//
کدخبر: ۲۹۲۴۵۶ //

چه چیزی خلاء پرسپولیس در فینال را پر می‌کند؟/ مطهری: روی اعتمادبه‌نفس و کار تیمی‌مان حساب باز کردیم

حمید مطهری مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی با تکیه بر کار تیمی خود، خلاءهایی را که وجود دارد، پر می‌کند.

چه چیزی خلاء پرسپولیس در فینال را پر می‌کند؟/ مطهری: روی اعتمادبه‌نفس و کار تیمی‌مان حساب باز کردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس؛ واژه‌ای که این چند روز زیاد شنیدیم و امروز، روز موعود است. روزی که دلیل اصلی تکرار بی‌شمار این نام بوده که نامی باریشه در فرهنگ ایران است (نام دیگر تخت جمشید) و حالا یک تیم فوتبال نام پرسپولیس را یدک می‌کشد تا شاید بتواند با قهرمانی آسیا آنها را پرافتخارتر کند. پرسپولیس از ایران و اولسان هیوندای از کره جنوبی، فینالیست‌های رندترین سال قرن 21 هستند که از ساعت 15 به وقت دوحه (15:30 به وقت تهران) در استادیوم الجنوب مقابل هم قرار می‌گیرند تا چهره قهرمان 2020 لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.

پرسپولیس، شاید در ناباورانه‌ترین شرایط شهریور ماه برای ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شد. کشوری که با زیرساخت‌های فوق العاده خود میزبان جام جهانی 2022 است و با میزبانی از ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب و شرق شجاعتی به خرج داد تا به قول یحیی گل‌محمدی فوتبال آسیا زنده بماند. راستی، یحیی پیش از سفر قبلی به قطر یک جمله دیگر هم گفته بود، اینکه وقتی تیم 12 نفره پرسپولیس در سال 2018 توانست فینالیست شود، چرا تیم او نتواند این افتخار را تکرار کند. پرسپولیس با همین امید و آرزوهای سرمربی موفقش، فینالیست شد و حالا یک قدم تا قهرمانی دارد. با تفاوت بسیار زیاد نسبت به دو سال قبل که فینال را به کاشیما آنتلرز ژاپن واگذار کرد و حالا با برطرف کردن ضعف‌ها و اعتمادبه‌نفس لازم، قصد دارد طلسم قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را در هجدهمین دوره آن بشکند.

هواداران پرسپولیسی زیادی نگران تیم‌شان هستند و هر چه به زمان آغاز بازی نزدیک‌تر می‌شویم، استرس بیشتری وجودشان را فرا می‌گیرد. شاید خیلی از آنها نیز آرامش و اطمینانی دارند که این را هم مدیون نمایش پرقدرت تیم‌شان در بازی‌های مرحله گروهی و حذفی منطقه غرب هستند. دلیل نگرانی خیلی‌های دیگر هم تغییرات عمده در ترکیب نسبت به دیدارهای قبلی است که با محرومیت عیسی آل‌کثیر، وحید امیری، احسان پهلوان و البته جدایی شجاع خلیل‌زاده به وجود آمد. حالا فکر می‌کنید این خلاء و نگرانی راه حلی دارد و آیا پرسپولیسی‌ها می‌توانند این خلاء را پر کنند؟ در دیدار نیمه نهایی که مهدی عبدی به خوبی این کار را مقابل النصر عربستان انجام داد تا جای خالی عیسی آل‌کثیر حس نشود، حالا 90 دقیقه دیگر این تلاش‌ها باید صورت بگیرد تا خیل عظیمی از ایرانی‌ها شادمانی را یک شب مانده به طولانی‌ترین شب سال، حس کنند.

 

با حمید مطهری، از اعضای کادر فنی پرسپولیس حال تیم را پرسیدیم. مطهری که یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در کادر فنی این تیم است، در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: شاید باور نکنید، اما بازیکنان آرام‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند و برای این بازی بسیار مصمم هستند. خوب می‌دانند که فقط یک تک بازی و ان‌شاالله یک 90 دقیقه تا افتخاری بزرگ برای فوتبال ایران فاصله دارند. برای همین به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند.

اما آیا نگرانی برخی هواداران بابت قیمت سه مهره اصلی این تیم به جاست؟ مطهری پاسخ می‌دهد: مسلماً وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر مهره‌های تأثیرگذاری در تیم هستند. اگر آنها بودند، قدرت بیشتری داشتیم، اما پوئن مثبت تیم ما کار تیمی‌مان است. در کار تیمی، هر بازیکنی که در ترکیب جا بگیرد، کار انجام می‌شود و این نکته مهمی در پرسپولیس است.

صحبت‌های مطهری، درست شبیه گزارشی است که سایت فیفا درباره فینال لیگ قهرمانان آسیا متتشر کرده؛ اینکه پرسپولیس بیشتر از مهارت فردی بازیکنانش، با کار تیمی خود را به فینال رسانده است‌. با این حال آیا چیز دیگری وجود دارد که باعث برتری پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای شود؟ مربی پرسپولیس در این مورد به خبرنگار تسنیم گفت: مسلماً تیم اولسان هم بسیار پرقدرت و با اعتمادبه‌نفس است که خود را به فینال رسانده، اما می‌توانم به جرأت بگویم اعتمادبه‌نفس تیم و شرایطی که بازیکنان در تمرین دارند، ما را بسیار امیدوار کرده تا پوئن مثبت در بازی با اولسان در اختیارمان باشد. هرچند غرورمان را کنترل خواهیم کرد و احساسی نمی‌شویم، اما به تک تک بازیکنان اعتماد داریم که اگر اینطور نبود، الان اینجا نبودیم.

با صحبت‌های مطهری، چقدر می‌توان به موفقیت پرسپولیس امیدوار بود؟ آیا اینکه پرسپولیسی‌ها دو سال پیش با دستان بسته تا آخرین نفس مقابل کاشیما جنگیدند و با پنجره‌های بسته و لشگری از مصدوم و محروم، در نهایت به نایب قهرمانی رسیدند، باعث می‌شود این بار با تیمی کامل‌تر و با تجربه‌تر به قهرمانی برسند؟ اعتمادبه‌نفس شاگردان یحیی گل‌محمدی نشان داده آنها چیزی برای قهرمان شدن کم ندارند، پس به اندازه 90 یا 120 دقیقه صبوری کنید و از مهمترین بازی باشگاهی آسیا لذت ببرید.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان