//
کدخبر: ۲۹۳۵۹۸ //

ورود هلال احمر برای خرید واکسن کرونا

رییس جمعیت هلال احمر ایران از اقدام برای خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد.

ورود هلال احمر برای خرید واکسن کرونا

دکتر کریم همتی در گفت و گو با خبرنگار، درباره اقدامات جمعیت هلال احمر برای واردات و تامین واکسن کرونا، گفت: آقای وزیر بهداشت اعلام کردند که هلال احمر هم در بحث خرید واکسن کرونا مشارکت کند که در حال حاضر داریم رایزنی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بعد از اینکه رایزنی‌ها به جایی برسد باید هم بحث قیمت و هم نوع واکسن را با سازمان غذا و دارو چک کنیم و برای هر یک از واکسن هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو باشند، اقدام کنیم. به هر حال منبع ما از منابع موجود در بازار است که تهیه خواهد شد.

وی همچنین گفت: یکی از خیرین هم دارد به ما کمک می‌کند که از خارج از کشور مقداری واکسن خریداری کند که برای ما ارسال شود که البته مقدارش نسبت به کل واکسنی که می‌خواهیم دریافت کنیم، زیاد نیست.

همتی تاکید کرد: فعلا در مرحله اول میزان واکسن کرونایی که سازمان هلال احمر می‌خواهد خریداری کند، یک میلیون دوز است. البته با توجه شرایط حاکم بر کل دنیا که تقاضا برای واکسن زیاد است و منابع تولیدی آن کم است، طبیعتا فضای خاصی وجود دارد و مانند واکسن آنفلوآنزا میزان خرید آن زیاد نیست، اما ما این مسیر را دنبال می‌کنیم تا ان شاالله نتیجه دهد.

به گزارش فرتاک نیوز، همتی چندی پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در بهترین حالت ورود واکسن‌های کرونا از خارج از کشور، ممکن است تا پایان دی ماه طول بکشد. در عین حال منبعی که قرار است هلال احمر از آن واکسن کرونا را تهیه کند، چین است و سازمان غذا و دارو  کشورمان همه داروها و واکسن‌ها را مورد نظارت و کنترل شدید قرار می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان