست و افزود: معاونت علمی و فناوری بخشی از هزینه‌های مرمت خانه سرهنگ ایرج را تقبل می‌کند.

علی‌اصغر مونسان - رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری - نیز در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت استارتاپ‌های مستقر در مرکز نو آوری قرار گرفت و با تاکید بر راه اندازی کسب و کارهای کوچک در حوزه میراث فرهنگی، گفت: اقدامات مؤثری در راستای حمایت و پشتیبانی از فعالان این حوزه صورت گرفته است. راه‌اندازی استارتاپ‌ها در سه بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده در این بخش دارد.

علیرضا قلی نژاد معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نیز در ادامه این بازدید با تشریح فعالیت‌های استارتاپ‌ها در خانه سرهنگ ایرج خواستار تثبیت و به رسمیت شناخته شدن وضعیت استارتاپ‌های این حوزه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

او گفت: اگر بتوانیم هر سال ۱۰ درصد از فعالیت‌های استارتاپ‌ها را نشان دهیم آنهایی که مورد تأیید هستند، توسعه و مواردی که مورد قبول نیستند ریزش می‌کنند در این صورت است که استارتاپ‌های موفق مشخص می‌شوند.

قلی‌نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخشی از خانه سرهنگ ایرج خواستار همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری شد و بیان کرد: اکنون بخش خصوصی برای تأمین ۳۰ درصد هزینه‌ها اعلام آمادگی کرده است.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه استارتاپ‌ها گفت: اکنون استارتاپ‌هایی در حوزه باستان‌شناسی، گردشگری مجازی و گردشگری عشایری در مرکز نوآوری مستقر در خانه سرهنگ ایرج فعالیت می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان