//
کدخبر: ۳۵۷۹۱۵ //

مقایسه خریدهای پرسپولیس و استقلال؛ قرمزها باتجربه‌تر، آبی‌ها جوان‌تر

با گذشت چند هفته از نقل‌وانتقالات، به نظر می‌رسد پرسپولیس به دنبال بازیکنان با تجربه‌تر و استقلال در پی بازیکنان جوان‌تر است.

مقایسه خریدهای پرسپولیس و استقلال؛ قرمزها باتجربه‌تر، آبی‌ها جوان‌تر
به گزارش فرتاک نیوز،

نقل‌وانتقالات لیگ بیست‌و‌دوم با شروع توفانی پرسپولیس آغاز شد. این تیم 7 بازیکن را به صورت رسمی جذب کرده و مراحل انتقال کاسیانو به این تیم هنوز نهایی نشده است. استقلال قهرمان دوره قبل لیگ، دیرتر از پرسپولیس خرید بازیکن را آغاز کرد. پرسپولیس فصل پیش چهارمین تیم پیر لیگ بود و استقلال پنجمین تیم جوان به شمار می‌رفت که به نظر می‌رسد دو تیم روند فصل گذشته را ادامه دادند.

4 خرید بالای 30 سال در فهرست یحیی

دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سعید صادقی، علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدمهدی احمدی و مرتضی پورعلی‌گنجی خریدهای پرسپولیس در این فصل هستند. این خریدها به طور متوسط 28.7 سال سن دارند. احمدی با 21 سال سن تنها خرید زیر 23 سال پرسپولیس است که باعث شد میانگین سنی خریدهای پرسپولیس تا حدی کم شود. سروش رفیعی، علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی 4 خرید بالای 30 سال پرسپولیس هستند. سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر در آستانه 30 سالگی قرار دارند.

همانقدر که خریدهای پرسپولیس از نظر سنی وزن زیادی دارند از جنبه سابقه، افتخار و تجربه هم از وزن بالایی برخوردار هستند. بیرانوند و پورعلی‌گنجی 2 ملی‌پوش هستند که سابقه بازی در جام‌جهانی را دارند. سعید صادقی فصل گذشته بهترین پاسور لیگ شد و سروش رفیعی هم یکی از بهترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر است. اسماعیلی‌فر و گولسیانی هم از جمله مدافعان با سابقه لیگ محسوب می‌شوند.

ادامه جوان‌گرایی در استقلال

سجاد شهباززاده، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، محمدحسین مرادمند و رضا میرزایی 5 بازیکن جدید استقلال در این فصل هستند. شهباززاده تنها خرید بالای 30 سال استقلال است و حامدی‌فر و زواری 2 بازیکن سهمیه زیر 23 سال این تیم هستند و در تیم ملی امید بازی کردند. استقلال که از دوره قبل از استفاده بازیکنان جوان خاطرات خوبی دارد، این روند را در این فصل هم ادامه داد و میانگین سنی خریدهای این تیم 26 سال است.

بازیکنان جدید استقلال اما از نظر سابقه با خریدهای پرسپولیس قابل قیاس نیستند و 5 بازیکن جدید این تیم در مجموع حتی یک بازی هم برای تیم ملی بزرگسالان انجام نداده‌اند و در کارنامه این خریدها در مجموع یک قهرمانی و یک عنوان آقای گلی دیده می‌شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان