//
کدخبر: ۳۲۳۱۷۱ //

واکسیناسیون کرونا وارد شرایط حیاتی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: واکسیناسیون کرونا وارد شرایط حیاتی شده و باید تلاش جهادی شود

واکسیناسیون کرونا وارد شرایط حیاتی شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا نیکبخت در جلسه وبیناری با روسای شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر لرستان اظهار کرد: این روزها واکسیناسیون کرونا وارد شرایط حیاتی خود شده است.

وی تصریح کرد: روسای شبکه‌های بهداشتی درمانی و تمامی دست‌اندرکاران برنامه واکسیناسیون کرونا باید تلاش مضاعف و جهادی در راستای تسریع روند واکسیناسیون انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به مشکلات پیشگیری از کرونا در استان، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدهای زیاد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان حدود ۴۶ درصد و بسیار پایین است.

نیکبخت اضافه کرد: با این وجود همچنان مراکز پرازدحام از جمله آرامستان‌ها محل تجمع مردم هستند و این باعث شده آمار ابتلایان استان به نسبت جمعیت روند افزایشی با سرعت بالا داشته باشد.

وی همچنین مراجعه دیرهنگام بیماران به بیمارستان‌ها را یکی از علت‌های مهم افزایش آمار مرگ‌ومیر کرونایی قلمداد و بیان کرد: تأکید ما همچنان بر این است که شهروندان در صورت مشاهده علائم بیماری سریع‌تر به مراکز غربالگری مراجعه و زیر نظر پزشک قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به موج احتمالی کرونای لامبدا در پاییز آینده، عنوان کرد: از روسا، مدیران و پرسنل شبکه‌های بهداشت و درمان انتظار می‌رود برای تسریع در برنامه واکسیناسیون هر اقدامی لازم است انجام دهند.

نیکبخت ادامه داد: روند واکسیناسیون کرونا ظرف چند هفته آینده باید به درصد قابل قبولی برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان