//
کدخبر: ۲۴۸۸۱۶ //

بدترین اقدامی که در مقابله با ویروس کرونا انجام می‌دهیم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص برخی خود درمانی‌ها در زمینه بیماری کرونا هشدار داد.

بدترین اقدامی که در مقابله با ویروس کرونا انجام می‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 قباد محمدی  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افراد درصورت مشاهده علائم کرونا از هرگونه از خود درمانی در زمینه بیماری کرونا بپرهیزید و در صورتی که علائم آن‌ها ضعیف است فقط در خانه خود را قرنطینه کرده و استراحت کنند.

او افزود: تزریق دارو‌هایی مانند دگزامتازون موجب می‌شود، سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری ضعیف شود و همین امر می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد  فعلا با توجه به افزایش نیاز به ماسک و کمبود آن در بازار توزیع ماسک همچنان در سطح مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

 قباد محمدی  بیان کرد: توزیع ماسک در این مراکز هم عمدتا برای کادر درمانی خواهد بود و تنها به بیمارانی که بنابر تشخیص پزشک نیاز آن‌ها به ماسک محرز شود، ماسک داده می‌شود.

او با اشاره به پیگیری‌های بسیار برای تولید ماسک در استان گفت: یک واحد تولیدی قرار است طی چند روز آینده تولید ماسک را در استان آغاز کند و آنطور که مسئولان این واحد تولیدی وعده داده اند قرار است روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در این کارخانه تولید شود.

 محمدی با بیان اینکه سایر اقلام حفاظتی مقابله با کرونا از جمله مواد ضدعفونی کننده در حال توزیع در سطح داروخانه‌ها است، گفت: در این زمینه کمبودی نداریم و شرکت‌های پخش در حال توزیع این اقلام هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان