//
کدخبر: ۵۵۲۲۹ //

این بازیکن بحث چند روز اخیر فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است

مدافع جنگنده و پرتلاش تیم ملی برابر روسیه با عملکردی دیدنی نشان داد چرا بحث چند روز اخیر فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است.

این بازیکن بحث چند روز اخیر فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجلال حسینی 35 ساله حالا با 112 بازی ملی بالاتر از مهدی مهدوی کیا و در تعقیب علی کریمی با 127 بازی ملی است و امیدوار به عبور از رکورد شماره هشت سابق تیم ملی است.

 

کاپیتان تیم ملی ایران و پرسپولیس، باوجود سن و سال بالا همچنان کیفیت فنی بسیار بالایی دارد و اگر اغراق نباشد، از دیگر مدافعان تیم ایران نیز برتر و باتجربه‌تر است. در چند ماه اخیر که او مصدوم بود، جو رسانه‌ای عجیبی شکل گرفت و البته بسیاری اعتقاد داشتند فوتبالش در سال منتهی به جام جهانی تمام خواهد شد و او دیگر جایگاهی در تیم ملی و حتی تیم باشگاهی‌اش نخواهد داشت؛ اما سیدجلال بار دیگر توانایی‌اش را به همگان ثابت کرد.

 

حسینی که امشب پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی تیم ملی و به مدت 90 دقیقه کامل قرار گرفت، با ثبات کیفیت در تمام دقایق مسابقه ثابت کرد همچنان توانایی جنگندگی کامل در تمام طول مسابقه را برخوردار است. او در تمام دقایق بازی با جنگندگی خاصی درصدد تصاحب توپ و دفاع از دروازه تیم ملی بود و به نوعی می توان گفت، دیدار با میزبان جام جهانی بازگشت شکوهمندانه برای کاپیتان سیدجلال بود.

 

حسینی در این بازی دفع توپ و تکل‌های بسیاری داشت و می‌توان گفت حضورش مانع از بازشدن دروازه ایران در بیش از یک مورد شد. اما اوج هنر کاپیتان تیم کشورمان در دقیقه 56 بود؛ جایی که مرتضی پورعلی‌گنجی به شکلی عجیب توپ را از دست داد و روس‌ها صاحب موقعیتی بادآورده شدند؛ اما سیدجلال از راه رسید و با تکلی دیدنی راه را بر مهاجم قرمزپوش روسیه‌ای بست و همان توپ در نهایت به تک گل تیم ملی تبدیل شد.

 

او که سال هاست شماره 4 تیم ملی را بر تن دارد و پرسابقه‌ترین مدافع تاریخ تیم ملی نیز محسوب می‌شود، بازی برای ایران را از جام ملت‌های 2007 آغاز کرد. یک سال پس از جام جهانی آلمان و بعد از کسب عنوان مدافع سال ایران، به پیراهن ملی نیز رسید و در بازی اول جام ملت‌ها نیز موفق به گلزنی شد. عملکرد خوبش در آن رقابت‌ها سبب شد تا سرمربیان بعدی نیز به طور کامل به او اعتماد کنند و او نیز به بهترین شکل پاسخ این اعتماد را بدهد. سیدجلال حسینی 3 جام ملت‌ها تجربه کرد و در جام جهانی برزیل نیز جزو بازیکنان اصلی تیم ایران بود. حالا هدف بعدی‌اش حضور در روسیه و تجربه دومین جام جهانی پیاپی است. ویژگی هدایت و رهبری که در این بازیکن وجود دارد، کی‌روش را مجاب به استفاده از او در بازی‌های مهم ملی می‌کند. چرا که با حضورش، انگار یک مربی در میدان حضور دارد که دستورات فنی سرمربی را در خلال بازی به بازیکنان منتقل می‌کند و به خوبی حامی آنها در مستطیل سبز نیز هست.

 

البته حسینی ماموریت‌های نزدیک مهمی نیز دارد. شاگردان ایوانکوویچ در نبودش عملکرد ضعیفی در خط دفاع داشته و پرسپولیس بدونِ کاپیتان هم صدر جدول لیگ را از دست داده و هم در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار گرفته است. حالا مدافع کهنه کارِ تیم باید به ترکیب بازگردد و به خط دفاع سروسامان ببخشد. سرخ‌ها فصل پیش با او رکورد بهترین خط دفاع تاریخ لیگ را داشتند و حالا امیدوارند بار دیگر با آقای صخره به روزهای خوشِ دفاعی بازگردند.

 

البته باتوجه به بازی کامل در بازی امشب مقابل روسیه و خستگی سفر، بعید است برانکو در روز پنج شنبه به او میدان دهد؛ اما بدون شک، حسینی از بازیکنان ثابت پرسپولیس در دیدار با الهلال خواهد بود که در آن بازی قدرت جنگندگی و تلاش برای جبران را به تیم تزریق خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان