//
کدخبر: ۲۴۸۲۰۹ //

احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بیماران بهبود یافته وجود دارد؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در خصوص احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بیماران بهبود یافته، گفت: خیلی از چیزها در خصوص این ویروس جدید همچنان ناشناخته است، به طور یقین نمی‌توانیم بگوئیم این اتفاق نمی‌افتد.

احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بیماران بهبود یافته وجود دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن روشنی از ویروس جدید کرونا به عنوان یک بحران جهانی یاد کرد و اظهار داشت: بیش از 70 کشور دنیا درگیر این معضل شده‌اند که در ایران نیز خیلی از استان‌ها مبتلا شده و کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی ادامه داد: الان فصل بیماری‌های تنفسی (آنفولانزا و سرماخوردگی) است که ویروس کرونا نیز به آن اضافه شده بیشتر علائم این بیماری‌ها شبیه هم است، از این رو مردم با آبریزش بینی، تب بالا و...دچار اضطراب و استرس نشوند و سریعا به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح تشریح تشخیص کرونا، گفت: از بیمار مشکوک عکس قفسه سینه و آزمایشات تکمیل گرفته می‌شود در صورتی که منفی باشد از بیمارستان ترخیص و در صورت مثبت با بستری شدن، مراقبت‌های درمانی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر کسی دچار بیماری‌های تنفسی می‌شود اگر جزء گروه‌های پرخطر و دچار ضعف سیستم ایمنی هستند به کلینیک‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند در سایر افراد که مشکل خاصی ندارند توصیه می‌شود در منزل استراحت کنند.

روشنی تصریح کرد: موارد قطعی کرونا (12 مورد) در استان کرمانشاه بسیار محدود بوده، ولی باز رعایت احتیاطات لازم ضروری است چون احتمال افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

این مسؤول در خصوص احتمال درگیر شدن کودکان با این ویروس جدید، گفت: براساس آمار کشور چین، ویروس کرونا در کودکان به صورت خفیف دیده شده، لذا احتمال ابتلا وجود دارد در همین راستا در کرمانشاه بیمارستان محمد کرمانشاهی برای پذیرش کودکان مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

وی اشاره‌ای نیز به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی داشت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مقداری ماسک و مواد ضدعفونی تهیه کرده، ولی اولویت با کادر درمان است که از بیماران مراقبت و پرستاری می‌کنند البته طی چند روز آینده بنا بر گفته استاندار این مشکل دراستان تا حدودی مرتفع می‌شود.

روشنی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بیماران بهبود یافته وجود دارد؟، گفت: معمولا در عفونت‌های ویروسی و باکتری، دستگاه ایمنی بدن برای مقابله با آن پادتن یا آنتی‌بادی تولید می‌کند. این آنتی‌بادی‌ها به ویروس و باکتری حمله می‌کنند و آن را از بین می‌برند؛ تولید و حضور آنتی‌بادی‌ها در بدن، بدن را تا مدتی و گاهی برای همیشه نسبت به آن ویروس و باکتری خاص ایمن می‌کند.

وی افزود: اما در مورد ویروس کرونا، طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی یک مورد ابتلا دوباره بهبودیافته در ژاپن گزارش شده است، از آن‌جا که ویروس کرونا جدید است از این رو خیلی از جنبه‌های آن هنوز ناشناخته است، لذا به طور یقین نمی‌توانیم بگوئیم احتمال مجدد آلودگی فرد بهبود یافته به کرونا وجود ندارد، لازم است موازین بهداشتی همچنان رعایت شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان