//
کدخبر: ۳۸۳۶۸۲ //
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فعال شدن پروژه‌های درمانی نیمه تمام این دستگاه از جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه خبر داد.

جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

قباد محمدی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع سویه جدید کرونا که طی هفته‌های گذشته وارد کشور شده اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همانند گذشته رعایت نمی‌شود.

وی افزود: اگرچه در ایام اوج گیری کرونا طی ۲ سال گذشته به دلیل پوشش واکسیناسیون سراسری برای مهار این ویروس به خوبی عمل شد اما در ادامه روند بروز پیک‌های جدید نیازمند توجه بیشتر به انجام واکسیناسیون در دزهای یادآور خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه با بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال بروز مجدد جدی کرونا در ماه‌های آینده وجود خواهد داشت، تصریح کرد: از تمام افرادی که از آخرین تزریق واکسن کرونا آنها تاکنون ۶ ماه گذشته تقاضا می‌شود برای دریافت و تزریق دز یاد آورد اقدام کنند.

محمدی در ادامه به پروژه‌های افتتاحی در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده افتتاح ۵۰ پروژه در استان کرمانشاه شامل پروژه‌های خانه بهداشت، مرکز بهداشت، ساختمان آموزشی، سالن جلسات و… طی دهه فجر را خواهیم داشت.

نیاز کرمانشاه به ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی

وی با بیان اینکه در پی سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای پروژه‌های حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مصوب شده، خاطرنشان کرد: در این سفر به جز طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حدود ۲۰۰ پروژه این دانشگاه مصوب شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی یکی از مهمترین و الزامی‌ترین پروژه‌های درمانی است، عنوان کرد: با وجود اهمیت بالای و نیاز جدی به راه‌اندازی این بیمارستان اما به دلیل پیشرفت پایین و ۱۰ درصدی این پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ نشد.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات مصوب شده استان کرمانشاه در حوزه درمان حدود یک هزار میلیارد تومان بود که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از آن جذب و به کار گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور فعال شده‌اند، اضافه کرد: تخصیص منابع مالی و اعتبارات مصوب شده مانع کم شدن سرعت بوده که پیگیری‌های لازم برای تأمین این اعتبارات از سوی استانداری کرمانشاه و سایر مسئولان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه در ادامه به راه‌اندازی بیمارستان در اکثر شهرستان‌های کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌های صورت گرفته و راه‌اندازی پروژه‌ای درمانی تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه از بیمارستان بی نیاز شده و اوایل سال آینده تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمدی با اشاره به پروژه‌های بیمارستانی استان به منظور افزایش ظرفیت و تخت‌های بیمارستانی، بیان کرد: افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان شهرستان ثلاث باباجانی، افزودن تخت‌های بیمارستانی به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب، بیمارستان دالاهو، بیمارستان روانسر و همچنین آغاز فاز توسعه بیمارستان سرپل ذهاب با افزودن ۵۰ تخت از جمله پروژه‌های مهم هستند.

درخشش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جشنواره کشوری رازی

وی به برگزاری جشنواره رازی به عنوان بزرگترین جشنواره دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و افزود: در این جشنواره که در روز گذشته با حضور رئیس جمهور و وزیر مربوطه و حضور تمامی مسئولان دانشگاهی در استان‌ها برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه مقام اول دانشگاه‌های تیپ ۲ در حوزه تحقیقات، مقام اول دانشگاه‌های تیپ یک و ۲ در حوزه فناوری و مقام اول در ۲ حوزه مرکز تحقیقات دانشجویی و مرکز رشد را به دست آورد و در بین سایر استان‌ها به خوبی درخشید.‌

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۶۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان