//
کدخبر: ۲۸۴۰۰ //

استقلال نباید به پرس کردن اکتفا کند/ تنها شانس العین قهرمانی در لیگ قهرمانان است

مربی و کارشناسی ایرانی فوتبال گفت: هافبک‌های العین در دادن پاس‌های تودر، ترکیبی و همچنین یک و دوهای موفق تبحر دارند.


استقلال نباید به پرس کردن اکتفا کند/ تنها شانس العین قهرمانی در لیگ قهرمانان است
به گزارش فرتاک نیوز،

رضاپرکاس در خصوص شناختش از تیم اماراتی گفت: العین خط هافبک و خط تهاجمی قوی دارد. خط هافبک این تیم خلاق است و قدرت حمل توپ خوبی دارد. هافبک‌های این تیم دریبل‌زن هستند و در دادن  پاس‌های تودر، ترکیبی و همچنین یک و دوهای موفق تبحر دارند. عمرعبدالرحمان، بازیساز این تیم است که تکنیک بالایی دارد و پاس‌های تودر و انفجاری خوبی می‌دهد. لیما، مهاجم این تیم هم گلزن خطرناکی است. در خط هافبک به جز عبدالرحمان، یاکی هم بازیکن با تجربه‌ای است  که اغلب در نیمه دوم به میدان می‌آید تا تعادل خط میانی را حفظ کند هرچند او پا به سن گذاشته و طراوت گذشته را ندارد اما با این حال مانند بقیه هافبک‌های العین قدرت حفظ توپ خوبی دارد.

پرکاس در ادامه گفت: به طور خلاصه العین قدرت خوبی در خط هافبک و حمله دارد اما در دفاع اینگونه نیست. مخصوصا در مرکز دفاع. استقلال اگر در تهران برد می‌خواهد باید خط هافبک آن‌ها را از کار بیندازد اما نه به این معنی که فقط رو به پرس کردن بیاورد. همانطور که گفتم هافبک‌های العین قدرت حمل توپ و دریبل زدن خوبی دارند. پرسِ محض، زمانی که شما احتمال زیادی در دریبل خوردن دارید اشتباه است مثل اینکه سعی کنیم با پرس کردن مسی را از کار بیندازیم. بهترین راه برای از کار انداختن خط هافبک العین این است که بازیکنان استقلال سعی کنند در هنگامی که صاحب توپ هستند با پاس‌های سریع در طول یا عرض، بازیکنان میانی حریف را پشت سربگذارند.

سرمربی تیم العروبه عمان در خصوص نقاط قوت استقلال گفت: استقلال کناره‌های قوی دارد. بازیکنان کناری این تیم تند و تیزند و می‌توانند به کناره‌های العین فشار بیاورند. ضمن اینکه بازیکنان استقلال می‌توانند با دوندگی و شیفت شدن‌های گروهی، تکنیک و دوندگی العین را خنثی کنند. البته العین دوندگی بالایی ندارد اما تکنیک خوبشان باعث می‌شود توپ را بهتر به گردش دربیاورند. برای مقابله با گردش توپ باید راه‌های پاس را بست و برای این کار باید شیف شدن تیمی به صورت کامل توسط بازیکنان تیم به اجرا در بیاید.

پرکاس در ادامه اظهار داشت: این‌ها نکاتی بود که به نظرم دراین بازی مهم هستند. همانطور که گفتم العین در کار حمله قدرت دارد اما در بخش دفاعی ضعیف است. درحالیکه استقلال برعکس العین است و قدرت دفاعی بالایی دارد. ضمن اینکه خط هافبک این تیم هم رونده است و گوش‌های سرعتی این تیم هم امتیاز دیگری است که باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده شود اما نباید برای استفاده از آن‌ها رو به بازی مستقیم آورد. یعنی نباید توپ را بلند برای جناحین فرستاد تا آن‌ها توپ را بردارند و بروند چون در این حالت العین با بستن کناره‌ها شانس این را دارد که با یک برگشت ساده خط میانیش را صاحب توپ کند و چون شما بازی مستقیم انجام داده‌اید بین خط هافبک و دفاع فاصله‌ای ایجاد می‌شود و میانه زمین از دست می‌رود که این مساله  تیم را شکننده می‌کند.

وی در خصوص راه پیروزی استقلال در این بازی گفت: پاسکاری‌های  زیاد در طول و عرض و همچنین باز شدن و استفاده از تمامی قسمت‌های زمین حریف می‌تواند به پیروزی استقلال کمک زیادی کند. العین امسال در لیگ امارات چهارم شد و در فینال حذفی هم شکست خورد تا برای لیگ قهرمانان در فصل آینده بدون سهمیه بماند. تنها راه این تیم برای حضور در فصل آینده رسیدن به قهرمانی چمپیونزلیگ است برای همین تمام هم و غم خود را برای این بازی‌ها خواهد گذاشت. آن‌ها حتی به تساوی در تهران هم راضی هستند تا در امارات بتوانند استقلال را شکست دهند. بنابراین استقلال باید از میزبانی خودش به بهترین شکل استفاده کند. تماشاگران زیاد در آزادی می‌توانند به ایجادفشار روی حریف کمک کنند. به هرحال امیدوارم در این هفته تمام نمایندگان کشورمان به پیروزی برسند تا نصف راه صعود را رفته باشند.

 

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان