//
کدخبر: ۳۵۷۹۶۵ //
آشنایی با شماره 10 مورد نظر استقلالی‌ها؛

ستاره‌ای گران مورد نظر استقلالی که برزیل را به هم ریخت!

ژیان کارلوس ویسنته، بازیکن 30 ساله تیم نائوتیکا مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفته و از کیفیت فنی خوبی هم برخوردار است اما به تازگی یک جنجال عجیب را در برزیل به راه انداخت.

 ستاره‌ای گران مورد نظر استقلالی که برزیل را به هم ریخت!
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم فوتبال استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تا به اینجا عملکرد قابل توجهی نداشته و حداقل در قیاس با رقیب سنتی و اصلی‌اش پرسپولیس، نمایشی به ظاهر ضعیف‌تر داشته و همین مساله باعث ناراحتی بخش قابل توجهی از هواداران این تیم شده است. یک رسانه برزیلی به نام (bolavip) در مطلبی عنوان کرد که باشگاه استقلال تهران بار دیگر درصدد جذب ژیان کارلوس ویسنته قرار دارد. هافبک تهاجمی و خوش‌استایلِ 30 ساله‌ای که اوایل سال 2022 هم مورد توجه کادرفنی وقت قرار گرفت اما باشگاه برزیلی حاضر نشد رضایت‌نامه‌اش را صادر کند.

صفحه استقلال را دنبال کرده اما...

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن است و گویا خود کارلوس هم تمایل به این دارد تا برای نخستین بار کشورش برزیل را ترک کند و چالش جدیدی را داشته باشد. او در همین راستا صفحه رسمی باشگاه استقلال در اینستاگرام را هم دنبال کرده است. نشانه‌ای که البته نمی توان زیاد به آن استناد کرد چرا که پیش از این هم بارها شاهد این بوده‌ایم که بازیکنان با مشاوره‌های مدیربرنامه‌ها و اطرافیان خود برای بازارگرمی و بالا بردن قیمت دست به چنین حرکات عامه‌پسندانه‌ای می‌زنند.این بازیکن 30 ساله، 178 سانتی‌متری و چپ پا است. بازیکنی که پست اصلی‌اش هافبک تهاجمی است و به نوعی در پست شماره 10 بازی می‌کند. او قابلیت بازی در خط حمله و خصوصا نقش مهاجم سایه را هم دارد. ژیان در منطقه مذهبی و کاتولیک‌نشینِ کورنلیو پروکوپیو متولد شده و خودش هم یک بازیکن مذهبی به حساب می‌آید.

انتخاب‌های نادرستِ کارلوس

این بازیکن خوش‌تکنیک دوران کودکی و نوجوانی خود را در باشگاه‌های ماریلیا و پالمیراس گذراند. در تیم دوم پالمیراس مشغول به بازی شد و سپس به تیم اصلی هم راه یافت اما نتوانست بیش از 3 بازی انجام دهد. در گام بعدی به عضویت باشگاه سائوبرناردو در آمد. آنجا نتوانست توانایی‌اش را نشان دهد و به عنوان بازیکن قرضی سر از تیم‌های ویلانووا و ساپئوپائولو درآورد. در سائوپائولو خوب نبود اما درخشش قابل توجهی در تیم قبلی یعنی ویلانووا داشت. بهترین پاسور سری بی برزیل شد و به جز 8 پاس گل، 3 گل هم برای این تیم به‌ثمر رساند.

انتخاب‌های نه چندان جالب توجه ژیان ادامه داشت. او سال 2017 در گویاس مشغول به بازی شد و یک عنوان را با این تیم در مسابقات منطقه‌ای به‌دست آورد. سال بعد به نووریزونینو منتقل شد و فصل بعد در کوریتیبا مشغول به بازی شد. انتخاب بعدی تیم میراسول بود اما سومین تیمِ سال 2019 برای این هافبک طراح گزینه‌ای قابل تامل بود. کارلوس در نائوتیکو روزهای فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و تبدیل به محبوب‌ترین بازیکن و ستاره اصلی تیم شد.

ژیان، منجی تیم نائوتیکو

ژیان کارلوس در این 3 سال با نائوتیکو 3 جام قهرمانی را به‌دست آورده است. او با این تیم در سری سی قهرمان شد و در سری بی لیگ برزیل کمک کرد تا این تیم ماندگار شود. اوج کار این تیم با ستاره خط میانی‌اش قهرمانی در جام منطقه‌ای پرنامبوکانو بود. آن‌ها 2 سال متوالی عنوان قهرمانی را به‌دست آوردند که عنوان دومی به تازگی به‌دست آمد و حواشی فراوانی داشت.

حمله به یک داور زن و استارت جنجال بزرگ در فوتبال برزیل

در دیدار فینال و در دقیقه 21 درگیری‌ای بین ژیان کارلوس و بازیکن حریف به‌وجود آمد. او با آرنج خود ضربه‌ای را به بازیکن حریف وارد کرد. داور مسابقه، خانم دبراه کِسیلا بود. از (VAR) کمک گرفت و تصمیم گرفت تا بازیکن مدنظر استقلال را اخراج کند. نشان دادن کارت قرمز همانا و حمله باورنکردنی و عجیب این بازیکن به داور همان. ژیان به سمت داور یورش برد و بازیکنان حریف و خودی سریع مانع از نزدیک‌تر شدن او به داور شدند. بعد از کش‌وقوس‌های فراوان این بازیکن از میدان بیرون رفت و نهایتا تیمش توانست قهرمانی را به‌دست بیاورد.

چیزی که رسانه‌ها درباره من می‌گویند درست نیست

بعد از پایان مسابقه ژیان کارلوس به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شد. او در پستی اینستاگرامی عذرخواهی کرد و سپس در یک نشست خبری گفت: «من نمی‌خواستم به داور حمله کنم. در نظر داشتم تا به او توضیح بدهم که اصلا به بازیکن حریف آرنج نزدم و فقط می‌خواستم از دستش رها بشوم. البته حق می‌دهم که تصاویر ممکن است طور دیگری ماجرا را تفسیر کند. اگر برداشت دیگری از رفتارم شده از داور، هواداران و خانم‌ها عذرخواهی می‌کنم. چیزی که اکثر رسانه‌ها و مردم درباره من می‌گویند درست نیست. من تحت هیچ شرایطی به هیچ زنی حمله نمی‌کنم».او تا سال 2024 با نائوتیکو قرارداد دارداین بازیکن 30 ساله در سال 2022 و در 3 جام مختلف در 22 بازی، 7 گل زده و 3 پاس گل داده است. در 73 درصد مسابقات بازیکن اصلی تیمش بوده است. او در سایت ترانسفرمارکت ارزشی در حدود 1.4 میلیون یورو دارد و خلاف چیزی که در سایت ترانسفر مارکت ذکر شده و قرارداد او را تا دسامبر سال 2022 عنوان کرده، این بازیکن تا سال 2024 با باشگاه نائوتیکو قرارداد دارد. اتفاقی که چند ماه پیش و در کوران کارزا انتخابات ریاست باشگاه به انجام رسید. او در این مدت پیشنهادهای دیگری از تیم‌های برزیلی و غیر برزیلی داشته اما باشگاه اجازه خروج نداده و خواهان مبلغ بالا و در حدود 3 میلیون یورو برای دادن رضایت‌نامه است.

باید دید استقلال می‌تواند این بازیکن آماده، گل‌ساز و تا حدی گلزن را به‌خدمت بگیرد یا خیر. مرتبه‌ی قبل شاهد این اتفاق نبودیم اما این بار باید دید 2 باشگاه استقلال و نائوتیکو به توافقی بر سر این بازیکن خواهند رسید یا خیر.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۹۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان