//
کدخبر: ۳۲۳۳۱۳ //

تفاوت واکسن ایرانی با سایر واکسن ها چیست؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه شایعه ی آب قطر بودن واکسن برکت یک دروغ است، اظهار کرد: هیچ مستندی در خصوص صحت داشتن این شایعه وجود ندارد و میزان اثر بخشی واکسن کوبرکت ۸۵درصد است، چراکه این واکسن ایرانی تفاوتی با سایر واکسن های موجود در ایران ندارد و مورد تایید سازمان غذا و دارو است و جای هیچ نگرانی است.

تفاوت واکسن ایرانی با سایر واکسن ها چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در روزهایی که متخصصان در سراسر دنیا بر این امر تاکید دارند که تنها راه مبارزه با شیوع ویروس کرونا واکسیناسیون است، درجامعه شایعاتی در خصوص میزان اثر بخشی واکسن ها به خصوص کووبرکت منتشر شده است.

به میان مردم رفتیم و از آنها پرسیدیم که ترجیح شان در تزریق واکسن کدام واکسن است؟

محسن کریمی ۳۶ ساله بیان کرد: من به دلیل شغل خود مجبور هستم هر روز در جامعه و بین مردم حضور داشته باشم و به طبع در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارم و باتوجه به رده سنی اعلام شده در خصوص دریافت سهمیه واکسن، مایل به تزریق واکسن ایرانی برکت هستم چراکه معتقدم باید از دانش و توان علمی ایران حمایت کرد.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل تمایل بنده برای تزریق واکسن ایرانی کو برکت، این مورد است که این واکسن عوارض شدیدی نداشته و طبق مشاهدات خود افرادی که این واکسن را تزریق کرده اند، به کرونا مبتلا نشده اند.

صحرا سلیمی ۲۳ ساله که دانشجوی مقطع ارشد است، بیان کرد: چند وقتی است که سهمیه دریافت واکسن برای دانشجوها در نظر گرفته و من مایل به دریافت واکسن خارجی هستم چراکه به دلیل شایعات موجود در خصوص میزان اثر بخشی واکسن برکت، از تزریق این واکسن می ترسم.

مهسا محمدی خبرنگار ۲۴ ساله بیان کرد: من هر دو نوبت واکسن برکت را دریافت کرده ام و پس از دریافت هر دو نوبت حال مساعدی داشتم اما متاسفانه شایعاتی در جامعه مبنی بر آب مقطر بودن محتوای این واکسن ایرانی وجود دارد و همین امر سبب ترس مردم می شود.

این خبرنگار به لزوم آگاه سازی مردم در خصوص اثر بخشی واکسن کووبرکت اشاره کرد و افزود: پس از تزریق واکسن وقتی دوستان و اقوام ازمن در خصوص نوع واکسنی که دریافت کرده ام می پرسند، مرا مورد تمسخر قرار می دهند چراکه بر این نکته باور دارند که برکت اثر بخشی ندارد.

برای شفاف سازی میزان اثر بخشی واکسن کو برکت ایرانی به سراغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم رفتیم.

محمدرضا غدیر در گفت و گویی بیان کرد: باید توجه داشت که تمام واکسن هایی که امروزه در ایران استفاده می شود، برای مقابله با کرونا موثر هستند.

وی با بیان اینکه اختلاف اثر بخشی واکسن ایرانی و خارجی بین ۵ تا ۱۰ درصد است، اظهار کرد: طبق آمار مرکز بهداشت، افرادی که تاکنون واکسن دریافت کرده اند، عارضه شدیدی نداشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه میزان اثر بخشی واکسن کوبرکت ۸۵درصد است، تصریح کرد: این واکسن ایرانی تفاوتی با سایر واکسن های موجود در ایران ندارد و مورد تایید سازمان غذا و دارو است و جای هیچ نگرانی است.

غدیر با اشاره به اینکه شایعه آب قطر بودن واکسن برکت یک دروغ است، اظهار کرد: هیچ مستندی در خصوص صحت داشتن این شایعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اثر بخشی واکسن در گرو واکنش های جسمی نیست، خاطرنشان کرد: واکنش های جسمی نسبت به واکسن بستگی به سیستم ایمنی افراد دارد که ممکن است برخی با زدن واکسن دچار واکنش های موضعی یا سیستمی مانند تب و لرز شوند و برخی نیز دچار هیچ واکنشی نشوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان