//
کدخبر: ۱۷۷۹۹۵ //
معاون فرماندار تربت‌حیدریه:

۲۲۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری تربت‌حیدریه بازدید کردند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت‌حیدریه از بازدید 220 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: این میزان بازدید نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

220 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری تربت‌حیدریه بازدید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

احسان کریمی در تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه به دلیل واقع‌شدن این شهرستان در مسیر ارتباطی شهرهای جنوبی کشور به مشهد مقدس، 1.5 میلیون نفر از این شهرستان عبور کردند، افزود: روزانه 20 هزار خودرو از راه‌های مواصلاتی تربت‌حیدریه عبور کردند.

وی با اشاره به فعال بودن ستاد خدمات سفر در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران در طرح نوروزی، ابراز کرد: خوشبختانه آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و گردشگری با 2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته در طرح نوروزی امسال به 220 هزار نفر رسیده است.

معاون فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: مجموعه قطب‌الدین حیدر، مجموعه مذهبی گردشگری مزار احمد الرضا، رباط تاریخی علیا، روستای ملی بسک ، مجموعه شیخ حیدر کدکنی، روستای بکاول، آبشار رود معجن و رودخانه حصار ازجمله اماکن و مناطقی است که در این مدت میزبان بیشترین مراجعه‌کننده بوده است.

وی بابیان اینکه در این مدت 85 هزار نفر در مدارس، بقاع متبرکه، اقامتگاه‌های بوم گردی، کمپ‌های موقت، پارک‌ها و منازل در این شهرستان اسکان یافتند، افزود: اقامت مسافران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

کریمی همچنین از افزایش 4 برابر تورهای تخصصی گردشگری از سایر استان‌ها به این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: در طرح نوروزی امسال که از 25 اسفندماه آغازشده است شاهد حضور گردشگرانی از تهران و استان‌های شمالی و غربی کشور به‌منظور بازدید از اماکن گردشگری تربت‌حیدریه نظیر غار نمک، ابریشم‌کشی بایگ، روستای ملی بسک و روستای گردشگری بکاول بودیم.

معاون فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به حضور و بازدید 6 تور خارجی از کشورهای آلمان، چک و چین از جاذبه‌های گردشگری تربت‌حیدریه، یادآور شد: راه‌اندازی اتوبوس گردشگری، راه‌اندازی قطار گردشگری مشهد ـ تربت‌حیدریه، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی، برپایی کاروان شادی، احداث بازارچه‌های عرضه سوغات و صنایع‌دستی، بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و خدماتی، بازرسی و نظارت بر رستوران‌ها و اماکن پذیرایی، برپایی ایستگاه‌های فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر و برپایی ایستگاه‌های سلامت از برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهر تربت‌حیدریه در ایام نوروز بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان