//
کدخبر: ۲۴۸۸۸۴ //

ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار است / کرونا در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا دوسال می تواند زنده بماند

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پایداری و زنده ماندن ویروس کرونا در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد به مدت دو سال خبر داد.

ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار است / کرونا در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا دوسال می تواند زنده بماند
به گزارش فرتاک نیوز،

لاله مظفری کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار است و در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا دوسال می تواند زنده بماند.

وی افزود: ویروس کرونا ویروس سارس و مرس براساس میزان دما، رطوبت و نور ماندگاری متفاوتی دارند. به عنوان مثال در دمای یخچال( ۴درجه سانتی گراد) ویروس کرونا می تواند تا ۷۲ ساعت زنده بماند .

مظفری تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس ها در دمای پایین و فریز شده پایدار هستند بهداشت و ایمنی مواد غذایی می تواند از انتقال آن از طریق غذا پیشگیری کند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه  گفت: ویروس کرونا در دمای معمولی پخت (۷۰ درجه سانتی گراد) حساس است بنابراین به عنوان یک اصل کلی باید از مصرف محصولات حیوانی ( شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی) خام و کامل پخته نشده اجتناب کرد.

مظفری افزود: در صورتی که محصولات گوشتی خوب پخته باشد و با دست های تمیز آماده شود ایمن است.

ایشان اضافه کرد: به هنگام استفاده و آماده سازی مواد خام حیوانی ( شیرخام و گوشت یا سایر فرآورده های حیوانی) برای جلوگیری از آلودگی سایر مواد غذایی ضروری است دست های خود را کاملاً بشویید و از تخته و چاقو جداگانه برای خردکردن گوشت خام و مواد غذایی پخته استفاده شود.

وی بیان داشت :از بازارهای حیوانات زنده بازدید نکنید و از تماس مستقیم با حیوانات خودداری کنید همچنین از ذبح، فروش، تهیه یا مصرف گوشت حیوانات وحشی یا حیوانات اهلی مریض و مرده با علل ناشناخته پرهیز کنید و در هنگام مراقبت و غذا دادن به بیمار و کودکان خردسال قبل و بعد از غذا دادن به آنها حتما دست های خود و بیمار را ضدعفونی کنید واز ظروف، قاشق و چنگال شخصی استفاده شود.

مظفری خاطر نشان کرد: امکان انتقال کرونا ویروس از طریق بسته های مواد غذایی وجود دارد توصیه می گردد قبل از مصرف بسته ها نیز شسته شود و از خرید مواد غذایی فله ای و یا باز باید پرهیز کنید.

وی تاکید کرد: از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ های خانگی و یا تهیه شده توسط فروشنده جداً خودداری کنید و از مصرف هرگونه فرآورده های کنسروی یا فرآوری شده مثل سوسیس،‌کالباس و غیره خودداری شود و از مایعات بیشتر استفاده کنید و ترجیحاً از آب های معدنی که قبل از مصرف بطری آن شسته شده است، استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان