//
کدخبر: ۲۸۴۵۳۸ //
علیرضا مرزبان: برخی از مدیران شخصیت حضور در مدیریت سرخابی‌ها را ندارند

استقلال می‌تواند حرف‌های بسیاری برای کسب قهرمانی داشته باشد/حضور نویدکیا، نوید بخش روزهای خوب سپاهان است

علیرضا مرزبان کارشناس فوتبال در گفت وگو با فرتاک ورزشی گفت: استقلال با حضور محمود فکری می تواند یکی از تیم های مدعی کسب قهرمانی در لیگ برتر باشد.

استقلال می‌تواند حرف‌های بسیاری برای کسب قهرمانی داشته باشد/حضور نویدکیا، نوید بخش روزهای خوب سپاهان است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا مرزبان مربی فوتبال ایرانی_آلمانی در گفت و گو با خبرنگار فرتاک گفت: یکی از اصلی‌ترین واقعیت‌های دنیای فوتبال این است که بازیکنان و مربیانی که از کشورهای دیگر وارد شوند نه فقط از لحاظ فنی بلکه از لحاظ دیدگاه اجتماعی خیلی فضا را تغییر میدهد بازیکنان با فرهنگ‌های جدید آشنا می‌شوند و این تفاوت شخصیت و فرهنگ‌ها در بهبود عملکرد این رشته تاثیر گذار می‌باشد.

وی افزود: اصلی‌ترین دلیل برای عدم استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ ایران بحث ارزی می‌باشد نه دیدگاه فنی، اگر بحث فنی معیار بود باید کنگره‌ی تشکیل می‌شد و تخصصی این شرایط مورد بررسی قرار می‌گرفت ولی این تصمیم کاملا سیاسی،  اقتصادی می‌باشد و این این اصلا جالب نیست چون فوتبال باید یک محیط آزاد بین‌المللی باشد و مردم باید در کنار این رشته مهیج رشد فرهنگی و اجتماعی  داشته باشند و این مسئله متاسفانه یک تصمیم اشتباه از سوی مسئولین فوتبال می‌باشد.

علیرضا مرزبان در ادامه صحبت‌های خود افزود: توجه داشته باشید انسان‌های بدون مرز که میتوانند تاثیر مثبتی بر دیدگاه فنی،  اجتماعی و فرهنگی بگذارند باید به فوتبال ایران وارد شوند. و در کنار آن باعث پیشرفت گردند.

 این کارشناس فوتبال در رابطه با نقل و انتقالات بازیکنان این چنین بیان کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تیم‌هایی هستند که پشتوانه‌های مالی بهتری نسبت به سایرین دارند و می‌توانند بازیکنان بهتری جذب کنند،  این چیز عجیبی نیست و در کل تیم‌های که شرایط بهتری دارند میتوانند جذب ستارگان بیشتری داشته باشند و این در دنیای فوتبال رایج می‌باشد و چند تیم بالای جدول لیگ معتبر دنیا و حتی ایران نام‌های آشنایی هستند و کم پیش می‌آید که به ندرت نام‌های دیگری به جمع صدرنشین‌هایی که قدرت مالی بهتری دارند اضافه شود این باعث استارت بهتر این تیم‌ها نسبت به سایرین خواهد بود.

ایشان در رابطه با بحث اکادمیک در ایران اظهار داشت: در ایران بجز دو الی سه باشگاه آکادمی خاصی در ایران فعالیت نمی‌کند با رصد فوتبال ایران در چند سال گذشته می‌توانید به راحتی متوجه شوید که بازیکن شاخصی به تیم‌های باشگاهی و تیم ملی تغذیه نشدند.

مرزبان افزود: توجه داشته باشید، یک آکادمی باشگاه حرفه‌ی باید چهارصد الی پانصد نفر را در رده پایه آموزش بدهند و از لحاظ مالی و اعتباری و حتی روانشناسی مورد آموزش کلاس‌های مختلف قرار بگیرند و باعث رشد بازیکنان شود؛ اما دیدگاه به آکادمی در ایران صحیح نیست و حاصل مناسبی هم از آن بدست نمی‌‌آید، پس تیم‌ها بجای آموزش رو به خرید بازیکنان آماده سایر تیم‌ها می‌آورند که این موضوع از دید من مورد نقد نیست چون این تیم‌ها برای رقابت سخت بالای جدول باید چنین تلاشی در جذب داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه با داشتن مربی‌های خوب پایه در ایران اما امکانات لازم را برای اکادمی‌ها لحاظ نمی‌کنیم و از طرفی آن احترام و شخصیت لازم به تیم‌های پایه گذاشته نمی‌شود که من امیدوارم در آینده بحث آکادمیک در ایران جدی و حرفه‌ی دنبال شود.

مرزبان در پاسخ به ارزیابی وضعیت تیم‌های باشگاهی ایرانی این چنین بیان کرد: لیگ قهرمانان آسیا باعث پیشرفت خوب در فوتبال ایران شد و نمایندگان ایران بازی‌های خوبی از خود نشان دادند توجه داشته باشید انگیزه‌های متفاوت و هدفگذاری های متفاوت باعث این عملکرد راضی کننده برای هر تیم شد، در مورد پرسپولیس این را اضافه کنم که شاکله تیم حفظ شده بود و تنها مسئله‌ای که بود تغییر در خطوط دفاع و دروازه این تیم بود که با هماهنگی خوب و نظم تیم در طول مسابقات باعث عملکرد خوب سایر خطوط بویژه هافبک‌ها یعنی بشار و امیری شده بودند و کارهای نفوذی مناسبی را حاصل آوردند و با توجه به روزهای خوب آل کثیر در نقش مهاجم هدف به گل رسیده و تیم پرسپولیس در مجموع با هدایت خوب کادر فنی نتایج مناسبی را بدست بیاورد.

این کارشناس فوتبال در ادامه صحبت‌های خود گفت: دیگر خصوصیت بزرگ بازی‌های آسیایی این بود که محرم نوید کیا توانست با سپاهان فوتبال خیلی خوبی را نمایش دهد، محرم سعی کرد تفکرات و استراتژیک خودش رو به تیم نشان دهند و در مقابل هم بازیکنان سپاهان با هماهنگی با این دیدگاه فنی او توانستند نوید بخش روزهای خوب سپاهان باشند، این تیم قطعا می‌تواند جز مدعیان اصلی قهرمانی باشد چون کیفیت فوتبالی خیلی خوبی دارد. بازیکنان این  تیم هم دیگر را بسیار خوب میشناسند.

سپاهان

مرزبان افزود: با توجه به حضور محمدرضا ساکت در راس مدیریت و محرم نویدکیا که واقعا با تمام وجودش سپاهانی بوده و در حال حاضر به عنوان سرمربی نقش مهمی در آینده این باشگاه دارد بدون شک این اتحاد می‌تواند در آینده موفقیت‌های زیادی حاصل آورد.

 وی افزود: در هرجهت باید به این موضوع توجه داشته باشیم که حضور مربیان جدیدی در لیگ ایران می‌تواند جالب باشد، برای مثال حضور محمود فکری در استقلال که می‌تواند نوید روزهای خوبی را بدهد و من امیدوارم که از استحکام بیشتری در این جایگاه قرار بگیرد چون بودن استقلال خوب در کورس قهرمانی می‌تواند خیلی به فوتبال ما به ویژه تیم ملی کمک شایانی بکند، و با توجه به کادر فنی خوبی که در این تیم حضور دارند استقلال می‌تواند حرف‌هایی برای کسب قهرمانی داشته باشند.

کارشناس فوتبال در خصوص حضور مهدی رحمتی بر روی نیمکت شهر خودر گفت: حضور مهدی رحمتی در شهر خودرو با توجه به کوله باری از تجربه بازیگریش در تیم‌های خوب لیگ ایران می‌تواند نقش موثری در فوتبال این باشگاه داشته باشد و تفکرات کادر او به همراه بازیکنان خوبی که دارند میتوانند شهر خودرو را در شرایط خوبی قرار بدهند.

پرسپولیس- استقلال

مرزبان در رابطه با حاشیه‌های این روزهای سرخآبی این چنین گفت؛ در مورد بحث‌های استقلال و پرسپولیس که این تیم‌های بزرگ کشورمان را وارد حاشیه کرده است حضور مدیران می‌باشد که بخشی از این افراد از لحاظ شخصیتی این پایگاه را ندارند که مدیران این تیم‌های بزرگ بشوند و متاسفانه حضور این خائنین خاکستری که میخواهند روی موج موفقیت‌ها سوار شده و برای خود ارزش ایجاد کنند و اسم رسمی بدست بیاورند و در شرایط بحرانی قطعا پنهان می‌شوند و این تیم‌ها را تنها می‌گذارند.

 مرزبان افزود: من از بازیکنان استقلال و پرسپولیس و همچنین کادر این دوتیم این را می‌خواهم که به شرایط خوب خود ادامه دهند و این موضوع را بفهمند که شرایط خوب آنها و اتحاد درونی آنها می‌تواند به تیم ملی کشور ما کمک شایانی داشته باشد و مسئله‌ی که هست باید توجه داشته باشیم که متاسفانه بحث اخلاق در بین جامعه ورزشی ما به طور کلی کمرنگ شده است که باید دوباره لحاظ شود و ما احتیاج داریم شخصیت مناسب و تعامل و احترام متقابل در بین مدیران و بازیکنان ما بوجود آید.

در پایان آرزوی می‌کنم بیماری کرونا در ایران و دنیا ریشه کن شود.

 

گفت و گو از امید قاسمیان

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۵۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان