//
کدخبر: ۲۹۶۵۷۶ //

اگر قبلا کرونا گرفته ام باید واکسن بزنم؟

واکسن‌های ضد کرونا به مرور زمان در حال عرضه در سراسر جهان هستند و به نظر می‌رسد تعداد افرادی که مایلند واکسینه شوند کم نیست، با این وجود یک سوال مهم از سوی بسیاری از افراد در حال انتشار است: «اگر من کرونا داشته و بهبود یافته ام، باید واکسن بزنم؟»

اگر قبلا کرونا گرفته ام باید واکسن بزنم؟

طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، به نظر می‌رسد هیچ نیازی به انجام آزمایش آنتی بادی قبل از تزریق واکسن نخواهد بود، اما چرا؟ به این دلیل که اگرچه به نظر می‌رسد افرادی که از کرونا بهبود یافته اند دارای مقداری ایمنی در برابر ویروس هستند، اما هنوز نمی‌دانیم که این ایمنی چقدر قدرتمند است یا چه مدت طول می‌کشد.

به گزارش فرتاک نیوز،دکتر ساسکیا وی پاپسکو، دکترای عفونی اپیدمیولوژی بیماری و استادیار دانشگاه جورج میسون می‌گوید: «می دانیم که واکسن‌های مورد تایید، تا ۹۵ ٪ در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر هستند و ما می‌خواهیم همه از این مزیت بهره‌مند شوند. از این گذشته، این واکسن فقط به محافظت از بدن شما کمک نمی‌کند، بلکه به جلوگیری از شیوع کرونا در جامعه کمک می‌کند و بنابراین واکسن زدن به چند دلیل مهم است: برای کمک به محافظت از شما و اطرافیان شما، برای کاهش شیوع کرونا در جامعه و در نتیجه تحمل فشار بهداشت و سلامت عمومی.»

دکتر پاپسکو ادامه می‌دهد: «همه باید از طریق واکسن، ایمن سازی شوند و این به این دلیل است که ما معتقدیم ایمنی قوی‌تر، بهتر و طولانی تری وجود خواهد داشت. همه ما می‌دانیم که مصونیت پس از بیماری موقتی است و احتمال ابتلای مجدد در افراد وجود دارد؛ بنابراین نمی‌توان واکسیناسیون را با هیچ بهانه‌ای بی ارزش توصیف کرد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۵۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان