//
کدخبر: ۳۰۵۲۵۲ //
از سکوهای لرزان تا اتوبوسی که غرق در سفیدی برف شد؛

شماره ۱۱ ایی که برای نوشهری ها ابدی شد/اتفاقات ناگواری که از فوتبال نوشهر دست نمیکشد

یادداشتی از سانحه اتوبوس حامل بازیکنان تیم فوتبال شهرداری نوشهر و از دست دادن فوتبالیست جوان مازندرانی

شماره ۱۱ ایی که برای نوشهری ها ابدی شد/اتفاقات ناگواری که از فوتبال نوشهر دست نمیکشد

به گزارش فرتاک ورزشی ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ فوتبال مازندران و شموشک نوشهر آن زمان حادثه تلخی را به خود دید و با فرو ریختن سکو های ورزشگاه متقی ساری هواداران مشتاق و عاشقِ مازندرانی و البته نوشهری زیادی در کنار عشق مسطتیلی و سبزشان و شموشک دوست داشتنی مرحوم مهندس درویش دار فانی را وداع گفتند تا یک روز تلخ و غم انگیز را در تاریخ فوتبال ایران و مازندران و البته شموشک به خاطر گذارند.

photo_2021-04-05_19-51-02

اما حالا بعد از گذشت تقریبا ۲۰ سال از سانحه تلخ فروریختن سکوهای ورزشگاه متقی اینبار قلب نوشهری ها فرو ریخت و حادثه تلخی دیگر در تاریخ فوتبال مازندران و شهرستان نوشهر  ثبت شد ! در ساعت ۲:۱۰ بامداد روز ۲۳ اسفند ماه در پی سقوط بهمن و برخورد اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال شهرداری نوشهر در جاده کرج _ چالوس  یک کشته و ۱۹ زخمی بر جای ماندند.

تیم فوتبال شهرداری نوشهر که برای انجام دیدار های تدارکاتی پیش فصل با تیم‌ های مختلف از جمله سایپا ، پیکان و عقاب در استان تهران اردوی آماده سازی خود را بر پا کرده بود پس از پایان این اردو بعد از گذشت یک هفته در زمان بازگشت بدلیل محدودیت‌ ها و شرایط کرونایی بازیکنان با دو اتوبوس حرکت می‌کنند که هر اتوبوس با ۱۷ نفر سرنشین همراه بودند ، راننده یکی از اتوبوس‌ ها به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا از حرکت منصرف می‌شود ، اما اتوبوس دیگر بعد از توقف ۴ ساعته در مسیر به حرکت ادامه می دهد که متاسفانه بهمنی از برف با اتوبوس حامل تیم شهرداری نوشهر برخورد می‌کند و باعث واژگونی اتوبوس و سقوط آن از ارتفاع حاشیه جاده به پایین می‌شود که متاسفانه در این حادثه علی ناصریان بازیکن این تیم جان خود را از دست داد ، همچنین تعدادی از بازیکنان نیز که به دلیل سقوط بهمن به بیرون از اتوبوس پرت شده بودند دچار جراحت شدید شدند.

علی ناصریان بازیکن جوان و جویای نام کلاردشتی تیم فوتبال شهرداری نوشهر در این حادثه تلخ دار فانی را وداع گفت تا شاید برای همیشه شماره ۱۱ ابدی نوشهری ها باقی بماند و نامش در کنار آن تماشاگران عاشقی که قربانی یک تصمیم اشتباه شدند در تاریخ فوتبال نوشهر ثبت شود.

اما شاید هیچکسی نداند که دلیل این بد بیاری ها برای فوتبال شهرستان نوشهر چیست؟! شهری که با از بین رفتن نام شموشک سالیانی طولانی فوتبال در آن مُرد! و دیگر نامی و اثری در سطح حرفه ایی فوتبال کشور از نوشهر شنیده نمیشد و دیگر برخلاف گذشته بازیکنان نامی و ملی پوش از این شهر بندری قد علم نمیکردند و فوتبال نوشهر بر خلاف تجارتش آرام و بی سر و صدا در خوابی زمستانی بود تا اینکه چند سالی است که نام تیم شهرداری نوشهر در لیگ دسته سوم به چشم ها می خورد و تیمی که با هدایت مهدی عینی سرمربی بومی و البته جوانش با وجود هزینه های نسبتا خوب ، رتبه ایی بهتر از سومی در جدول نهایی لیگ دسته سوم کسب نکردند تا اینکه برای سومین سال متوالی با نگاه بلندتر و حرفه ایی تری عزم خود را برای پر آوزاه کردن نام شهرداری نوشهر و رسیدن به لیگ های بالاتر جزم کردند و با محسن بنگر افتخاره این شهر بندری به دنبال ماجراجویی جدیدی در لیگ دسته سوم بودند که متاسفانه در حال حاضر حادثه تلخ دیگری باعث شده که نام این تیم بر سر زبان ها بیافتد!

پاسخگوی این اتفاقات چه کسی خواهد بود؟! در حال حاضر فوتبال در این شهر به جای نشاط و سرگرمی جوانان به کابوس آنها خانواده ها و شاید مسئولان تبدیل شده است.

حادثه هیچگاه خبر نمیکند اما احتیاط شرط عقل است شاید نگاه مسئولانه و دلسوزانه تری در سال ۱۳۸۰ باعث میشد بازی شموشک نوشهر و پرسپولیس در جام حذفی به جای اینکه در ورزشگاه کم ظرفیت و غیر استاندارد شهید متقی برگزار شود در شهر قائمشهر و در ورزشگاهی که دو برابر جمعیت ورزشگاه شهید متقی ظرفیت داشت و امتحانش را در همان سال و تنها چند ماه گذشته ترش در دیدار نساجی و استقلال پس داده بود انجام میشد آن حادثه تلخ رخ نمیداد و تماشاگران عاشق فوتبال از کنار ما نمیرفتند و یا اگر تیم فوتبال شهرداری به جای اردو زدن در استان تهران در همان شهر مازندران که صاحب تیم لیگ برتری ، لیگ یکی ، لیگ دویی و لیگ سه ایی بود اردو میزد و یا با کمی دلسوزی بیشتر و صرف هزینه سفر بازیکنان و اعضای این تیم با پرواز انجام میشد شاید آن حادثه شوم رخ نمیداد و خانواده ایی داغدار نمیشد و یک استعداد بومی مازندرانی از کنار ما نمیرفت و بازیکنان آینده دار دیگری دچار مصدومیت های شدید نمیشدند.

هدف از انتشار این تحلیل در نگاه اول تلنگر و گوشزدی به مسئولان بود که بدانند میتوان با کمی دلسوزی و مدیریت صحیح از اینگونه حوادث تلخ پیشگیری کنند و در ادامه زنده نگه داشتن یاد و خاطره هواداران جانباخته در حادثه فروریختن سکوهای ورزشگاه شهید متقی و علی ناصریان بازیکن فقید باشگاه شهرداری نوشهر بود.

در پایان سایت فرتاک ورزشی درگذشت علی ناصریان فوتبالیست جوان و البته با اخلاق را به خانواده محترم داغدارش و همچنین جامعه ورزش کشور و فوتبال استان مازندران تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان این عزیز آرزوی صبر جمیل را تقاضا داریم و برای مجروعان این حادثه تلخ آرزوی سلامتی را خواستاریم

نویسنده : علیرضا ملکی

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان