//
کدخبر: ۱۸۶۱۴ //

از وجود این جاذبه ها در آنتالیا بی خبرید

جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده آنتالیا

از وجود این جاذبه ها در آنتالیا بی خبرید
به گزارش فرتاک نیوز،

کشور ترکیه به دلیل طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، چند سالd است که مورد توجه گردشگران زیادی در ایران و سرتاسر جهان قرار گرفته است. علیرغم اینکه استانبول شهر مهمی در این کشور است و مسافران بسیار زیادی دارد اما آنتالیا، مرکز گردشگری کشور ترکیه است به طوری که ۳۰ درصد از افرادی که وارد این کشور می شوند، به آنتالیا سفر می کنند بنابراین طبیعی است که تور آنتالیا یکی از پر فروش ترین تورهای ترکیه باشد. برای خیلی ها، آنتالیا با سواحل زیبایش شناخته شده است اما واقعیت این است که این استان به جز سواحل دارای جاذبه های گردشگری ای است که در فهرست جهانی یونسکو هم قرار گرفته اند و بازدید از آنها مطمئنا لذت بخش خواهد بود. در ادامه الی گشت تعدادی از این جاذبه ها را به شما معرفی خواهد کرد:

موزه ی باستانی آنتالیا

این موزه ی زیبا، در سال ۱۹۲۲ توسط یک معلم افتتاح شد و در آن، گنجینه های فرهنگی و تاریخی ترکیه نگهداری می شود و دارای ۱۳ سالن نمایش از دوران قدیم و باستان است. موزه ی باستانی آنتالیا یک موزه ی بزرگ در مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع است و جدای از اشیا تاریخی، مجسمه ها، نقاشی ها و گالری بی نظیری در آن وجود دارد و یک جای عالی برای آشنایی با تاریخ آنتالیا و کشور ترکیه است.

جاذبه ی تاریخی Termessos

این مکان تاریخی، در ۳۴ کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد و شهری تاریخی است که روی کوهی بنا شده است. جالب است که با گذشت سال های زیادی از ساخت آن، همچنان به خوبی قبل حفظ شده است. اگر در سفر بعدی تان خواستید از این مکان تاریخی دیدن کنید، باید حداقل ۲ ساعت برای آن وقت بگذارید تا بتوانید همه جای آن را با دقت ببینید.

شهر قدیمی آنتالیا

یکی دیگر از نقاطی که در بازدید از آنتالیا نباید از دست بدهید، شهر قدیمی آنتالیا است. شهر قدیمی آنتالیا یکی از زیباترین نقاط استان است که به خاطر خانه هایی یا سقف قرمز، معروف شده است. در این قسمت از آنتالیا می توانید بوتیک ها و مغازه های فروش سوغاتی زیادی را ببینید و پیشنهاد می کنیم برای خرید سوغاتی حتما به این منطقه بروید. علاوه بر اینکه قیمت ها مقرون به صرفه است، می توانید چیزهای جالبی را هم پیدا کیند.

باغ وحش آنتالیا

اکثر افرادی که تا حالا به آنتالیا سفر کرده اند، گفته اند که از وجود باغ وحش در این شهر بی خبر بوده اند. بد نیست در سفرتان به غیر از ماندن در هتل و ساحل و دریا، سری هم به باغ وحش آن بزنید. این باغ وحش، توریست های اروپایی زیادی را به خود جذب می کند.

دروازه هادریان

یکی دیگر از جاذبه های چندان شناخته نشده آنتالیا، دروازه هادریان نام دارد. این دروازه که در واقع ورودی منطقه ای کهن بوده است، به دلیل معماری فوق العاده و کنده کاریهای زیبایش شهرت دارد و محققان قدمت آن را ۱۳۰ سال بعد از میلاد مسیح تخمین زده اند.

 

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان