//
کدخبر: ۳۳۰۳۶۵ //

جلالی: مدل بازی استقلال و سپاهان نگران کننده است/ فشارها روی پرسپولیس منطقی نیست

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم هستند.

جلالی: مدل بازی استقلال و سپاهان نگران کننده است/ فشارها روی پرسپولیس منطقی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید جلالی درباره ارزیابی‌اش از چهار هفته ابتدایی لیگ بیست‌ویکم اظهار کرد: شاید مهم‌ترین موضوع لیگ، کیفیت پایین آن بوده است. در چهار هفته گذشته کیفیت لیگ موضوع نگران کننده‌ای بوده است. اگر دید منصفانه داشته باشیم، شاید دلایل متعدد داشته باشد. یکی از این دلایل به خاطر بهم خوردن تقویم بازی‌ها بوده است که به تبع آن برنامه آماده‌سازی تیم‌ها در پیش فصل بهم خورده است. شاید دلیل دیگر کیفیت زمین‌ها باشد که به نظر من این خیلی تاثیرگذار نیست چون تیم‌هایی که در زمین‌های خوب بازی می‌کنند هم بازی‌های خوبی را به نمایش نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه اضطراب عجیبی روی نیمکت‌ها می‌بیند، گفت: نیمکت کمی را دیدم که در آن شاهد آرامش باشیم. وقتی بعد از چهار هفته شاهد تغییرات هستیم، مربی خیلی نمی‌تواند به کیفیت فکر کند. مربیان به دنبال صرفا نتیجه‌ هستند. این موضوع در لیگ یک هم وجود دارد و تیم‌ها صرفا به دنبال کسب نتیجه هستند. یعنی مربیان به دنبال کارهای زود بازده و نتیجه‌گرا هستند. اگر یک آمار دربیاورید بیش از 50 درصد گل‌هایی که در لیگ یک و لیگ برتر به ثمر رسیده، از روی ضربات ایستگاهی بوده است. این در حالی است که به صورت استاندارد 30 درصد گل‌ها روی ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رسد. این به خاطر این است که مربیان روی کارهای متمرکز شدند که صرفا به نتیجه برسند.

جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شرایط تیم فوتبال پرسپولیس اشاره کرد و گفت: پرسپولیس در حالی که چند دوره قهرمان شده و در طول سال‌های کیفیت خوبی در آسیا هم داشته، وقتی دو هفته نتیجه نمی‌گیرد تحت فشار قرار می‌گیرد. این فشارها روی پرسپولیس منطقی نیست و باعث افت کیفیت می‌شود. این‌طور نیست که همیشه یک تیم برنده باشد. در تمام دنیا همیشه تیم ها شکفته و بزرگ می‌شوند و یک روز هم دچار چالش می‌شوند. وقتی پرسپولیس در آخرین بازی خود برابر الهلال شکست خورد، من گفتم این موضوع می‌تواند آینده را برای این تیم سخت کند. اگر عواملی مثل هواداران، مدیریت و کادر فنی پرسپولیس آرامش درونی خود را حفظ نکنند، می‌تواند برای این باشگاه شروع یک دوره نزول باشد.

وی همچنین گفت: تیم‌هایی مثل استقلال که در صدر جدول است، وقتی بازی‌هایش را می‌بینیم متوجه می‌شویم که باید نگران آنها باشیم. حتی سپاهان هم همین شرایط را دارد. من به نتایج این تیم‌ها کاری ندارم، چون مدل بازی این تیم‌ها نگران کننده است. خیلی از تیم‌ها که سال‌ها با یک شیوه بازی کرده‌اند، به یک‌باره سیستم خود را تغییر می‌دهند. در برخی تیم‌ها هر هفته تغییر سیستم می‌دهند. با این حال آنقدر فشار کسب نتیجه روی تیم‌ها زیاد است مربیان به دنبال این هستند که در سریع‌ترین حالت به نتیجه برسند. این یعنی کیفیت بازی‌ها فدای کسب نتیجه شده است.

جلالی ادامه داد: همیشه صعود از یک نقطه و نزول از یک نقطه شروع می‌شود اما آن نقطه را کسی نمی‌بیند اما وقتی نزول اتقاق می‌افتد همه آن را می‌بینند. مربیان شاید با صحبت‌های خود می‌خواهند نقطه نزول گوشزد کنند. من هم وقتی در تیم‌های مختلف کار می‌کردم حتی یک‌بار هم نشد تمام خواسته‌های من در نقل‌وانتقالات برآورده شود. با این حال کار برای مربیان سخت است. وقتی بازی پرسپولیس برابر گل‌گهر را می‌دیدم، چهره آقای گل‌محمدی چهره یک فرد نگران بود. نباید اینگونه باشد. او باید با آرامش کارش را انجام بدهد. چرا با یک باخت کاری می‌کنیم مربیانی که دوره موفقی هم داشته‌اند آنقدر نگرانی در چهره آنها موج بزند. استرس رنگ پوست گل‌محمدی را تغییر داده بود.

وی افزود: استرس از طریق چشم مربی به تیم و بازیکنان منتقل می‌شود. ما باید یاد بگیریم حتی اگر تیم پنج باخت هم آورد، آرامش تیم را برهم نزنیم. اگر می‌خواهیم تغییری ایجاد کنیم باید یک روز تصمیم بگیریم اما اینکه بعد از یک باخت کاری کنیم تیم دچار چالش بشود، کار خوبی نیست. امکان دارد این حالت برای سپاهان و استقلال هم پیش بیاید. ما در هیچ‌کدام از این موارد رفتار درستی نداشیتم. مربیان باید سعی کنند فقط کار خودشان را انجام بدهند. آقای کلانتری در فجرسپاسی واقعا عالی کار می‌کند چون در نوع بازی این تیم مشخص است چقدر خوب بازی می‌کند و نباید یک باخت فضا را برای این مربیان سخت کنیم. آقای کلانتری و ربیعی واقعا از مربیان خوب هستند.

او تصریح کرد: برای کسب عنوان قهرمانی پارامترهایی مربوط به پیش فصل وجود دارد که اگر آنها را در نظر بگیریم، به نظر من سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان