//
کدخبر: ۱۸۴۱۱۷ //

بررسی وضعیت مدعیان قهرمانی لیگ برتر/استقلال؛ تعقیب کننده کم خطر/پرسپولیس؛ مدعی اصلی!

با برگزاری دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر چهره واضح تیم قهرمان تا حد زیادی در غباری که از حمله مدعیان به جام برپا کرده گم شد!

بررسی وضعیت مدعیان قهرمانی لیگ برتر/استقلال؛ تعقیب کننده کم خطر/پرسپولیس؛ مدعی اصلی!
به گزارش فرتاک نیوز،

اتفاقاتی که تیم فوتبال پرسپولیس در دو فصل پیش رقم زد و توانست 4، 5 هفته مانده به پایان مسابقات لیگ نامش را بر کاپ قهرمانی لیگ برتر حک کند هنوز در این دوره تکرار نشده است! مدعی اصلی و مدافع عنوان قهرمانی این فصل، کار راحتی برای دستیابی به عنوان دو فصل گذشته اش نداشته و همه ارکان این تیم به وضوح این موضوع را درک کرده اند.

 

در نقطه مقابل تلاشی مضاعف بین رقبای پشت سر پرسپولیس ایجاد شده تا گویی هر طور شده مانع از هت تریک این باشگاه در دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر طی سه دوره متوالی شوند! از حدود سه هفته پیش به این سو، تیم های مدعی کسب جام همچون استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، پدیده و البته پرسپولیس امتیاز از دست داده و در عوض استقلال تهران توانسته بود تا پیش از باخت به پدیده رقبایش را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد! گرچه این تیم کمی قبل تر و در دربی هشتاد و نهم و مصاف با سایپا 5 امتیاز مهم دیگر را هم از دست دادبررسی وضعیت 5 تیم بالای جدولی با فاصله 7 امتیازی بین تیم اول تا پنجم مشخص می کند هنوز و به رغم فاصله 4 امتیازی پرسپولیس با تیم اصلی دنبال کننده اش، نمی توان قاطعانه درباره تیمی حرف زد که در گرد و غبار جدال سخت صدرجدولی ها، منتظر ایستاده تا دستش را بر تن کاپ قهرمانی بکشد!

پرسپولیس؛ مدعی اصلی!

تیم برانکو با 56 امتیاز در صدر جدول است و قطعا بیشترین بخت برای رسیدن به قهرمانی را داراست. این تیم در مسیر رسیدن به این مهم با سپاهان به تساوی دست یافت و سپس با تراکتورسازی در تبریز، بعد با ماشین سازی در تهران و در نهایت پارس جنوبی را در جم ملاقات دارد! پرسپولیس با دستیابی به یک برد و 2 تساوی در 3 دیدار پیش رو می تواند خود را تحت هر شرایطی قهرمان این دوره لیگ برتر معرفی کند چرا که سپاهان(51 امتیازی)، مهمترین تعقیب کننده پرسپولیس، حتی با پیروزی در هر 3 دیدار به امتیاز 60 رسیده و یک امتیاز از پرسپولیس(احتمالا) 61 امتیازی عقب تر می ماند! گرچه بعید نیست پرسپولیس هر 3 دیدار را هم ببرد! اما یک باخت یا سه تساوی، قهرمانی این تیم را در گرو نتایج تیم های سپاهان و استقلال در 3 دیدار پیش رو قرار خواهد داد! ناگفته نماند پرسپولیس دو دیدار مهم نیز با تیم های محمدرضا زنوزی مالک دو باشگاه لیگ برتری تبریزی دارد. با تراکتور در تبریز و با ماشین سازی در تهران که هر یک برای امتیازگیری از پرسپولیس تا سر حد جان تلاش خواهند کرد! 

استقلال؛ تعقیب کننده کم خطر!

شاگردان مجیدی برای رسیدن به امتیاز 59 بهترین مسیر بین رقبای صدرجدولی را در پیش دارند. مهمترین مسابقه این تیم دیدار با پدیده در مشهد بود که با شکست و از دست رفتن 3 امتیاز آن تا حد زیادی آبی ها را از کورس دور کرد. چون سپاهان با تک امتیاز تساوی با پرسپولیس 51 امتیازی شد و دیگر به راحتی عقب نشینی نمی کند. استقلال خوزستان، صنعت نفت آماده این هفته ها و سپیدرود رشت احیا شده، سه تیم دیگر پیش روی استقلال هستند که البته عبور از آنها شاید به نظر سخت نرسد ولی هرگز برای مجیدی و تیمش آسان هم نیست. 

سپاهان؛ دست بردار نیست!

برد 2-5 سپاهان مقابل سایپا، پاسخی محکم به آنهایی بود که پس از شکستش مقابل استقلال معتقد بودند امیر قلعه نویی، عنوان دارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر با 5 قهرمانی بی خیال جام هجدهم شده و انگیزه ای برای ادامه رقابت ندارد. سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ برتر 7 اردیبهشت در تهران مسابقه ای فینال گونه برابر پرسپولیس داشت و با متوقف کردن این تیم قدرتش را باز هم به رخ کشید تا به سه هفته پایانی امیداورانه تر نگاه کند. ماشین سازی تبریز برادر کوچک تراکتورسازی دیگر رقیب سپاهان در این هفته خواهد بود. پدیده مشهد نیز در انتظار نشسته تا در مشهد برای کسب سهمیه آسیایی فصل 2020 لیگ قهرمانان، سپاهان را شکست بدهد. شاید استقلال خوزستان در هفته آخر راحت ترین دیدار تیم قلعه نویی به نظر برسد ولی آنچه از این سرمربی به یاد داریم امیدواری تا ثانیه های پایانی لیگ به کسب مجدد قهرمانی با تیمش است!

تراکتورسازی؛ باتجربۀ پرحاشیه!

بی گمان بین 5 مدعی کسب عنوان قهرمانی، تراکتورسازی بیشترین بازیکن باتجربه را در خود جای داده است. تیمی که تا پیش از دیدار با سپیدرود رشت، با گلهایی که محسن فروزان خورد و حواشی دنباله دار شکستش، به یکباره در هم شکست و به پیکان فرصت داد تا پس از حدود 50 روز که از آخرین بردش در لیگ برتر می گذشت دوباره رنگ پیروزی را ببیند! گرچه تراکتور این روزها با حواشی زیادی دست به گریبان است اما حضور بازیکنانی همچون اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، مشعود شجاعی و امثالهم می تواند کمک کند تا به سرعت از این وضعیت به همان شرایط قبلی تغییر حالت داده و بار دیگر به کورس برگردد. این تیم 49 امتیازی در اصفهان هم باخت تا عملا بختش برای قهرمانی را به کمترین اندازه ممکن برساند. تیمی که در دور رفت 1-4 در تبریز شکستش داده بود در اصفهان انتقام تلخی از تبریزی ها گرفت. تراکتورسازی حالا پرسپولیس را در یادگار امام تبریز پذیرا می شود. دیداری 6 امتیازی و فینال گونه که برد در آن می تواند معادلات لیگ را باز هم تغییر بدهد. پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان دو تیم بعدی هستند که تراکتورسازی اگر بار دیگر آرامش را در مجموعه اش برقرار سازد لقمه های گلوگیری برایش محسوب نخواهند شد.

پدیده؛ در جستجوی آسیا!

بین این 5 تیم، پدیده مشهد با فاصله 7 امتیازی از صدر جدول به اندازه تراکتورسازان بخت برای قهرمانی اش قایل است. آنچه از حرفهای یحیی گل محمدی پس از شکست مقابل نساجی مازندران برمی آمد ین بود که باید برای سهمیه بجنگند و او عینااین حرفها را در نشست خبری پس از برد مقابل استقلال هم تکرار کرد. متوقف شدن استقلال در مشهد امیدواری قهرمانی را در جمع دو تیم دیگر بالای جدول افزایش داد ضمن اینکه پدیده را نیز با 49 امتیاز به کورس برگرداند. سایپا در تهران حریف بعدی و چغر تیم گل محمدی است. سپاهان نیز در هفته ماقبل پایانی سد محکم دیگری است که پدیده روبرویش می ایستد. ...و ماشین سازی تبریز برادر تراکتورسازی در روز پایانی در تبریز به انتظار این تیم نشسته تا هر چه در توان دارد رو کند و مانع از کاسته شدن بخت برادر بزرگترش برای نسشتن روی سکوهای بالاتر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان