//
کدخبر: ۲۹۳۵۸۶ //

گواندونگ چین با ۴.۵ میلیارد دلار مبادلات، پیشتاز در تجارت با تهران

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو با اشاره به حجم روابط تجاری ۴.۵ میلیارد دلاری ایران و استان گواندونگ در جنوب چین در سال گذشته میلادی خواستار افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف با توجه به ظرفیت‌های فراوان ایران و استان گواندونگ شد.

گواندونگ چین با ۴.۵ میلیارد دلار مبادلات، پیشتاز در تجارت با تهران

 به نقل از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، «حسین درویشی متولی» روز جمعه در ملاقات آشنایی با «فنگ لیشو» رئیس شورای ترویج تجارت بین المللی (CCPIT) استان گواندونگ از آمادگی سرکنسولگری برای برگزاری جلسات چهره به چهره میان تجار و فعالان اقتصادی دو طرف، برقراری همکاری با نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه همکاریهای تجاری ایران نظیر اتاق بازرگانی ایران، سازمان توسعه تجارت، مناطق آزاد و سایر نهادها خبر داد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو در این نشست که با هدف بررسی ارتقاء همکاری های اقتصادی و تجاری و تشویق شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف برگزار شد، همچنین با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیائی، وجود دسترسی های بالا و متنوع حمل و نقلی و همچنین زیرساخت های مناسب صنعتی، فناوری و نیروی انسانی کارآمد، ایران را محل مناسبی برای ایجاد پایگاه های تولیدی و لجستیکی شرکت های چینی بمنظور تولید و صادرات به کشورهای منطقه اعم از خاورمیانه، غرب آسیا، آسیای میانه و حتی اروپا برشمرد.  

به گزارش فرتاک نیوز، «فنگ لیشو» رئیس شورای ترویج تجارت بین المللی (CCPIT) استان گواندونگ نیز در این دیدار باتوجه به اهمیت ایران در منطقه، اعلام آمادگی کرد تا شرکت های این استان را برای حضور و سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله دارو، لوازم خانگی و محصولات الکترونیک تشویق نماید.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های استان گواندونگ در چین و جهان مشهور بوده و می توانیم در ایران پارک های صنعتی با مشارکت شرکت ها و سرمایه گذاران چینی ایجاد کنیم.

رئیس شورای ترویج تجارت بین الملل گواندونگ از تبادل هیات های اقتصادی و تجاری دو طرف نیز استقبال کرد و ضمن معتبر دانستن کالاهای ایرانی بخصوص در بخش های مربوط به محصولات کشاورزی و روشنائی، علاقه مندی خود را بمنظور تلاش جهت تقویت گردشگری بخصوص سفر گردشگران استان گواندونگ به ایران را ابراز داشته است.    

در پایان این دیدار مقرر شد جلسات تخصصی بمنظور بررسی جزئیات همکاری ها در بخش های مختلف ادامه یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۵۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان