//
کدخبر: ۳۳۱۷۶۳ //

طمع‌کاری پی‌اس‌جی ریش و قیچی را به دست «امباپه» داد

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن قصد دارد تا تکلیف «کیلین امباپه» را روشن کند؛ اما پاریسی‌ها اگر بخواهند باب میل خود عمل کرده و ستاره جوان را یک‌سال دیگر نگه داند، باید بابت این اقدام بهای گزافی پرداخت کنند.

طمع‌کاری پی‌اس‌جی ریش و قیچی را به دست «امباپه» داد
به گزارش فرتاک نیوز،

قرارداد ستاره تیم ملی فرانسه با پی‌اس‌جی در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و از دست دادن یکی از ناب‌ترین استعدادهای فوتبال جهان به ویژه در چنین سن و سالی، آن هم بدون دریافت هیچ مبلغی به عنوان حق انتقال، در بسیاری سطوح برای پی‌اس‌جی فاجعه‌بار است.

بر کسی پوشیده نیست که امباپه دوست دارد روزی برای رئال مادرید بازی کند، اما در عین حال از ادامه حضور کوتاه‌مدت در پاریس نیز استقبال می‌کند؛ بنابراین توافقی جدید امکان‌پذیر است اما در صورتی که فیل امباپه یاد هندوستان کند، پی‌اس‌جی خواستار دریافت حق انتقال خواهد شد و این موضوع توافق کوتاه‌مدت مرد فرانسوی را با تیم پاریسی، پیچیده می‌کند.

علاوه بر این، قرارداد امباپه در مقایسه با سایر بازیکنان پردرآمد پی‌اس‌جی،  برای باشگاه پاریسی به شکلی متفاوت گران و پرهزینه است.

دلیل پرخرج بودن قرارداد امباپه  این است که ستاره پی‌اس‌جی به طور تمام و کمال تحت نظام مالیاتی فرانسه قرار دارد اما بازیکنان و ستاره‌های خارجی این تیم که کمتر از هشت سال(یا کمتر از پنج سال پیش از سال ۲۰۱۷) را در فرانسه سپری کرده‌اند، تمام مالیات خود را به دولت این کشور پرداخت نمی‌کنند.

برای مثال، پی‌اس‌جی تقریبا از پرداخت ۳۰درصد مالیات قرارداد  «سرخیو راموس» اجتناب کرده‌ و این در حالی‌است که در مورد امباپه آنها ملزم به پرداخت تمام مبلغ هستند و این یعنی آنها در مقایسه با قرارداد نیمار، عملا باید رقم بیشتری را برای امباپه پرداخت کنند حتی اگر درآمد این دو بازیکن یکسان باشد.

مشکل بند فسخ

شاید اینطور به نظر برسد که راه‌حل مناقشه قرارداد امباپه، گنجاندن بند فسخ در قرارداد جدید وی باشد؛ بندی که در آن رئال مادرید در صورت تمایل به جذب این بازیکن، ملزم به پرداخت مبلغ قید شده در آن باشد.

امباپه نیز به شخصه علاقه‌مند است که در صورت جدایی، مبلغی نصیب پی‌اس‌جی شود اما علاقه‌ای به قیمت‌گذاری غیرواقعی از سوی مقامات این باشگاه ندارد. با این وجود، چنین بندهای فسخی در فرانسه غیرقانونی بوده و این یعنی احتمالا امباپه تمایل بیشتری به تمدید یک ساله قراردادش دارد و چنین اقدامی متعاقبا مشکلی مشابه را در سال آینده ایجاد خواهد کرد.

سهم موناکو

دیگر مانع موجود در این مسیر این است که باشگاه موناکو مدعی است که در صورت فروش امباپه، سهم آنان ۳۵ میلیون یورو خواهد بود که البته ادعای درستی است؛ البته این سهم درصدی بوده و رقم مشخصی نیست.

این موضوع نیز به نوبه خود انتظارات پی‌اس‌جی را از مبلغ درخواستی خود از رئال در ازای امباپه افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه توافقی غیررسمی میان طرفین صورت نگرفته، تصور سناریوی عقد قرارداد طولانی‌مدت امباپه با پی‌اس‌جی، دشوار است؛ بنابراین گزینه انتقال رایگان وی به برنابئو همچنان روی میز است اما در تابستان ۲۰۲۳ نه ۲۰۲۲.

رئال همچنان امیدوارانه در انتظار است

در این بین، سفیدپوشان مادرید شمارش معکوس را تا انقضای قرارداد امباپه (اول ژانویه) آغاز کرده‌اند. آنها در آخرین پنجره نقل و انتقالاتی مهیا شده‌ بودند تا پیشنهادی ۲۰۰ میلیون یورویی را به پی‌اس‌جی ارائه دهند اما حالا می‌توانند در تابستان سال جاری،  تنها با مبلغی به عنوان پیش‌قرارداد مرد فرانسوی را به سانتیاگو برنابئو بکشانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان