//
کدخبر: ۳۴۳۰۰۱ //

عبدی آقای گل غیرپنالتی لیگ ؛ مهاجم جوان پرسپولیس سلطان دبل

مهدی عبدی با ۷ گل رکورددار بیشترین گل زده بدون پنالتی در لیگ این فصل است.

عبدی آقای گل غیرپنالتی لیگ ؛ مهاجم جوان پرسپولیس سلطان دبل
به گزارش فرتاک نیوز،

نیمکت‌نشینی مهدی عبدی چندان طولانی نبود و در بازی پرسپولیس با مس رفسنجان این بازیکن دوباره در ترکیب اصلی قرار گرفت و این بار از فرصتی که به او داده شد به خوبی استفاده کرد و ۲ بار دروازه حریف را باز کرد و با ۷ گل فاصله‌اش را با آقای گل لیگ کمتر کرد.

عبدی بی‌رقیب در گلزنی بدون پنالتی

گادوین منشا با ۱۱ گل آقای گل لیگ است. این بازیکن ۷ گل از ۱۱ گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده و ۴ گل در حین بازی زده است. کوین یامگا مهاجم استقلال با ۸ گل نفر دوم جدول گلزنان لیگ است. این بازیکن ۴ گل غیر پنالتی دارد. پس از منشا و یامگا، سه مهاجم به طور مشترک سوم هستند. لوسیانو پریرا با ۷ گل یکی از این ۳ بازیکن است که این گلزن هم ۴ بار دروازه حریف را از روی نقطه پنالتی باز کرده است.

سعید صادقی و مهدی عبدی با ۷ گل بهترین گلزنان ایرانی این فصل هستند با این تفاوت که صادقی یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده ولی عبدی هر ۷ گل خود را بدون استفاده از پنالتی زده و از این نظر رکورددار لیگ است. کریم اسلانی مهاجم نساجی هم ۶ گل غیر پنالتی زده و از این نظر جزو بهترین‌های لیگ است.

شماره ۱۶ پرسپولیس به یک گل قانع نیست

مهدی عبدی علی‌رغم جوانی، تجربه گلزنی در بزرگترین و حساس‌ترین میادین ممکن را دارد و در دیدارهای گل زده که شاید بازیکنان با تجربه هم در آن گل نزده باشند. گلزنی در دربی ، نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا در کارنامه این بازیکن دیده می‌شود.

این مهاجم ۲۳ ساله، ۱۹ گل برای پرسپولیس در لیگ برتر زده و بین بازیکنان فعلی این تیم بازیکنی آماری بهتر از عبدی ندارد. عبدی در بازی با مس رفسنجان هم ۲ گل زد این بازیکن نشان داده در زدن بیش از یک گل در بازی تبحر دارد و ۳ بار آخری که بازیکنی در پرسپولیس بیش از یک گل در یک بازی زده توسط مهدی عبدی بوده است. عبدی در ۵ مسابقه برای پرسپولیس بیش از یک گل زده که در دیدار با مس رفسنجان و نساجی در این فصل، در بازی با تراکتور و ماشین‌سازی در دوره قبل و دیدار با پیکان در لیگ نوزدهم بوده است.

رکورددار زدن بیش از یک گل در یک بازی برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر مهدی طارمی است که در ۷ مسابقه بیش از یک گل به ثمر رسانده است پس از او علی علیپور است که در ۶ بازی چنین تجربه‌ای داشته و در جایگاه سوم مهدی عبدی و سهراب انتظاری جای دارند که در ۵ بازی بیشتر از یک گل زدند. عبدی با توجه به سن کمی که دارد می‌تواند از این فرصت استفاده کند و این رکورد را به نام خود سازد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان