//
کدخبر: ۳۱۴۹۳۸ //

دی‌ان‌ای قهرمانی؛ فرمول موفقیت پرسپولیس

پرسپولیس و یک جام دیگر! این داستان تکراری این سال‌های فوتبال ایران است. پر بیراه نیست که حمید مطهری در کنفرانس خبری بعد از فتح فینال سوپر جام می‌گوید که این تیم دی‌ان‌ای قهرمانی دارد. آنها بعد از پوکر قهرمانی در لیگ برتر حالا در سوپر جام، این جام نوپای فوتبال ایران هم پوکر کرده‌اند تا علاوه بر کسب عناوین زیاد قهرمانی در دهه 90، سال 1400 را هم با قهرمانی آغاز کنند.

دی‌ان‌ای قهرمانی؛ فرمول موفقیت پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،
در خصوص قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس دو نکته مهم خودنمایی می‌کند. نخست اینکه این تیم چطور توانست از روزهای بحرانی اوایل دهه نود فاصله بگیرد و تیم قدرتمند امروزی را بنا کند. تیمی که در سال‌های ابتدایی دهه نود روزهای سختی را پشت سر گذاشته بود. روزهایی پر از حاشیه، بحران، دعوا و درگیری میان طیف‌های مختلف قدرت در باشگاه و جایگاه‌های نازل در لیگ. حتماً آن روز وحشتناکی که حمید درخشان به عنوان سرمربی معرفی شد در حالی که علی دایی در حال تمرین دادن تیم بود را از یاد نبرده‌ایم. پرسپولیس از آن روزگار سیاه چنین روزهای درخشانی را برای خودش ساخت. روزهایی که این تیم جام پشت جام و موفقیت پشت موفقیت درو می‌کند. آنها به خوبی به نقطه ضعف خودشان پی بردند و فهمیدند از دل بی‌ثباتی هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود. برای همین از میانه دهه نود با یک هیأت مدیره منسجم و مدیریت قابل توجه در کنار چهره درخشانی چون برانکو ایوانکویچ بنای پرسپولیس موفق این سال‌ها را گذاشتند. پرسپولیسی که با رفتن برانکو نیز از هم نپاشید و با دو مربی دیگر هم جام پشت جام گرفت. از این رو وضعیت کنونی پرسپولیس امروز بسیار ستودنی است و بی‌شک بر موفقیت‌های بیشتر آنها در فوتبال ایران در روزهای آتی هم صحه می‌گذارد. چرا که سایر تیم‌های لیگ برتری از چنین ویژگی‌ای برخوردار نیستند اما علاوه بر این نکته مثبت آنها با یک نقطه ضعف هم مواجه هستند.
پرسپولیس نتوانسته سطح خودش از فوتبال ایران را بیشتر از آنکه لیاقتش است، ارتقا دهد. حضور در دو فینال آسیایی بی‌شک موفقیت بزرگی است اما همه تاریخ را با جام‌ها به یاد می‌آورند چنانکه پرسپولیس دهه 90 شمسی را با جام‌هایش در لیگ برتر می‌شناسند. 
از این رو عدم موفقیت پرسپولیس در کسب جام در آسیا برای تیمی چنین آماده و در‌هم شکننده رقبا یک نقطه ضعف به شمار می‌آید. این عدم توفیق هم البته به این دلیل است که فوتبال ایران ذاتاً توانایی رسیدن به چنین جام‌هایی را ندارد. فی‌الواقع ما به دلیل وضعیت اسفبار فوتبال‌مان، نداشتن زیرساخت‌ها و عدم توسعه واقعی فوتبال، قابل رقابت با رقبای شرقی و غربی نیسیتم. برای همین حتی وقتی پرسپولیس به عنوان بهترین تیم ایرانی به فینال آسیا هم می‌رسد از لمس جام باز می‌ماند. اینجاست که دیگر حتی دی‌ان‌ای قهرمانی هم به کار نمی‌آید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان