//
کدخبر: ۹۲۲۸۴ //

راهنمای سفر به لوزان در سوئیس

لوزان شهری مملو از آرامش و زیبایی های طبیعی است و در کشور سوئیس قرار دارد. این شهر در کوچه پس کوچه های خودش خانه های رنگارنگ زیادی وجود دارد که برای تماشای آنها ساعت ها وقت هم کم است. در واقع شهر لوزان بخش فرانسوی زبان کشور در سوئیس است.

راهنمای سفر به لوزان در سوئیس
به گزارش فرتاک نیوز،

شهر لوزان از لحاظ جغرافیایی در کنار دریاچه ژنو در باختر و در رودروی بخش اویان فرانسه نیز قرار دارد. این شهر در ۵۰ کیلومتری شمال خاوری در ژنو قرار دارد. مساحتی که این شهر در کشور سوئیس برای خود اختصاص داده حدود ۴۱ کیلومترمربع است و همچنین جمعیت شهر لوزان مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده ۱۳۷ هزار نفر بوده است.

اطلاعات کلی درباره ی لوزان

زبان: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی

واحد پول: فرانک سوئیس (CHF)

اختلاف ساعت با تهران :  ۲ ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز

کد کشور: ۴۱+

شماره‌های اضطراری

    پلیس ۱۱۷

    آتش‌نشانی ۱۱۸

    اورژانس پزشکی ۱۴۴

فرودگاه‌: فرودگاه لوزان

راهنمای سفر به سوئیس

آب و هوای شهر لوزان در سوئیس

به طور کلی سوئیس به دلیل اینکه کشور کوهستانی است و در اتفاعات قرار دارد همواره دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است. تقریبا نیمی از سال در این شهر باران می بارد. بهترین زمان سفر به این شهر سوئیسی در طول تابستان است و بین ماه های مرداد تا شهریور است.

هزینه ی اقامت در شهر لوزان

به منظور اقامت در شهر لوزان انتخاب های چندانی پیش روی شما نیست، اما همان تعداد کم به اندازه ای دارای امکانات خوب و عالی هستند که به یاد ماندنی ترین اقامت در سفر را برایتان به ارمغان می آورد. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

هتل های پیشنهادی در لوزان سوئیس

    هتل Beau-Rivage Palace

هتل پیشنهادی که در راهنمای سفر به لوزان می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل ۵ ستاره ی بیو ریواج در شهر لوزان است. به یقین می توان گفت که این هتل ۵ ستاره است زیرا تمامی استاندارهای یک هتل ۵ ستاره را رعایت کرده و یکی از منتخب ترین هتل های بین مسافرانی است که به لوازن سفر می کنند. از جمله امکانات رفاهی این هتل عبارت از بازی بچه ها، باشگاه بدنسازی و اتاق کسب و کار هستند. این هتل ارزش هزینه ای که بابتش می کنید را دارد.

شماره تلفن: ۰۰۴۱۲۱۶۱۳۳۳۳۳

وب سایت:brp.ch

آدرس: سوئیس – لوزان Chemin de Beau-Rivage ۲۱، ۱۰۰۶ Lausanne، Switzerland

هتل بیو ریویج

    هتل بست وسترن پلاس | BEST WESTERN PLUS Hotel

دیگر هتل پیشنهادی هتل ۴ ستاره بست وسترن پلاس است. این هتل به راحتی به مترو شهر لوزان دسترسی دارد و می توانید با استفاده از آن به بهترین نقاط شهر لوزان سفر کنید. از جمله امکاناتی که هتل بست وسترن پلاس داراست نیز شامل اینترنت و پارکینگ رایگان، زمین تنیس، اتاق کار و تجارت و … نیز هست.

 شماره تلفن: ۰۰۴۱۲۱۳۴۱۴۲۴۳

 وب سایت:www.mirabeau.ch

آدرس: سوئیس – لوزان Avenue de la Gare ۳۱، ۱۰۰۳ Lausanne، Switzerland

هزینه ی خورد و خوراک در لوزان

اکثر غذاهای سوئیسی بر پایه ی ترکیبی از پنیر و سیب زمینی هستند. اگر کمی به این مواد دقیق تر شویم می بینیم که اکثر این مواد به سهولت در دسترس کشاورزان بوده است.به طور کلی سوئیسی ها غذای اصیل و منحصر به فردی ندارد و از هرکدام از همسایه های اطرافش همچون فرانسه و ایتالیا، تاثیر گرفته و در نهایت ریزه کاری هایی مخصوص به خود در آن انجام داده اند. البته این نکته را نباید درباره ی ذائقه ی غذایی سوئیسی ها فراموش کنیم که آن ها عاشق گوشت هستند.

در ادامه راهنمای سفر به لوزان به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵  فرانک را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۹۰ فرانک پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر لوزان به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۳ فرانک می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۳ فرانک و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴٫۵ فرانک بپردازید.

اگر هم می خواهید در سفرتان میزان هزینه ها را کم کنید می توانید در سطح شهر دنبال غذاهای خیابانی باشید، قیمت این غذاها بسیار کم بوده و همچنین زمان کمتری برای تهیه شدن آن صرف می کنید. در شهر لوزان رستوران هایی که غذاهای آماده می فروشند زیاد است. در ادامه راهنمای سفر به لوزان می خواهیم چند رستوران در شهر لوزان و همچنین برخی از غذاهای محبوب در این کشور را به اختصار معرفی کنیم

چند غذای محبوب در شهر لوزان

    رستی | Rösti

خوراک سیب زمینی که گاهی سرخ و گاهی به صورت چاشت دار مزه دار می شوند و در کنارش، گوشت بیکن، پیاز و پنیر هم به آن اضافه می شود.

    راکلت | Raclette

راکلت نوعی پنیر سوئیسی است که از شیر گاو تهیه می شود و بسیار در بین مردم زوریخ محبوب است. این پنیر بسیار خوشمزه و محبوب را بر روی سیب زمین های پخته شده، پیاز، نان و ترشیجات و گوشت کبابی میل می کنند.

    زورشرگشنتزتز | Zurchergeschnetzeltes

ترجمه ی روان اسم این غذا به زبان سوئیسی، برش گوشت به سبک زوریخی است. این غذا با استفاده از برش هایی باریک گوشت گوساله و جگر گوساله تهیه می شود.

    زاپف | Zopf

از محبوب ترین نان های سوئیسی و پرطرفدار در شهر زوریخ، نان زاپف است. این نان که به صورت گیس باف پخته می شود، بافتی بسیار نرم و سفید دارد.

رستوران های پیشنهادی در شهر لوزان

    رستوران پینته بیسون | Pinte Besson

رستوران پینته بیستون در شهر لوزان یکی از بهترین و قدیمی ترین رستوران های شهر لوزان است. فضای داخلی این رستوران بسیار خوب است و میزهای ساده و شیکی دارد. منوی این رستوران شامل غذاهای سوئیسی و اروپایی می شود از لحاظ کیفیت و قیمت در سطح خوب و مناسبی این رستوران قرار دارد.

آدرس: Rue de l’Ale ۴، ۱۰۰۳ Lausanne، Switzerland

رستوران پینته بیستون

    رستوران لتاندم | Le Tandem

دیگر رستورانی که در راهنمای سفر به لوزان می خواهیم به آن اشاره کنیم، رستوران لتاندم است که در منوی غذاییش انواع غذاهای ایتالیایی، مدیترانه ای و اروپایی را شامل می شود.

آدرس: Chemin de Bellevue ۲، ۱۰۰۵ Lausanne، Switzerland

رستوران ل تندم

هزینه ی حمل و نقل در لوزان

هزینه بلیط تک سفره ۳٫۶۰ فرانک

هزینه بلیط ماهانه  ۷۱ فرانک

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۶٫۲۰ فرانک و به ازای هر یک کیلومتر ۳ فرانک به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۵۴ فرانک باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۵ فرانک

هزینه حمل و نقل در لوزان

جاذبه های دیدنی در شهر لوزان

    کلیسا جامع لوزان | Cathedrale de Lausanne

یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر لوزان کلیسای جامعی است که در آن قرار دارد. قدمت این کلیسا به قرن دوازدهم بر می گردد و دارای سبک گوتیک است. نمای داخلی و خارجی این کلیسا به اندازه ای زیباست که شهر لوزان را همه با این کلیسا می شناسند. در سال ۱۱۷۰ ساخت این کلیسا آغاز شد و در نهایت در سال ۱۲۱۵ معمار دیگری کار ساخت آن را به پایان رساند. حتما در سفرتان به لوزان از این موزه دیدن فرمایید.

آدرس: Kathedrale Notre-Dame، Place de la Cathédrale، ۱۰۰۵ Lausanne، Switzerland

    موزه تاریخ لوزان | Lausanne Historical Museum

موزه در کاخ اسقف برپاست که مربوط به قرن یازدهم می باشد. این موزه از سال ۱۹۱۸ تا به اکنون تاریخ شهر لوزان را به نمایش می گذارد و گردشگران می توانند با تاریخ این شهر به طور کامل آشنا شوند. جالب ترین قسمت موزه به اعتقاد بسیاری ماکتی زیبا از شهر لوزان در قرن شانزدهم  است که در سال ۱۶۳۸ ساخته شده است. این موزه تاریخی ۵۵۰.۰۰۰ قطعه اثر تاریخی رو در خودش جای داده است. گهگاهی در این نمایشگاه جشنواره هایی برگزار می گردد.

آدرس: Place de la Cathédrale ۴، ۱۰۰۵ Lausanne، Switzerland

    محله فلون | Flon

این محله بخشی مدرن‌تر از لوزان است که طراحان و معماران، ساختمان‌هایی فوتوریستی و جدید را در آن ساخته‌اند. محله ی فلون همیشه محیطی سر زنده و رنگارنگ است و پر از مغازه‌ها، رستوران‌ها، اداره‌ها، گالری طراحان و حتی استودیوی هنرمندان هم نیز می باشد. در فلون اغلب مردمی را می‌بینید که در کافه‌ها یا روی نیمکت‌های خیابان نشسته و به معاشرت مشغول هستند.

    راه آهن و موزه بلونی چامبی | Railway Blonay-Chamby

سواری با قطاری قدیمی که با موتور بخار کار می کند و تماشای مناظر اطراف می تواند تجربه ای متفاوت در لوزان برایتان باشد. علاوه بر این دکوراسیون داخل قطار و ایستگاه های قدیمی همه حس و حال جالبی را منتقل می کند و برای عکاسی هم بهترین فرصت می باشد. البته این ریل راه آهن قسمتی از موزه قطارها است.

آدرس: Route de Joli Bois ۱۳، ۱۸۳۲ Montreux، Switzerland

    قلعه سنت مییر | Chateau Saint-Maire

این قلعه یکی از میراث ملی سوئیس و در حال حاضر یکی از دفاتر دولتی لوزان است که در قرن سیزدهم ساخته شده است. هرچند که بازدید اون برای عموم ممکن نیست اما تماشای قلعه از بیرون، محوطه زیبا و منظره ای که بللای تپه وجود داره ارزش زمان گذاشتن و عکاسی را دارد.

آدرس: Château Saint-Maire، Place du Château، ۱۰۰۲ Lausanne، Switzerland

مراکز خرید در شهر لوزان سوئیس

    مرکز خرید متروپل لوزان | Metropole Lausanne

آدرس: La Tour Bel-Air، Rue des Terreaux ۱۱، ۱۰۰۳ Lausanne، Switzerland

    مرکز خرید Arcades

آدرس: Rue de Bourg 23-1003 Lausanne-Switzerland

    مرکز خرید Le Mouton Outlet

این مرکز خرید یکشنبه ها تعطیل است و در روز های دیگر از ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است.

آدرس: Rue de Bourg 31-1003 Lausanne-Switzerland

مراکز خرید در شهر لوزان سوئیس

بایدها و نبایدها در شهر لوزان

    لوزان در کل شهر امنی است و نیازی به نگرانی بابت امنیت در این شهر وجود ندارد. اما سعی کنید شب ها دیر وقت تنهایی از خانه خارج نشوید.

    در مکان های عمومی هرگز بلند صبحت نکنید! مخصوصا زمانی که در حال صحبت با تلفن همراه هستید.

    حتما برای صدا کردن افراد فامیلی آنها را بگویید. مگر اینکه شخص به شما اجازه بردن نام کوچکش را داده باشد.

    دادن انعام در رستوران ها و هتل ها اجباری نیست.

    هنگام غذا خوردن دو دستتان را بر روی میز قرار دهید. همچنین در پایان غذا رسم بر این است که چاقو و چنگالتان را کنار هم بگذارید.

    برای دست یابی به اطلاعات مربوط به سفارت و اخد ویزای سوئیس می توانید راهنمای سفارت و اخذ ویزای سوئیس را مطالعه نمایید.

Lausanne-www.eligasht.com_

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان