//
کدخبر: ۲۶۸۵۷۲ //

مهدوی‌کیا در جمع برترین‌ گلزنان جام جهانی

مهدی مهدوی‌کیا در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا جزو برترین گلزنان جام جهانی ۱۹۹۸ قرار گرفت.

مهدوی‌کیا در جمع برترین‌ گلزنان جام جهانی
به گزارش فرتاک نیوز،

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در بخش دوم نظرسنجی بهترین گل تاریخ تیم‌های آسیایی حاضر در جام‌های جهانی فوتبال از گل مهدی مهدوی‌کیا به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یاد کرد و نوشت: مهدوی‌کیا برای کسب سه امتیاز در برابر آمریکا و در دقیقه ۸۳ توانست با مهارت توپ را وارد دروازه کند تا به این پیروزی دست یابد.

مهدوی‌کیا طی سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ در هامبورگ حضور داشت و ۲۰۸ بار برای این تیم به میدان رفت و ۲۶ گل به ثمر رساند. کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران در سال ۲۰۰۳ به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد.

همچنین هفته گذشته گل ایرج دانایی فرد در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به اسکاتلند با ۱۹ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت.

وی آذر سال ۹۷ به علت عارضه کبدی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

از دیگر گل های برتر این نظر سنجی می‌توان به گل‌های فیصل الدخیل از کویت به چکسلواکی در جام جهانی ۱۹۸۲، هوانگ‌بو کوان از کره شمالی به اسپانیا در جام جهانی ۱۹۹۰، فهد الغشیان از عربستان به سوئد در جام جهانی ۱۹۹۴،  آن جونگ‌هوان از کره جنوبی به توگو در جام جهانی ۲۰۰۶، برت هولمن از استرالیا به صربستان در جام جهانی ۲۰۱۰، یاسوهیتو اندو از ژاپن به دانمارک در جام جهانی ۲۰۱۰، پارک جی‌سونگ از کره جنوبی به یونان در جام جهانی ۲۰۱۰، کیسوکه هوندا از ژاپن به ساحل عاج درجام جهانی ۲۰۱۴ و سون سیوهنگ‌مین از کره جنوبی به مکزیک در جام جهانی ۲۰۱۸ اشاره کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان