//
کدخبر: ۱۰۰۳۸۱ //

خوشگذرانی در زوریخ

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس است و اگر به موزه ها، گالری های هنری، معماری و جاهای دیدنی و گردش علاقه داشته باشید، چیزهای زیادی در اینجا برای شما وجود دارد.

 خوشگذرانی در زوریخ
به گزارش فرتاک نیوز،

 این شهر مکانی عالی برای قایق سواری، گردش، تماشای معماری های آن و لذت بردن از چشم اندازهایی است که در شب دارد. بسیاری از مردم سفرهایش را از سوئیس آغاز و در آنجا به پایان می رسانند که به همین سبب فرودگاه ها و متروهای زیاد و شلوغی دارد. اما قبل از اینکه سفرتان را آغاز کنید و به دیدن دیگر شهرها و کلان شهرها بروید، ابتدا نگاهی به تفریحات در زوریخ که می توانید در سفر به زوریخ برای خوشگذرانی در زوریخ انجام دهید، بیندازید!

هسته اصلی شهر (آلشتات)

هسته اصلی شهر که محلی ها آن را با نام آلشتات می شناسند، مکانی با جاذبه های زیاد، خیابان های سنگ فرش شده، و حال و هوایی قرون وسطی ای برای خوشگذرانی در زوریخ است. از جاذبه های اصلی و تفریحات در زوریخ در این ناحیه می توان به موزه ملی سوئیس، خیابان Bahnhofstrasse، پارک Lindenhof و کلسیای Minister of Our Lady نام برد. برج های Grossmünster، پنجره های شیشه رنگی (استیند-گلس) Fraumünster و برج ساعت کلسیای پیتر نیز از جمله جاذبه های جذاب هسته اصلی شهر است. همچنین ارزشش را دارد که به تماشای پل عابر پیاده Muhlesteg بروید و تا شب آنجا بمانید که بتوانید به یکی از کلاب های شبانه آنجا بروید.

رشته کوه Uetliberg

Uetliberg رشته کوه بزرگی است که در خارج از زوریخ قرار دارد، و 2858 فوت از سطح دریا فاصله دارد و برای دسترسی به آن هم چند راه مختلف موجود است و می توانید از این راه ها خودتان را به آن برسانید. می توانید با قطار به آنجا بروید، سپس از یک برج دیدبانی بالا بروید، با یک تله کابین به پایین برگردید و حتی در رشته کوه با پای پیاده و یا با دوچرخه کوهستان به گردش و خوشگذرانی در زوریخ بپردازید. قطاری که از ایستگاه Hauptbahnhof زوریخ حرکت می کند و به ایستگاه رشته کوه Uetliberg می رود، در عرض نیم ساعت شما را به آنجا می رساند. مسیرهای پیاده روی اینجا برای نرمشی صبحگاهی و لذت بردن از چشم اندازها در سفر به زوریخ شما عالی است. سورتمه سواری و پاراگلایدرسواری از جمله دیگر انتخاب هایی برای خوشگذرانی در زوریخ است که در اینجا دارید. به هر حال و به هر روشی که خود را به بالای این رشته کوه برسانید می توانید از مناظر عالی آن بهرمند شوید.

دریاچه زوریخ

سفر به زوریخ جایی عالی برای آن است که قایقی بگیرید و از مناظر بی نظیر آن لذت ببرید. قایق ها ساعتی حرکت می کنند و گردشی رفت و برگشتی دارند، مثلا از ایستگاه Landesmuseum، و حتی می توانید قایق های کروزی را از Bürkliplatz انتخاب کنید و شام را هم در آن میل کنید. برای خوشگذرانی در زوریخ ، نقاط خوبی در امتداد دریاچه برای یک پیک نیک روزانه در ماه های گرم سال وجود دارد و محوطه دور دریاچه زوریخ هم مسیری عالی برای دویدن دارد. همچنین می توانید رستوان ها و فروشگاه های زیادی را هم در اطراف و نزدیک دریاچه در سفر به زوریخ پیدا کنید.

میدان Bellevue

تاریخ این میدان در شهر به سال 1856 برمی گردد و به صورت زمینی پر از آب بین رودخانه و دریاچه بوده است. همچنین هتلی در اینجا قرار داشته است، که علت نامگذاری میدان Bellevue را نشان می دهد [Bellevue در زبان فرانسوی به معنای منظره زیباست]. امروزه رستوان ها و فروشگاه های زیادی اطراف میدان Bellevue قرار دارد و می توانید در فضای بیرون یکی از آن ها بنشینید و در حال قهوه خوردن دنیای در حال گذر را ببینید. اگر برای کریسمس سفر به زوریخ را تجربه میکنید، می توانید سری به صنایع دستی و سوغاتی هایی بیندازید که در بازار کریسمس اینجا فروخته می شود. در مجموعه تفریحات در زوریخ در تابستان، فواره هایی در آن قرار دارند که بچه ها می توانند در بین آن ها بدوند و لذت ببرند. همچنین یکی از تقاطع های اصلی حمل و نقل عمومی در اینجا قرار گرفته که می توانید به وسیله آن و با وسایل نقلیه عمومی به دیگر قسمت های شهر بروید.

باغ وحش زوریخ

زوریخ هم مثل شهرهای بین المللی بزرگ، باغ وحشی عالی و بزرگ دارد، و در این باغ وحش هزاران حیوان از سراسر دنیا نگهداری می شوند. در اینجا می توانید باغ وحش حیوانات خانگی، پارک فیل ها، شیرها و گونه های مختلف زیادی را ببینید. هزینه ورودی آن در مقایسه با دیگر باغ وحش هایی که رفته اید کمی بالاتر است، ولی اگر با بچه ها به زوریخ سفر می کنید، اینجا یکی از جاهایی است که حتما باید به بازدید آن برای تجربه خوشگذرانی در زوریخ بروید. هزینه ورودی برای افراد بالای 21 سال برابر 26 فرانک سوئیس، برای جوانان 16-20 سال برابر 21 فرانک سوئیس، 13 فرانک برای بچه های بین شش تا 15 سال است و برای کودکان زیر شش سال هم رایگان است. این باغ وحش در 365 روز سال باز است و پروژه های نگهداری زیادی در آن برای پرورش گونه های در خطر انقراض انجام می شود.

خرید در خیابان Bahnhofstrasse

از مجموعه تجربه تفریحات در زوریخ اگر شما عاشق خرید هستید، پس قطعا باید زمانی را در برنامه سفرتان قرار دهید تا بتوانید دوری در خیابان Bahnhofstrasse برای انجام تفریحات در زوریخ بزنید. این خیابان یکی از بهترین خیابان ها برای خرید است و در آن برندهای مشهور و فروشگاه های لوکسی قرار دارد. در اینجا اسم هایی مثل Gucci، Chanel و Burberry برای شما آشنا خواهد بود. اینجا همچنین مکانی خوب برای پیدا کردن فروشگاه های جواهرفروشی و همچنین دسرهایی خوشمزه است. تماشای اجناس نیز در اینجا در بین مسافرانی که با هزینه کم سفر می کنند، مروسم است، مسافرانی که بیشتر دوست دارند به نواحی مثل Langstrasse و Neiderdorf بروند تا اجناسی با قیمت های ارزانتر بخرند. حتی اگر شما هیچ چیزی هم در Bahnhofstrasse نخرید، اینجا می تواند جایی عالی برای تماشای مردم و تجربه زندگی روزمره این منطقه باشد.

پارک Lindenhof

برای تجربه سفری بهتر و تفریحات در زوریخ ، حتما زمانی را هم برای رفتن به پارک Lindenhof در نظر بگیرید. اینجا پارکی است پر از درختان و میزهای شطرنجی که می توانید در آن ذهنتان را با این بازی کلاسیک به چالش بکشید. برای رفتن به این پارک باید سربالایی کوتاهی را طی کنید، اما وقتی به آن رسیدید، کاملا هموار است. وسایل پیک نیک تان را آماده کنید و بعد از ظهری کسل کننده را به تماشای مناظری دیدنی اختصاص دهید. در اینجا همچنین می توانید مناظری از کلیسای Grossmünster، هسته اصلی شهر، رودخانه Limmat، سالن شهر و موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس را ببینید.

موزه ملی سوئیس

زوریخ مشخصا از موزه ها بی بهره نیست و یکی از بهترین آن ها برای بازدید کردن و آموختن درباره فرهنگ سوئیس، موزه ملی سوئیس است. ساختمان این موزه شبیه به قلعه است و تاریخی از سوئیس را پوشش می دهد که به چهارمین قرن پیش از میلاد برمی گردد. در داخل آن شما همه چیز از اسباب منزل گرفته تا سلاح و نمایشگرهای آموزشی را می توانید پیدا کنید. حتما به دیدن قلعه Prangins هم بروید. هزینه ورودی بزرگسالان برابر 10 فرانک سوئیس است، و بچه های تا 16 سال می توانند رایگان از آن بهره ببرند. موزه از سه شنبه ها تا یک شنبه ها باز است و پنج شنبه ها هم تا 7 بعد از ظهر باز است. اگر به هنر علاقه دارید، موزه Kunsthaus Zurich هم ارزش دیدن را دارد. در اینجا کارهای زیادی از هنرمندان سوئیسی و همچنین هنرمندان مطرح جهانی مثل مونه و پیکاسو را خواهید دید.

1__hamgardi_Zurich_9

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۰۳۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان