//
کدخبر: ۴۹۹۱۷ //

نزدیک‌ترین فرد به رکورد جاودانه علی دایی چه کسی است؟

از نظر آماری، سردار آزمون نزدیک‌ترین فرد به رکورد جاودانه علی دایی است.

نزدیک‌ترین فرد به رکورد جاودانه علی دایی چه کسی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

باز هم سردار آزمون منجی تیم ملی شد. سردار در بازی امشب مقابل سوریه، سومین گلش در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ را هم به ثمر رساند. پیش از این، آزمون به کره‌جنوبی هم گل زده بود. سردار هر سه گلش در این مرحله را در ورزشگاه آزادی به ثمر رسانده است. گل‌هایی که تعداد گل ملی سردار آزمون را از عدد بیست هم عبور داده است. حالا شماره بیست تیم ملی، بیست‌ویک گل در لباس ایران به ثمر رسانده است. سردار امشب بیست‌وهفتمین بازی ملی‌اش را تجربه کرد. آمار خیره‌کننده سردار آزمون نشان می‌دهد که او به طور میانگین در هر مسابقه ۰،۷۷ گل می‌زند.

 

۲۷ مهر ۹۳ سردار آزمون اولین گل ملی‌اش را در دیداری دوستانه به کره جنوبی زده بود. بعد از آن، سردار به عراق و قطر هم گل زد تا در سه دیدار از چهار بازی ملی‌اش گل زده باشد. گل‌های سردار در دیدارهای رسمی از جام ملت‌های ۲۰۱۵ استارت خورده بود. جایی که سردار آن گل به یادماندنی را به قطر زد و بعد از آن در تساوی ایران مقابل عراق تاثیر مستقیمی داشت. گل‌های ملی سردار به این ترتیب است؛ مقدونیه (۳گل)، گوام (۲گل)، هند (۲گل)، عمان (۲گل)، کره‌جنوبی (۲گل)، مونته‌نگرو (۲گل)، سوریه (۲گل)، قطر، عراق، ترکمنستان، قرقیزستان، بنفیکا، ازبکستان.

 

سردار در بیست‌ودو سالگی امیدوار است که با ادامه این روند، رکوردی جاودانه از خود را به ثبت برساند. آزمون تا به حال رکورد گلزنی ۰،۷۷ گل در هر بازی ملی را ثبت کرده است. آماری بهتر از آقای گل جهان. علی دایی در ۱۴۹ بازی ملی، ۱۰۹ گل زده بود. یعنی میانگین ۰،۷۳ گل در هر مسابقه. سردار آزمون که پنج سال زودتر از علی دایی هم پیراهن تیم ملی را به دست آورد، کار سختی برای زدن این رکورد پیش‌رو دارد. آزمون باید تا سال‌های آخر فوتبال این روند یکنواخت و خوب در لباس تیم ملی را حفظ کند تا بتواند همچنان با رکورد علی دایی مقایسه شود.

 

 

منبع: برنامه90
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان