//
کدخبر: ۱۴۶۳۳۸ //

روش جدید نیوزلند در حفاظت از مناطق گردشگری

دولت نیوزلند برای پیشگیری از آسیب به آثار باستانی و محیط زیست روشی برای تشویق گردشگران به حفاظت از محیط زیست ارائه کرده است.

روش جدید نیوزلند در حفاظت از مناطق گردشگری
به گزارش فرتاک نیوز،

 این کشور طی پروازها به مقصد نیوزلند فیلم‌های آموزشی برای گردشگران به نمایش می‌گذارد که "تیاکی" (Tiaki) نام دارند و این لغت بومی به معنای  « مراقبت » است.

در این فیلم‌ها، از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود از محیط زیست محافظت کرده و به آداب و رسوم این کشور احترام بگذارند. در یک ویدیو دو دقیقه‌ای گفته می‌شود که نیوزلند خانه ماست و ساکنان و گردشگران نیز مسئول حفاظت از آن هستند.  

در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری نیوزلند رونق یافته و در سال ۲۰۱۶ یکی از جاذبه‌های گردشگری آن صنعت لبنیات بوده است.

در سال گذشته، بیش از ۳.۸ میلیون گردشگر وارد نیوزلند شده‌ و بیشتر گردشگران از کشورهای استرالیا، چین و ایالات متحده بوده‌اند.

مدیر اجرایی بخش گردشگری نیوزلند اظهار کرد: برای بهبود وضعیت گردشگری و آسیب کمتر به آثار باستانی و محیط زیست، آموزش گردشگران و راهنمایی آنها اهمیت دارد.

یکی دیگر از موارد نگران‌کننده در زمینه گردشگری، « اقامتگاه آزاد » است، به این صورت که گردشگران از چادر و یا دیگر موارد برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند و مشکلات زیادی از جمله کمبود سرویس‌های بهداشتی و یا سطل‌های زباله به همراه دارد.

در این طرح، روزنامه‌نگاران نیز شرکت دارند و با ایجاد کمپین و یا تبلیغات در وب‌سایت‌ها و یا رسانه‌های اجتماعی به ترویج این طرح و آموزش به گردشگران و ساکنان کمک می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان