//
کدخبر: ۲۹۹۵۲۸ //

ستاری: ویژگی بزرگ تارتار اعتماد به جوان‌ها است

مدافع تیم فوتبال پیکان گفت: تیم ما نشان‌ داده مقابل حریفان بزرگ مثل پرسپولیس بهتر بازی می‌کند.

ستاری: ویژگی بزرگ تارتار اعتماد به جوان‌ها است

محمد ستاری، درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان در هفته پانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: در بازی قبلی مقابل ماشین‌سازی می‌توانستیم برد خوبی به دست آوریم و در صورت تحقق این پیروزی تا رتبه پنجم یا ششم بالا می‌آمدیم. درحالیکه دو بر صفر جلو بودیم، روی اتفاق‌های فوتبالی دو گل خوردیم و با وجود 10 نفره شدن باز هم می‌توانستیم به گل برسیم اما توپ‌های پیکان به گل نرفت. آن دیدار تمام شد و اکنون تمام تمرکز ما روی بازی با پرسپولیس است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: پرسپولیس در سه بازی اخیرش به برتری رسیده و خود را به صدر جدول نزدیک کرده است. به همین دلیل در ورزشگاه آزادی دنبال بردن پیکان است  اما تیم ما هم نشان‌ داده مقابل حریفان بزرگ بهتر بازی می‌کند. با آنالیز و تمریناتی که انجام داده ایم، سه امتیاز را می‌خواهیم و می‌دانیم با یک برد حتی می‌توانیم در پایان نیم فصل تا رتبه پنجم صعود کنیم. در دیدار قبلی این اتفاق رخ نداد اما می‌خواهیم مقابل پرسپولیس بازی با ماشین سازی را جبران کنیم.

مدافع پیکان درباره میزان امیدواری‌اش برای برتری این تیم مقابل پرسپولیس توضیح داد: به این مسابقه خیلی امیدوار هستیم زیرا در زمین ورزشگاه آزادی راحت می‌توانیم کارهای تاکتیکی خود را اجرا کنیم. بارش شدید باران در بازی با ماشین‌سازی سبب شد دو گل را به دلیل لغزندگی زمین دریافت کنیم. طبق آنالیزی که در طول هفته نسبت به بازی‌های پرسپولیس داشته‌ایم، برای کسب سه امتیاز به زمین می‌رویم و امیدواریم اگر چنین اتفاقی رخ ندهد دست کم بدون امتیاز از زمین خارج نشویم. 

ستاری درباره اینکه به نظر می‌رسد جوانگرایی یکی از دلایل اصلی پیروز نشدن این تیم در چهار بازی اخیر باشد، توضیح داد: اگر تجربه تیم ما بیشتر بود، قطعا اتفاق‌های دیدار با ماشین‌سازی رخ نمی‌داد. مهدی تارتار بارها اعلام کرده جوانگرایی تبعات و هزینه‌هایی دارد. در چند هفته اخیر این هزینه را داده‌ایم اما بچه‌ها نسبت به پنج هفته ابتدایی لیگ از لحاظ تجربی وضعیت بهتری دارند. 

وی تصریح کرد: تجربه بازیکنانی مثل حسین پورامینی، محمد نوری و فرزاد حاتمی به جوان‌های تیم خیلی کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب پیکان همدل و یکدل بودن است. دلیلش هم این است که بچه‌ها تقریبا در یک میانگین سنی قرار دارند. مقابل ماشین‌سازی سامان فلاح را که بازیکن رده سنی امید پیکان است در پست دفاع میانی بازی دادیم. 

مدافع تیم پیکان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ مهدی تارتار همین میدان دادن به جوان‌هاست. کم پیش می‌آید یک سرمربی برای پست دفاع آخر دست به چنین ریسکی زده و از یک مدافع نوزده ساله استفاده کند اما تارتار این کار را انجام داد. سه سال قبل در تیم پارس جنوبی بازیکن این مربی بودم و دیدم وی چه علاقه‌ای در میدان دادن به جوان‌ها دارد.

ستاری ادامه داد: سال گذشته هم ابتدای فصل تصور می‌کردم یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به دست پایین‌تر نفت مسجد سلیمان باشد زیرا بازیکنان تیم تارتار خیلی جوان و گمنام بودند. اما هر چه گذشت دیدیم شرایط نفت هم مانند پارس جنوبی است و می‌تواند پدیده لیگ باشد. تارتار همواره با بازیکنان جوان نتایج خوبی کسب کرده اما امسال یکی از دلایلی که سبب شده نتوانیم جزو 5-4 تیم بالای جدول باشیم جوانگرایی بیش از اندازه است.

وی افزود: البته اگر مقداری شانس داشتیم در همین وضعیت هم می‌توانستیم در رتبه پنجم یا ششم جدول قرار بگیریم. شک نکنید با توجه به تغییرات مدنظر مسئولان باشگاه و  کادرفنی در نیم فصل دوم اتفاقات خیلی مثبتی برای تیم ما رخ می‌دهد و پیکان در دور برگشت حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

مدافع تیم فوتبال پیکان درباره گلایه‌ برخی‌تیم‌ها نسبت به پرتاب‌های بلند نادر محمدی توضیح داد: اگر خود من هم در تیم دیگری بودم شاید نسبت به استفاده از این پرتاب‌ها ایراد می‌گرفتم، اما باید همه تیم‌ها به این سؤال جواب بدهند که اگر بازیکنی مثل نادر محمدی را در ترکیب داشتند آیا از ویژگی مثبت وی استفاده نمی‌کردند؟ جواب این سؤال خیلی واضح است. سال اولی هم نیست که یک اوت انداز ماهر وارد لیگ برتر می‌شود و در سالهای قبل هم چنین بازیکنی را دیده بودیم. استاد این کار علی علیزاده است که خودش این پرتاب‌ها را در فوتبال ما مد کرد. 

ستاری ادامه داد: نکته مهم این است که محمدی با شکل و شمایل عجیب و غریبی این کار را انجام می‌دهد و واقعا هم پرتاب‌های خیلی خوبی دارد. پرتاب دستهایش واقعا قدرت زیادی دارد. تیم‌های مقابل حق هم دارند نسبت به این موضوع اعتراض کنند زیرا هیچ راهی برای کنترل این پرتاب‌ها ندارند. خدا به نادر محمدی چنین استعدادی داده و در هر تیم دیگری هم بود از این ویژگی بارز استفاده می‌شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان