//
کدخبر: ۱۳۶۱۸۸ //

۱۲جاذبه گردشگری مهم در کشور زیبای سوئیس

کمتر کسی پیدا می شود که عاشق چشم انداز دلبربای آلپ و روستاهای عجیب و غریب و جذاب آن، نباشد. دریاچه های آبی پر زرق و برق، یخچال های طبیعی، دشت های چشم نواز سرسبز و وسیع، جذابیت بی نظیری به این منطقه بخشیده اند. وجود بستر غنی و سرشار از مواهب طبیعی حاصل از کوه ها و دریاچه ها، این منطقه را تبدیل به مهم ترین قطب ورزشی جهانی برای برگزاری مسابقات جهانی دوچرخه سواری، کوه نوردی، پاراگلایدینگ، اسکی و سورتمه سواری کرده است.

12جاذبه گردشگری مهم در کشور زیبای سوئیس
به گزارش فرتاک نیوز،

پایتخت سوئیس شهر برن، یک شهر قرون وسطایی خیره کننده است و شهرهای دیگر مانند ژنو، زوریخ و لوزان دارای موزه ها و گالری های فوق العاده، جذاب ترین جاذبه های گردشگری سوئیس و جشنواره های موسیقی مشهور هستند که گردشگران زیادی هر ساله برای بازدید از این شهرها به سوئیس می آیند. کشورهای آلمان، اتریش و فرانسه هم مرز با سوئیس هستند. مناظر زیبای کشور سوئیس از دیدگاه معماری فرهنگ و آداب و رسوم گاه به نظر ترکیبی از چند کشور در یک کشور است.

1) مترهورن (The Matterhorn)

مترهورن یکی از بلندترین قله ها در رشته کوه های آلپ و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سوئیس به حساب می آید که دارای مرز مشترک با ایتالیا است. ارتفاع آن 4478 متر و یکی از خطرناکترین قله های رشته کوه های آلپ است که در سال 1865،4 کوه نورد از آن سقوط کردند و جان خود را از دست دادند. امروزه هزاران نفر از کوه نوردان با تجربه در فصل تابستان برای صعود به این منطقه می آیند.

در پای این کوه روستای زیبا و دلنشین زرمات قرار گرفته است که یک اقامتگاه بین المللی درجه یک است. دارای رستوران ها و هتل های مجلل و شیک است. در این منطقه برای جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ آرامش منطقه استفاده از وسایل نقلیه موتوری ممنوع است. از درشکه و اسب برای حمل و نقل استفاده می کنند. در فصل تابستان شنا و تنیس در این منطقه به اندازه کوهنوردی و دوچرخه سواری در اطراف کوه مورد استقبال افراد زیادی قرار می گیرد.

2) جانگفراجاش Jungfraujoch: قله اروپا

یکی از مناظر زیبای کشور سوئیس و محبوب ترین تجربیات در برینیز اوبرلند سفر با قطار به مقصد جانگفراجاش "قله اروپا" به ارتفاع 3454 متر است. رصد خانه اسفنیکس یکی از مرتفع ترین ایستگاه های نجومی جهان نیز در این منطقه قرار گرفته است. طولانی ترین کوه یخ، Aletsch بزرگ در این منطقه قرار گرفته که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. روستای زیبای Grindelwald یک روستای یخی در منطقه جانگفرا است که پایگاه مناسبی برای شروع ماجراجویی و سفر در کوه های اطراف است. این روستا جز یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین اقامتگاه های سوئیس به شمار می رود. در بالای این دره آلپ قله تیارا از واترهورن و بخش شمالی قله ایگر یکی از خشن ترین قله های دنیا قرار گرفته است.

3) اینترلاکن Interlaken

این منطقه از گذشته به عنوان مرکز ساخت و تولید ساعت مچی در بین مردم شناخته شده است. اما امروزه مردم آن را به عنوان یک منطقه محبوب و مشهور، برای گذراندن تعطیلات تابستانی می شناسند. در مرکز شهر Höhematte یک منطقه شهری بی نظیر که در واقع یک پارک بزرگ با فضای بیش از 35 هکتار است که زیبایی بی اندازه ای به منطقه بخشیده است، قرار دارد. باغ های گل، هتل ها و انواع کافه ها این منطقه را احاطه کرده اند. از بلوار اصلی شهر قله های عظیم ایگر (Eiger)، مونش (Monch) و برج جانگفرو (Jungfrau) دیده می شوند و در اینترلاکن موقعیت های مناسبی برای ماجراجویان و علاقه مندان برای رفتن به مناظر زیبای کشور سوئیس ارائه می شود. کوه نوردی، پیاده روی، صعود به قله و قایقرانی جز تفریحاتی هستند که افراد را در این منطقه ترغیب می کنند. بیش از 45 راه آهن کوهستانی، ماشین های کابلی و صندلی های کابلی در این منطقه برای حمل و نقل بازدیدکنندگان به مناطق اطراف و کوهستان ها وجود دارد. در طول زمستان اسکی بازان و اسنو برد سواران می توانند در طول مسیر وسیع و گسترده اسکی که شامل مناطق اطراف و محدوده خود شهر است استفاده کنند و در تابستان استفاده از پاراگلایدر در منطقه Beatenberg-Niederhorn توسط علاقمندان صورت می گیرد. برای گشت و گذار در دریاچه و لذت از ارتفاعات پایین دست می توان از یک کشتی بخار پدالی که اطراف دریاچه راگشت می زند استفاده کنید و از دیدن مناطق دیدنی سوئیس لذت ببرید.

4) لوسرن Lucerne

یک دریاچه آبی که توسط کوه ها احاطه شده، یک شهر قدیمی قرون وسطایی، پل های چوبی، ساختمان های تاریخی فرسوده را تصور کنید، جای تعجب نیست که این شهر اولین انتخاب اکثر گردشگران این منطقه باشد. یکی از مشهورترین نقاط شهر پل چپل که در قرن 14 ساخته شده است، می باشد. این شهر بیشترین شهرت خود را مدیون این بنا است. این پل چوبی سرپوشیده به طول 204 متر بر روی رودخانه رئوس ساخته شده است که در داخل ان نقاشی های مرتبط با تاریخ این شهر به تصویر کشیده شده است.

5) دریاچه ژنو (Lake Geneva)

بزرگترین دریاچه آلپ در اروپا، این دریاچه در مرز میان فرانسه و سوئیس قرار گرفته و سواحل آن منتهی به برخی از محبوب ترین شهرهای سوئیس و مناطق دیدنی سوئیس شده است. Jet d'Eau فواره ای (چشمه ای) در این دریاچه است که آب را تا ارتفاع 150 متری پرتاب می کند که جز یکی از مناظر زیبای کشور سوئیس و مورد علاقه اغلب گردشگران در این دریاچه به شمار می آید، این فواره عنوان ششمین فواره بلند در دنیا را به خود اختصاص داده است و جذابیت های فرهنگی شامل خانه اپرا و تئاتر بزرگ که جایگاهی بین المللی دارند از دیگر جذابیت های منطقه به حساب می آیند. فاصله این دریاچه تا شهر ژنو 62 کیلومتر است. لوزان نیز که در نواحی اطراف دریاچه قرار گرفته نسبت به دیگر مناطق اطراف دارای زیبایی و مناظر بسیاردوست داشتنی است. فستیوال موسیقی جاز Montreux در ماه ژوئن و جولای در شهر مونترو در حاشیه دریاچه ژنو برگزار می شود.

6) مونترو، قلعه چیلون (Chateau de Chillon, Montreux)

در سواحل دریاچه ژنو از مناطق دیدنی سوئیس، نزدیک به مونترو، قلعه چیلون (Chateau de Chillon ) قرار گرفته است که قرن ها الهام بخش نویسندگان و هنرمندان بسیاری بوده است. مونترو یکی از شهرهای سوئیس است که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می گیرد. قلعه معروف چیلون تنها 3 کیلومتر از شهر فاصله دارد. لرد بایرون، ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو از جمله کسانی بودند که در رابطه با این گنجینه عظیم و خارق العاده معماری نوشته اند. نقاط برجسته این قلعه سالن های بزرگ با منظره باشکوه روبروی دریاچه ژنو، اتاق های زیر زمینی گوتیک، کلیساهای کوچک که با نقاشی های قرن چهاردهمی مزین شده اند و دوربین domini و اتاق خواب دوک savoy که دیوارهایش با نقاشی های قرون وسطایی طراحی شده اند از دیگر جذابیت های این مکان هستند.

7) سنت موریتز (St. Moritz)

وجود دریاچه هایی به شفافی آینه، یخچال های طبیعی، قله های ناهموار، جنگل های آلپی و تابش فراوان نور خورشید سنت موریس را به یکی از بهترین مقصدهای کوهی جهان و مناطق دیدنی سوئیس تبدیل نموده است. این منطقه تاکنون میزبان دو المپیک زمستانی بوده است. دره 1800متر بالاتر از سطح دریا گرفته است و به دو بخش تقسیم شده است: سنت موریتز دورف، بخش تراس های آفتابی مشرف به دریاچه سنت موریتز و بخش دیگر سنت موریتز باد در نزدیکی سطح دره، که از لحاظ گردشگری منطقه ای ارزان است.

در جمله تفریحات که در تابستان به فراوانی انجام می گیرد کوه نوردی، دوچرخه سواری و پیاده روی است. امکان اسکی روی یخ نیز در تابستان وجود دارد. علاوه بر تمام امکانات و زیبایی های بی نظیر این منطقه، سنت موریتز یک تقاطع فرهنگی است. آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، انگلیسی زبان های رایج مردم منطقه است که این خود عاملی برای جذب گردشگران بیشتر به منطقه است.

8) برن(bern)

پایتخت سوئیس شهر برن، یک شهر قدیمی قرون وسطایی که جز میراث جهانی یونسکو است. این شهر در کنار رود Aare قرار گرفته است. گردشگران می توانند در امتداد خیابان های قدیمی شهر بلندترین کلیسای جامع سوئیس، چشمه های قرن شانزدهمی، برج ساعت قدیمی زیت گلاگ (Zytglogge) با عروسک های رقصان در حال حرکتش و بازار طاقی 6 کیلومتری به نام لوبن (Lauben) که طولانی ترین مسیر پیاده وری و مرکز خرید در اروپا است و مناطق دیدنی سوئیس، را ببینند. همچنین برن دارای موزه ها و گالری های بسیار مهم و خاص است که هنرمندان بسیاری علاقمند به بازدید از آن ها هستند.

9) دریاچه لوگانو و تیسینو (Lake Lugano and Ticino)

دریاچه لوگانو از جاذبه های گردشگری سوئیس در بخش جنوبی، بر روی مرز سوئیس و ایتالیادر تیسینو قرار گرفته است. تنها منطقه ایتالیایی زبان از کانتون های سوئیس است. در شهر اطراف دریاچه لوگانو و دریاچه مگیئوره به سمت غرب، معماری استرالیایی، پیتزای ایتالیایی و علاقه و شور و شوق برای تهیه غذاهای خوب در سراسر مرزهای ایتالیا از جنوب، شرق و غرب به خوبی احساس می شود.

10) زوریخ ( Zurich)

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس که زیباترین جاذبه های گردشگری سوئیس را در خود جای داده است. مرکز اصلی حمل و نقل سوئیس و مناسب ترین نقطه برای شروع گشت و گزار گردشگران است. در اینجا گردشگران می توانند بالغ بر 50 موزه و 100 گالری هنری پیدا کنند. در راس اینها موزه Kunsthaus زوریخ که مجموعه های هنری ارزشمند از دوران قدیم تا امروز را در بر میگیرد، قرار دارد. موزه Rietberg نیز در رده دوم قرار میگیرد که بر روی هنرهای غیر اروپایی متمرکز است و شامل آثار هنری بسیاری از چین، هند و آفریقا است. موزه ملی سوئیس نیز از جمله موزه های مهم در رابطه با فرهنگ تاریخی منطقه است. باغ وحش زوریخ از جمله مکان هایی است که اغلب خانواده ها از آن استقبال می کنند که دارای منطقه ماداگاسکار، پارک فیل ها و منطقه با شکوه مخصوص پنگوئن ها است. برای اینکه کل شهر زوریخ را یکجا و در یک نمای پانارومایی ببنید می توانید سوار قطار به مقصد کوه Uetliberg بشوید و کل منطقه زوریخ و مناظر زیبای کشور سوئیس را ببینید.

11) آبشار راین (The Rhine Falls)

راین از مناطق دیدنی سوئیس، بزرگترین آبشار در اروپای مرکزی است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار زیبا ماه های ژوئن و جولای زمانی که برف کوه ها آب می شوند، است. حجم آب در این زمان از سال بسیار افزایش می یابد. امکان قایق رانی در این منطقه به گردشگران این فرصت را می دهد تا از فاصله بسیار نزدیک از زیبایی این منطقه لذت ببرند.

12) پارک ملی سوئیس (Swiss National Park)

پارک ملی سوئیس در سال 1914 در دره انگادین (Engadine) قدیمی ترین بخش آلپ تاسیس شده است. پوشش گیاهی و حیوانی این پارک تحت حفاظت قرار دارد و در لیست ذخیره های زیست کره یونسکو و جاذبه های گردشگری سوئیس به ثبت رسیده است. بیش از 5000 گونه از حیوانات حیات وحش، از جمله موش خرمای کوهی، گوزن قرمز، بز کوهی، روباه، آهو و بیش از 100 گونه از پرندگان در این پارک زندگی می کنند.

Hamgardi_2434e35om2B

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان