//
کدخبر: ۱۲۳۱۴۲ //

وقوع پس لرزه حین انجام عمل جراحی توسط وزیر بهداشت

پس لرزه ای به قدرت 4.6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حالی که وزیر بهداشت مشغول به انجام عمل جراحی چشم در شهر تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی بود، این شهر را لرزاند.

وقوع پس لرزه حین انجام عمل جراحی توسط وزیر بهداشت
به گزارش فرتاک نیوز،

این پس لرزه در ساعت 10 و 4 دقیقه و 35 ثانیه امروز (چهارشنبه) تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.

این زمین لرزه در حالی به وقوع پیوست که سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در بیمارستان صحرای برپا شده در محل دانشگاه پیام نور تازه آباد در حال انجام عمل جراحی چشم بود.

به گفته حاضران در اتاق عمل، هاشمی چشم یکی از بیماران حاضر در اتاق عمل را باز کرده بود که این پس لرزه آمد و خوشبختانه عمل جراحی بدون وقفه و مشکلی ادامه یافت.

این پس لرزه خللی در انجام عمل جراحی چشم توسط وزیر بهداشت ایجاد نکرد و دکتر هاشمی به عمل خود ادامه داد.

وزیر بهداشت صبح امروز چهارشنبه وارد استان کرمانشاه شد و بازدید از مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و پیگیری ساخت، بازسازی و نوسازی مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت و حضور در کاروان خیریه نورآوران سلامت و انجام چند عمل جراحی در ثلاث باباجانی از جمله برنامه های او در سفر به مناطق زلزله زده استان بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قبل از انجام عمل جراحی در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان صحرایی در این شهرستان توسط مجموعه خیریه نورآوران سلامت برپا شده که از سابقه طولانی در ارائه خدمات به صورت رایگان به مردم در مناطق محروم برخوردار است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی با تبریک عید سعید غدیر، افزود: مجموعه خیریه نورآوران سلامت با هدف ویزیت رایگان چشم و دندان مردم مناطق زلزله زده در این مناطق بیمارستان صحرایی برپا کرده است.

او گفت: این مجموعه خیریه چهار ماه در شهرستان سرپل ذهاب مستقر بود و اکنون نیز در شهرستان ثلاث باباجانی حضور دارد و نوبت بنده بود که در این کار خیر، مشارکت داشته باشم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: خدمات این مجموعه خیریه شامل ویزیت چشم، تجویز عینک و اعمال جراحی چشم پزشکی و به ویژه آب مروارید و خدمات دندانپزشکی (با اولویت دانش آموزان مقطع ابتدایی) است که به صورت رایگان به مردم مناطق محروم و مرزی ارائه می شود.

ساعت 2:43 دقیقه بامداد چهارم شهریور نیز زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که مردم بیشتر شهرهای استان کرمانشاه آن را حس کردند.

از زمان وقوع زلزله اصلی تاکنون ده ها پس لرزه در تازه آباد رخ داده که جز یک مورد، شدت بقیه کمتر از چهار ریشتر بوده است.

شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

21 آبان سال 96 هم زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم شدند.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان ادامه دارد.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان