//
کدخبر: ۲۹۶۸۳۷ //

در کدام کشورها واکسیناسیون کرونا متوقف شد؟

کشورهایی که در کنترل همه‌گیری کرونا موفق عمل کرده‌اند، برای اجرای واکسیناسیون با واکسن شرکت آمریکایی فایزر عقب‌نشینی کرده و منتظر نتایج آن در سایر کشورها هستند.

در کدام کشورها واکسیناسیون کرونا متوقف شد؟

 انتشار وسیع اخبار مرگ و میر افرادی که واکسن شرکت آمریکایی فایزر را دریافت کرده‌اند، منجر به استیصال برخی از کشورها برای آغاز واکسیناسیون  شده است و تصمیم گرفته‌اند تا حصول اطمینان کامل از ایمنی و موثر بودن واکسن کرونا، نسبت به آن اقدام نکنند. به گزارش گاردین، کشورهای استرالیا، نیوزیلند، تایوان و ژاپن واکسیناسیون را تا ماه‌ها آغاز نمی‌کنند و در حال حاضر مشغول بررسی دقیق واکنش مردم سایر سایر نقاط دنیا به واکسن‌های فایزر، آکسفورد و مدرنا هستند. آن‌ها می‌گویند عجله‌ای نیست، منتظر نتایج تزریق فایزر در دیگر کشورها می‌مانیم!

به گزارش فرتاک نیوز، استرالیا، نیوزیلند و تایوان موفق‌ترین کشورها در کنترل ابتلا به کرونا بوده‌اند و از ابتدای شیوع پاندمی، اقدامات به‌موقع آن‌ها و همراهی گسترده مردم با پروتکل‌ها باعث کنترل شیوع شده است. ژاپن نیز یکی از کشورهایی است که در مرحله سوم تست انسانی واکسن فایزر شرکت کرده و در ازای آن میزان زیادی از این واکسن را دریافت کرده است اما حاضر نیست قبل از بررسی نتایج تزریق آن در سایر کشورها و نیز بررسی مجدد کارایی آن توسط خود، نسبت به واکسیناسیون اقدام کند.

عقب نشینی واکسیناسیون در موفق‌ترین کشور جهان در کنترل کرونا

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا، می‌گوید: استرالیا مفتخر است که در گروه «موفق‌ترین کشورهای جهان در مبارزه با کووید۱۹» حضور دارد، اما برای آغاز واکسیناسیون تحت فشار نخواهد بود.

 استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و تایوان تا پایان فوریه ( اسفند) یا بعد از آن واکسیناسیون را شروع نمی‌کنند؛ قرار است با تأخیر عمدی در روند واکسیناسیون، این کشورها داده‌هایی از اثربخشی و عوارض جانبی واکسن، قبل از واکسینه‌کردن جمعیت آسیب‌پذیر و عموم مردم، کسب کنند. کره جنوبی نیز تصمیم مشابهی گرفته است.

 بررسی داده‌ها برای جلوگیری از خطا در مقیاس بزرگ

جنیفر مارتین، پزشک استرالیایی و عضو کمیته مشاوره داروسازی و درمانی فارماک، تنها خریدار دارو در نیوزیلند می‌گوید: دلیل طولانی بودن روند تأیید واکسن‌ها در استرالیا و نیوزیلند بررسی‌های پی در پی نتایج است، زیرا اگر یک خطا مرتکب شویم، زمانی که دارو در میان جمعیتی وسیع توزیع شود، با خطایی در مقیاس بزرگ مواجه خواهیم شد.

مارتین ادامه می‌دهد: ما بسیار نگران تأثیر واکسن بر افراد بومی هستیم و به نظر می‌رسد واکنش جمعیت آسیا نیز متفاوت باشد. استرالیا و نیوزیلند می‌گویند چرا مردم  به خطر بیفتند زمانی که می‌توان کمی بیشتر برای به دست آوردن اطلاعات کامل‌تر صبر کرد؟

رابرت بوی، متخصص بیماری‌های عفونی و واکسن از دانشگاه سیدنی نیز می‌گوید: نگرانی اساسی این است که ما قبلاً هرگز از این نوع واکسن استفاده نکرده‌ایم، بنابراین مجبوریم با تمام تلاش خود نظارت را انجام دهیم تا اثربخشی و عوارض واکسن را بررسی کنیم».

تأخیر واکسیناسیون در ژاپن

رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند واکسیناسیون تا اواخر فوریه( اسفند)  آغاز نخواهد شد و زمانی هم که آغاز شود حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان خط مقدم نبرد با کرونا در اولویت هستند. واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال، مراقبان سلامت و افرادی با وضعیت سلامتی خاص، در ماه مارس پیگیری می‌شود. این در حالی است که فشارها در ژاپن برای تزریق واکسن کرونا افزایش یافته، زیرا این کشور با آغاز موج سوم شیوع این ویروس مسری مواجه است و نگرانی از افزایش تلفات در این کشور وجود دارد. تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در  ژاپن به روزی حدودا ۷۰۰۰ نفر رسیده است. و نخست وزیر این کشور از اعلام وضعیت اضطراری به مدت یک ماه در توکیو و سه استان همسایه با آن خبر داده است.

خودداری ژاپن از تزریق واکسن کرونای فایزر و اصرار به بررسی نتایج تزریق آن در سایر کشورها در شرایطی است که این شرکت آمریکایی بخشی از آزمایش مرحله سوم تست انسانی واکسن خود را بر روی مردم این کشور انجام داده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان