//
کدخبر: ۳۲۳۲۰۸ //

این افراد بعد از واکسن کرونا، علامت‌دار می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اغلب افرادی که پس از دریافت واکسن، علامت‌دار می‌شوند ناقل بی‌علامت بوده‌اند یا بدون توجه به علائم خفیف بیماری، واکسن دریافت کرده‌اند.

این افراد بعد از واکسن کرونا، علامت‌دار می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: پیش از دریافت واکسن نیازی به انجام تست کرونا وجود ندارد اما افراد دارای علائم بیماری یا افرادی که با فرد مثبت تماس داشته‌اند، چند روزی دریافت واکسن را به تاخیر بیندازند.

وی افزود: ممکن است برخی از این افراد به کرونا مبتلا شده باشند و تزریق واکسن در این شرایط، کار اشتباهی است و موجب شعله‌ورتر شدن بیماری می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در بدن فرد مبتلا به کرونا، آنتی بادی ترشح می‌شود و تزریق واکسن در مبتلایان، موجب تشدید بیماری خواهد شد بنابراین افرادی که مشکوک به کرونا هستند یا با فرد مثبت در تماس بوده‌اند، باید مدتی صبر کنند و سپس واکسن را دریافت کنند.

وی بیان کرد: مبتلایان به کرونا نیز باید حداقل سه هفته پس از بهبودی برای دریافت واکسن اقدام کند.

احمدی‌بلوطکی افزود: در افرادی که ناقل بی‌علامت یا دارای علائم خفیف ابتلا به کرونا هستند، با تزریق واکسن علائم بروز پیدا می‌کند و به همین دلیل است که برخی می‌گویند واکسن زدم و به کرونا مبتلا شدم! اغلب افرادی که پس از دریافت واکسن، علامت‌دار می‌شوند ناقل بی‌علامت بوده‌اند یا بدون توجه به علائم خفیف بیماری، واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به بروز عوارض خفیف پس از واکسیناسیون، گفت: معمولا افرادی که هیچ گونه علائمی از بیماری ندارند، پس از تزریق واکسن دچار ضعف، بی حالی و تب می‌شوند که این علائم حداکثر در دو سه روز از بین می‌روند اما در صورت ادامه علائم و تب بالا، ممکن است این افراد همان ناقلان بی‌علامت بوده که با تزریق واکسن بیماری‌شان شعله‌ور شده است و باید به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: برخی شهروندان به دلیل عوارض خفیف واکسن پس از تزریق دوز اول، در خصوص دریافت دوز دوم تردید دارند در حالی که جای نگرانی در این زمینه نیست و این عوارض خفیف مانند تب یا بدن درد در مدت کوتاهی رفع می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان