//
کدخبر: ۱۴۷۱۳۷ //

بزرگترین لکه درختان سرخدار در جنگل‌های هیرکانی/توسعه گردشگری و اکوتوریسم با جهانی شدن یک جنگل

مدیر پایگاه ثبت جنگل‌های هیرکانی در استان گلستان گفت: با ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی امکانات و تجهیزات بهتری برای اطفای حریق این منطقه لحاظ خواهد شد.

بزرگترین لکه درختان سرخدار در جنگل‌های هیرکانی/توسعه گردشگری و اکوتوریسم با جهانی شدن یک جنگل
به گزارش فرتاک نیوز،

رمضانعلی قائمی با اشاره به اینکه با ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی می‌توان شاهد توسعه گردشگری در این منطقه بود، اظهار داشت: در مجموعه کل این منطقه عناصر هیرکانی خاصی وجود دارد، جنگل های سرخدار این منطقه یکی از بزرگترین لکه جنگل های سرخدار در کشور است.

مدیر پایگاه ثبت جنگل‌های هیرکانی در استان گلستان ادامه داد: سایر عناصر هیرکانی نیز در این منطقه وجود دارد و جانوارنی که در این منطقه هستند نیز منحصربفرد هستند.

قائمی افزود: نام قدیم گرگان هیرکان بوده است و کل این ایالت هیرکانی‌ها نامیده می‌شد، بعدها نام شهر گرگان تغیر یافته و این منطقه نیز هیرکانی نام گرفته است.

مدیر پایگاه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ادامه داد: با ثبت جهانی این منطقه یک ردیف اعتباری برای حفاظت از این محوطه باارزش باز می‌شود، این اعتبار علاوه بر اعتباری است که دولت برای اینگونه مناطق می‌گذارد.

قائمی  در بازدید خبرنگاران از این جنگل افزود: همچنین با ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، نام این منطقه به زبان‌های مختلف در سایت‌های مختلف عنوان می‌شود و می‌تواند توسعه گردشگری را به دنبال داشته باشد.

مدیر پایگاه ثبت جنگل‌های هیرکانی در استان گلستان افزود: امکانات اطفاء حریق در این منطقه وجود دارد اما با ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی امکانات و تجهیزات بهتری برای اطفای حریق این منطقه لحاظ خواهد شد.

قائمی خاطرنشان کرد: جنگل‌های هیرکانی  بسیار مهم هستند، این جنگل‌ها مربوط به دوره سوم زمین‌شناسی هستند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان