//
کدخبر: ۳۳۱۰۸۳ //

خارجی‌های استقلال و نیازهای فرهاد!

آیا فرهاد مجیدی با جذب ستاره های خارجی نیازهای خود را کامل کرده است؟

خارجی‌های استقلال و نیازهای فرهاد!
به گزارش فرتاک نیوز،

در طولِ سالیان گذشته، بازیکنان خارجی باکیفیتی به فوتبال ایران آمدند و نمایش قابل قبولی هم داشتند، بدون شک باشگاه استقلال هم بواسطه خریدهای غالبا موفق خارجی خود، پس از وقفه یکساله، حالا امیدهای زیادی به درخشش بازیکنانِ خارجی جدید تیم در لیگ بیست و یکم خواهد داشت.

تا به اینجای کار، کوین یامگا و ژرژ ژستد، دو خرید خارجی آبی‌ها بوده‌اند، در شرایطی که اخبار متعددی پیرامون خرید یک بازیکن دیگر هم در روزهای اخیر مخابره شد، اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، خارجی سوم استقلال در نیم‌فصل رونمایی خواهد شد. به هر جهت آبی‌ها فعلا با یامگا و ژستد پای به رقابت‌های لیگ برتر گذاشته‌اند.

استقلالِ مجیدی از فصل گذشته، بازی با سه مدافع را مورد آزمایش قرار داد و حالا پس از گذشت چند ده ماه از حضور فرهاد روی نیمکت استقلال و اضافه شدن گابریل پین ایتالیایی، سیستم آبی‌ها کاملا سه دفاعه شده است.

استقلال با زوجِ مجیدی-پین تا به اینجای کار در لیگ بیست و یکم با چینش‌های مختلفی از بازی با سه مدافع وسط، نتایج مطلوبی را کسب کرده است‌. آبی‌ها تا کنون، متناسب با آنچه که می‌خواستند، سیستم‌های سه-چهار-سه، سه-پنج-دو و سه-چهار-دو-یک را در زمین بازی پیاده کردند.

اما به هر جهت، خریدهای داخلی فرهاد و بازمانده‌های استقلالِ لیگ بیستم برای رقابت‌های این فصل، چندان تیمِ مجیدی را مناسب برای استفاده از این سبک از بازی نشان نمی‌داد. اما نکته اصلی و حائز اهمیت خریدهای خارجی استقلال، تکمیل کردن عناصرِ تیمی است که حالا بواسطه علاقه مجیدی و حضور گابریل پین، می‌خواهد ایتالیایی بازی کند!

کوین یامگا، از آن دست بازیکنان چند پسته‌ای است که در فوتبال به آن‌ها آچار فرانسه می‌گویند، بازیکنی که توانایی بازی در سمت راست و چپ خط دفاعی و هافبک استقلال را دارد و بواسطه سرعت، تکنیک و قدرت بالای حمل توپ در خط حمله نیز می‌تواند ثمربخش باشد. قطعا در سیستم بازی استقلال، که بال‌های کناری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، کوین یامگا می‌‌تواند یک نعمت باشد. بازیکنی که در چهار هفته نخست موفق به زدن سه گل شده تا این بازیکن سیه‌چُرده، فرهاد را روسفید کرده باشد.

اما ژرژ ژستد؛ مهاجم تنومندی که با یک رزومه فوق‌العاده به استقلال اضافه شده و تجربه بالای او می‌تواند امید آبی‌ها را برای درخشش این بازیکن فرانسوی-گابنی در جام ۲۱ بیشتر کند. ژستد یک مهاجم هدف است که باتوجه به قدرت بدنی، سرزنی و تمام‌کنندگی بالایی که دارد، هم در سیستم ۳-۵-۲ که غالبا با یک مهاجم قدبلند و تمام‌کننده و یک مهاجم سرعتی و تکنیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند موثر باشد و هم زمانی که استقلال بخواهد با سه یا تک مهاجم بازی کند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پس تا به اینجای کار دو خرید خارجی استقلال در صورت حفظ کیفیتِ فعلی، می‌توانند نیازهای کادرفنی را برای استفاده از سیستم مذکور برطرف کنند، گرچه نمی‌توان فعلا درخصوص عملکرد خارجی‌های استقلال به طور قطعی اظهارنظر کرد، اما همین‌که استقلال نسبت به نیاز خود در بازار نقل و انتقالات حضور یافته، می‌تواند امید آبی‌ها را به درخشش خارجی‌های‌شان بیشتر کند. بازیکنانی که فعلا در رزومه و نمایش‌های کوتاه خود، باکیفیت به‌نظر می‌رسند، مگر اینکه زمان چیز دیگری را ثابت کند.

محمدرضا ولی زاده

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان