//
کدخبر: ۳۳۳۱۰۱ //

نگاهی به شرایط استقلال و پرسپولیس قبل از دربی

هفته هفتم لیگ برتر برای استقلال و پرسپولیس به پایان رسید تا حالا این دو تیم آماده بازی بزرگ خودشان در دربی پایتخت در هفته هشتم لیگ برتر بیست و یکم باشند.

نگاهی به شرایط استقلال و پرسپولیس قبل از دربی
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال در آبادان نتوانست به بیشتر از یک مساوی دست پیدا کند که انتقادات زیادی را برای تیم فرهاد مجیدی به همراه داشت. یحیی هم در ورزشگاه آزادی سنت شکنی کرد و در حالی که در بازی‌های رفت نفت مسجدسلیمان را که به گربه سیاه این تیم معروف شده بود را نتوانسته بود، شکست داد تا بالاتر از آبی‌های پایتخت خودش را به جمع مدعیان لیگ اضافه کند. به همین بهانه نگاهی داریم به بازی‌های این دو تیم تا قبل از دربی گذشته که مثل امسال در هفته هشتم برگزار شد تا ببینیم چه اتفاقی برای این دو تیم محتمل خواهد بود.

 

عبور سرخابی‌ها از سال گذشته

نگاهی به عملکرد استقلال و پرسپولیس در لیگ بیستم تا قبل از هفته هشتم که دربی دور رفت برگزار شد، نشان می‌دهد که این دو تیم هرکدام با 11 امتیاز پای به این مسابقه گذاشتند که در نهایت با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. برای این دو تیم اما شرایط متفاوت است چون هر دو توانستند امسال در لیگ بیست و یکم از امتیازگیری فصل گذشته خودشان تا پیش از دربی هفته هشتم عبور کنند. پرسپولیس با بردی که مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آورد، 14 امتیازی شد و در مقابل استقلال هم با تساوی سختی که در آبادان مقابل صنعت نفت به دست آورد 13 امتیازی شد تا به این ترتیب سرخابی‌ها در آستانه این مسابقه با شرایط متفاوتی آماده این بازی شوند.

 

استقلال تکرار کرد، پرسپولیس عبور کرد

نگاهی به لیگ بیستم و هفته پیش از دربی نشان می‌دهد که هر دو تیم در بازی قبل از شهرآورد در هفته هشتم مقابل حریفان خود مساوی کردند. استقلال مقابل ذوب آهن بدون گل کار را به پایان رساند و با یک تساوی آماده دربی شد و در طرف دیگر هم پرسپولیس مقابل یک حریف دیگر اصفهانی یعنی سپاهان با همین نتیجه متوقف شد تا سرخابی‌ها با تساوی به این بازی برسند. مسابقه‌ای که با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید تا هر دو تیم در دو هفته در تساوی دبل کرده باشند. با این حال در لیگ بیست و یکم این اتفاق نیفتاد. استقلال هرچند شرایط سال گذشته را برای خودش تکرار کرد و بازهم به یک تساوی بدون گل مقابل نفت آبادان رسید اما پرسپولیس در شب پرهیاهوی فوتبال ایران به خاطر سهم خواهی‌ها بابت حق تبلیغات محیطی توانست گربه سیاه خودش نفت مسجدسلیمان را شکست داده و با برد به استقبال دربی برود. با این حساب استقلال در آستانه دربی امسال که مثل سال گذشته در هفته هشتم انجام خواهد شد شرایط سال گذشته را تکرار کرد و پرسپولیس با شرایط جدید یعنی برد به استقبال این بازی می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان