//
کدخبر: ۳۵۵۶۴۴ //

۴ بازنده و ۴ برنده بازگشت کی روش به فوتبال ایران

شایعه بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران برای جلوگیری از آبروریزی احتمالی سر زبان‌ها افتاده است.

 4 بازنده و ۴ برنده بازگشت کی روش به فوتبال ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

نمایش بد تیم ملی کشورمان برابر الجزایر که به شکست ۲ بر یک انجامید، با واکنش‌های منفی بسیار زیادی مواجه شده است؛ آنقدر عظیم و شگفت‌انگیز که دراگان اسکوچیچ هم به حرف آمده و گفته: «این میزان انتقاد منصفانه نیست.» به‌طور همزمان شایعه بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران برای جلوگیری از آبروریزی احتمالی سر زبان‌ها افتاده است. به هر حال او بیکار است و با توجه به شناختش از تیم ملی و نیز تخصص بالایی که در امور دفاعی دارد، به زعم عده‌ای می‌تواند به تیم ملی کمک کند. اینکه آیا تئوری موردنظر درست هست یا نه بحث خاص خودش را می‌طلبد، اما اگر فرض کنیم کی‌روش به تیم ملی برگردد، خیلی چیزها عوض خواهد شد. در نگاه اول این موضوع به سود شماری از بازیکنان و به زیان گروهی دیگر خواهد بود.

برنده‌ها

علیرضا بیرانوند: جایگاه او در ترکیب اصلی تیم ملی تا حدودی به خطر افتاده است. در چند بازی از مرحله انتخابی جام‌جهانی که بسیار هم برای ما مهم بودند، امیر عابدزاده به او ترجیح داده شد و این اتفاق در مسابقه دوستانه با الجزایر هم رخ داد. طبیعتا بخشی از این وضعیت به‌خاطر تنزل خود بیرو و نیمکت‌نشینی‌اش در باشگاه است، اما او واقعا احساس خطر کرده. کی‌روش همیشه به بیرانوند اعتقاد داشته و در ماجرای مهار ضربه پنالتی کریس رونالدو هم مدیون او شد. ۲بر صفر شدن بازی با پرتغال در میانه‌های نیمه دوم می‌توانست سناریوی مسابقه را به کلی عوض کند. درصورت حضور احتمالی کی‌روش، باد با قدرت بیشتری به پرچم بیرانوند خواهد افتاد.

رامین رضاییان: هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد فوتبال ملی او تمام‌شده باشد، اما رضاییان یک «ذوب در کی‌روش» واقعی بود و همیشه نسبت به این مربی ابراز ارادت می‌کرد. کارلوس هم آنقدر به او اعتقاد داشت که در جام‌جهانی وریا غفوری را خط زد و رضاییان را فیکس کرد. اگر کی‌روش برگردد، هیچ بعید نیست رامین دوباره ملی‌پوش شود.

روزبه چشمی: یکی از مشهورترین جملات دوران حضور کی‌روش در ایران در مورد این بازیکن به‌کار رفته است. مربی پرتغالی عقیده داشت چشمی مدرن‌ترین دفاع وسط یک دهه گذشته فوتبال ایران است. اغلب شنوندگان با کی‌روش در این زمینه موافق نبودند، اما این طرز تفکر درصورت بازگشت احتمالی سینیور می‌تواند کاملا به سود روزبه تمام شود؛ مخصوصا به‌خاطر فقری که این روزها در خط دفاعی داریم.

کریم انصاری‌فرد: همیشه در تیم ملی حضور داشته و تقریبا هرگز مهاجم اصلی نبوده است. در دوره کی‌روش کمی بیشتر به او بها داده شد و حتی پنالتی منجر به گل ایران در بازی با پرتغال را کریم زد. او در تیم اسکوچیچ زیاد جدی گرفته نمی‌شود؛ به‌طوری که در غیاب مهدی طارمی و سردار آزمون هم فیکس نمی‌شد و در این اردوی آخر اصلا دعوت نشد. بازگشت کی‌روش احتمالا انصاری‌فرد را خوشحال می‌کند.

بازنده‌ها

شجاع خلیل‌زاده: چه‌کسی غیراز او می‌تواند بازنده بزرگ بازگشت کی‌روش باشد؟ مربی پرتغالی هیچ اعتقادی به شجاع نداشت و حتی او را به‌عنوان سیاهی‌لشکر هم به اردوها فرانمی‌خواند. گویا یک مصاحبه انتقادی قدیمی از شجاع، دلیل خصومت کی‌روش بود. خلیل‌زاده اما بعد از حضور اسکوچیچ تبدیل به بازیکن فیکس تیم ملی شد و از قضا جزو خوب‌های این تیم هم بود. او در این مدت با توجه به کوچ کی‌روش، اظهارات تندتری هم علیه این مربی مطرح کرد. آیا کارلوس برمی‌گردد و شجاع ناباورانه جام‌جهانی را از دست می‌دهد؟

صادق محرمی: گویا فقط مربیان کروات به او اعتقاد دارند! هم برانکو و هم اسکوچیچ به این بازیکن علاقه داشتند. او دفاع راست فیکس و همیشگی تیم دراگان است و البته مدام انتقادات زیادی از این بازیکن به عمل می‌آید. بعید است درصورت بازگشت کی‌روش، موقعیت صادق محرمی پابرجا باقی بماند.

احمد نوراللهی: این بازیکن هم از زمان حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی به ترکیب اصلی رسید. کی‌روش چندان علاقه‌ای به نوراللهی نداشت و معمولا از بازیکنانی نظیر سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی و پیش از اینها جواد نکونام استفاده می‌کرد. اگر کارلوس برگردد، شاید نوراللهی هم باید با ترکیب اصلی وداع کند.

علی قلی‌زاده: او را پسر اسکوچیچ می‌نامند؛ یک وینگر تکنیکی که قضاوت‌های متفاوتی در مورد کیفیت و کارایی‌اش وجود دارد. قلی‌زاده در دوران مربی کروات نقش پررنگی در تیم ملی پیدا کرد و بعید است اگر کی‌روش بخواهد تصمیم بگیرد، همین جایگاه را به او بدهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان