//
کدخبر: ۴۱۹۴۳۴ //

خبر مهم: توافق ایران و عربستان برای میزبانی

برگزاری مسابقات باشگاه‌های ایرانی و سعودی در این دو کشور فقط نیاز به تاییدیه ای‌اف‌سی دارد.

خبر مهم: توافق ایران و عربستان برای میزبانی
به گزارش فرتاک نیوز،

رقابت‌های مرحله گروهی  لیگ قهرمانان آسیا  در فصل ۲۴-۲۰۲۳ در شرایطی سه هفته دیگر آغاز خواهد شد که هر سه نماینده فوتبال ایران (سپاهان، نساجی و پرسپولیس) یک حریف عربستانی در گروه خود دارند، اما تا این لحظه محل برگزاری مسابقات رفت و برگشت با آنها مشخص نیست.

کنفدراسیون فوتبال آسیا محل میزبانی دو دیدار سپاهان را ورزشگاه نقش جهان اصفهان و مکان برگزاری مسابقات خانگی نساجی و پرسپولیس  را استادیوم آزادی اعلام کرده، ولی نام محل انجام بازی‌های رفت و برگشت با الاتحاد، الهلال و النصر عربستان را نامشخص گذاشته است.

بهبود روابط سیاسی و توافق دوباره ایران و عربستان موجب شده تا امیدواری برای حضور فوق ستاره‌های فوتبال جهان در اصفهان و تهران که در الاتحاد، الهلال و النصر هستند، بیشتر شود، ولی تا این لحظه کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را تایید نکرده است.

با وجود اینکه رسانه‌های اماراتی خبر از برگزاری دیدار هفته اول گروه E لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و النصر در ورزشگاه آل مکتوم دبی داده‌اند، اما هنوز ای‌اف‌سی این مسئله را تأیید نکرده و بعید نیست با موافقت کشورهای ایران و عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز مهر تایید به میزبانی باشگاه‌ها دو کشور بزند و کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و... در استادیوم آزادی به میدان بروند.

1855847 بنابر اعلام امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران، محل برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان تا روز ۱۴ شهریور به طور قطعی اعلام می‌شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، صبح امروز در نشست خبری پیرامون این موضوع: اخیراً بین وزرای امور خارجه ایران و عربستان تبادل پیامی صورت گرفته و در این تبادل پیام وزیر امور خارجه ایران تاکید کردند که متناسب با فضای جدید حاکم در روابط دو کشور، اساساً اجرای مصوبه قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری مسابقات تیم‌های ورزشی دو کشور در یک کشور ثالث، موضوعیتی ندارد و می‌تواند این مسابقات در زمین‌های دو کشور انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: طرف سعودی نیز نگاه خوش‌بینانه‌ای به این موضوع داشت و امیدوارم که شاهد بازی تیم‌های باشگاهی دو کشور در ایران و عربستان باشیم.

کنعانی با اشاره به این موضوع که وزارت امور خارجه موضوع برگزاری دیدارهای تیم‌های فوتبال باشگاهی دو کشور را با جدیت دنبال می‌کند، ابراز کرد: بر اساس آخرین اخباری که اطلاع دارم، بین مقامات ورزشی دو کشور نیز ارتباطات خوبی انجام شده است.

در این شرایط اگر میزبانی باشگاه‌های ایرانی و سعودی در کشورهای خود تایید شود، سپاهان، نساجی و پرسپولیس به ترتیب می‌توانند میزبان الاتحاد، الهلال و النصر باشند؛ اتفاقی شگفت‌انگیز و بی‌سابقه در فوتبال ایران.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۴۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان