//
کدخبر: ۳۰۱۹۹۷ //

نورشرق: پنجره نقل و انقالاتی برخی باشگاه‌ها بسته است/ بدهی پرسپولیس به طلبکاران داخلی ۳۰ میلیارد نیست

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: به جز پرسپولیس پنجره نقل و انتقلاتی باشگاه‌های دیگر هم به دلیل بدهی داخلی بسته است و در این زمینه تبعیضی وجود ندارد.

نورشرق: پنجره نقل و انقالاتی برخی باشگاه‌ها بسته است/ بدهی پرسپولیس به طلبکاران داخلی ۳۰ میلیارد نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

دریاره اینکه  شنیده می شود باشگاه پرسپولیس برای باز شدن پنجره نقل و انتقلاتی اش باید بدهی ۳۰ میلیارد تومانی پرداخت کند، اظهار داشت: به هر جهت مدیرانی که تصدی باشگاه ها را برعهده می گیرند و با دیون دیون داخلی و خارجی مواجه هستند به جهت اینکه حسابرسی تخصصی دقیقی صورت نمی گیرد و تغییر و تحول مالی صورت انجام نمی شود این مدیران می گویند این بدهی متعلق به دوران مدیریت من نیست‌‌.

وی افزود: اصول شرکت ها می گوید این تعهدات حقوقی  متعلق به شرکت و شخصیت حقوقی است و متعلق به اشخاص نیست. پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست و این باشگاه بدهی خارجی داشت که سبب بسته شدن پنجره نقل و انتقلاتی اش شد. با تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس این موضوع مرتفع شد. در نحوه برخورد باشگاه های ما با بدهی ها و دیون داخلی نسبت به دیون خارجی تفاوت اساسی وجود دارد.

رئیس کمیته  وضعیت فدراسیون فوتبال تصریح کرد: زمانیکه باشگاه ها با دیون خارجی مواجه می شوند به این دلیل که مقررات بین المللی ضمانت اجرای خود را به شکل جدی اعمال می کند و با بستن پنجره نقل و انتقالات درصدد وصول مطالبات احکام صادره برمی آید، این پرونده ها در مدتی کم یا زد حل و فصل می شود اما  شاید در پرونده های داخلی این جدیت وجود نداشته باشد.

نورشرق تصریح کرد: روند ما در فدراسیون فوتبال از ابتدا به این شکل بوده که طبق همان استاندارد عمل کرده و سعی کنیم هرچه جلوتر می رویم لیگ سبک تری از لحاظ پرونده های مالی داشته باشیم. این موضوع می تواند جلوی رشد فزاینده پرونده ها را بگیرد. 

وی ادامه داد: اولین بار نیست که پرونده نقل و انقالاتی باشگاه ها به دلیل دیون داخلی بسته می شود و ما در فصل های قبل هم این کار را انجام دادیم. همین الان هم به جز پرسپولیس باشگاه های دیگری در لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم هستند که پنجره نقل و انقالاتی شان بسته است و این باشگاه ها یا باید نسبت به پرداخت دیون اقدام کنند یا به شکلی آنها را تعیین تکلیف کرده و این موضوع را به کمیته وضعیت اعلام کنند.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نباید بدهی هایی را شاهد باشیم که مربوط به چندین سال قبل هستند و همین طور مانده اند. عزمی هم برای پرداخت آنها وجود نداشته باشد. مشکلات مالی باشگاه ها را درک می کنیم.

نورشرق درباره اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند این رفتار کمیته وضعیت ما به ازای تاریخی نداشته است، عنوان کرد:  مستندات، مدارک و تصمیم هایی که در کمیته وضعیت اتخاذ و به سازمان لیگ ابلاغ شده نشان می دهد این موضوع تنها متعلق به پرسپولیس نیست و قانون نسبت به تمام باشگاه ها به یک شکل اعمال می شود.

وی اضافه کرد: به هر حال باید فکری به حال این موضوع کرد و نباید گفت به هر طریقی امسال را بگذرانیم و وارد سال بعدی شویم، مشکلی را حل نمی کند. می دانم مدیران پرسپولیس تلاش زیادی برای حل مشکل کرده اند اما واقعا چاره چیست؟

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره اینکه تاکنون کدام یک از باشگاه ها به دلیل بدهی های داخلی پنجره نقل و انتقالاتی شان بسته شده است، توضیح داد: به صورت مثال پنجره نقل و انتقلاتی تراکتور و ماشین سازی بسته بود اما برای پرداخت این بدهی اقدام کردند و مستندات را در اختیار ما قرار دادند. اکنون پنجره نقل و انقالاتی استقلال  هم بسته است و باید بدهی هایش را تعیین تکلیف کند. این موضوع تنها به پرسپولیس اختصاص ندارد.

نورشرق افزود: ما با باشگاه ها مدارا می کنیم و حتی اگر باشگاهی مستندات تعیین تکلیف دیون خود را حتی به شکل صدور چک در وجه طلبکاران به کمیته وضعیت ارائه بدهد شرایط مالی باشگاه را درک می کنیم اما اگر باشگاهی هیچ اقدامی نکند و فقط تقاضای مهلت کند تا این فصل تمام شود و وارد فصل دیگر شویم زیبنده فوتبال ما نیست.

وی در گفت و گو با شبکه خبر سیما ادامه داد: بدهی های داخلی پرسپولیس کمتر از ۳۰ میلیارد نیست و کمتر از این مبلغ است اما مدیران این باشگاه باید تلاش کنند بخشی از این بدهی ها تعیین تکلیف و با استمهال مواجه شود. پرسپولیس باید چند گامی به سمت حل و فصل پرونده ها بیاید تا دست فدراسیون فوتبال هم برای مرتفع کردن این مشکل باز باشد‌.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۹۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان