//
کدخبر: ۳۳۱۶۵۵ //

شکننده اما رو به رشد؛استقلال زور بردن نداشت!

استقلال فرهاد مجیدی برای پیروزی نیازمند طراحی و پلان های بیشتری است.

شکننده اما رو به رشد؛استقلال زور بردن نداشت!

امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛استقلالِ فرهاد برای بردن نیاز به طرح و نقشه‌های بیشتری در زمین دارد. بازی کردن با سه دفاع اتفاقا خیلی نکته مناسبی است چرا که بر اساس این سبک چینش، قدرت بازی‌سازی تیم و شکل کار در میانه میدان با قدرت‌تر باید شکل بگیرد. البته که در این راه بازی‌سازی از خط دفاع به همراه جلوزن‌های بازیساز و همچنین کناره‌هایی با این قابلیت بسیار تاثیرگذار در این شرایط هستند.

اما استقلال که از زمان استراماچونی تمایل زیادی به این سبک فرمیشن و بازی دارد و اصرار روی آن را انجام می‌دهد، قطعا باید بازیکنانی را پرورش یا خریدهایی را انجام می داده، که در این پاذل نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

بدون‌تعارف باید گفت؛ استقلال قطعا با تیم‌هایی که دفاع اتوبوسی را انجام خواهند داد، باز هم روبه‌رو خواهد شد. اتفاقا در همین شرایط باید از توانایی‌های حسین‌زاده، ژستد و مایگا بیشتر و بهتر استفاده کرد. صرف تعریف ژستد به عنوان مهاجم تارگت یا شاید یک دیوار و دل بستن به ریزکارهای حسین زاده نمی‌تواند برای این تیم در گره‌های کور بازی راهگشا باشد.

نداشتن یک هافبک بازیساز، یا ایجاد نشدن یک فلسفه در ساختار حمله این تیم زور را از استقلال در آن جلو گرفته است. جالب‌تر اینکه به نظر ساختار دفاع استقلال به مراتب بهتر شده و ترمیم گشته، چه در دفاع و چه در فضای تهاجمی تیم، که مدافعان جلوزن آنها شعاع حرکتی مناسبی را برای تدارک حمله در شرح وظایف خود می‌بینند که برای سرآغاز حمله در سیستم سه دفاعه یک نیاز است اما دقیقا مشکل همینجاست، چرا که نه سلمانی و نه حتی وریا این تعریف جدید را ندارند، در حقیقت وین‌بک‌های چپ و راست هنوز دقیقا در این سیستم پخته نشده‌اند و شروع حملات توسط مدافعان به راحتی با بلاکی از طرف تیم حریف روبرو می شوند که قدرت شکل‌گیری و بازیسازی را از آن‌ها می‌گیرد و در نهایت بازی را به سمت جنگیدن فیزیکی می رود که بخصوص در آزادی و زمانی که این تیم میزبان است مناسب نمی باشد.

استقلال قطعا با حریفان سرسخت‌تری نسبت به این چند هفته روبه‌رو خواهد شد، این تیم نیاز به یک شکل کار جدید یا تعریف تازه و یا طرحی نو در فاز حمله دارد. ولی از این نکته نباید گذشت که استقلالی‌ها از هر فصل دیگری در تمامی موارد تا به امروز تیم‌تر هستند و در حال رشد! اما از شکننده بود آن‌ها هم نمی‌توان براحتی گذشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۶۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان