//
کدخبر: ۲۶۳۷۸۷ //

آشتیانی: سعادتمند در حال پس دادن درس به وزیر ورزش است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: اگر رئیس مجمع که همان وزیر ورزش است، معاون و مدیر رسانه‌ای این باشگاه را انتخاب نکند کار اشتباهی کرده است.

آشتیانی: سعادتمند در حال پس دادن درس به وزیر ورزش است
به گزارش فرتاک نیوز،

امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص عملکرد کاری احمد سعادتمند بعد از گذشت سه ماه از حضور در این باشگاه صحبت‌های زیر را انجام داد.

* بعد از جدایی ما از استقلال ساختارها بدون نظارت از هم پاشید

وی با اشاره به اینکه سعادتمند بعد از سه ماه تنها عضو کمیته اقتصادی و حقوقی این باشگاه را معرفی کرده است،‌ عنوان کرد: می‌خواهم به گذشته فلاش‌بک  بزنم و به زمانی که در باشگاه ساختار را درست کردیم اشاره کنم. زمانی که به استقلال آمدیم سعی کردیم به این نتیجه برسیم استقلال برای 10 سال آینده نیازمند چه ساختاری است. بنابراین بعد از اقتباس از بین ساختار باشگاه‌های بزرگ، افراد را در قالب کمیته انتخاب و در جای خود قرار دادیم. آن زمان نه معاون داشتیم و نه قائم‌مقام ولی کارها را به صورت کمیته‌ای پیش بردیم که هر کسی در جایگاه خودش کار کند. بعد از جدایی ما هم بدون آنکه وزارت ورود کند ساختارها از هم پاشید و اصلاً مشخص نشد چرا این اتفاق افتاده در حالی که دستگاه‌های نظارتی باید به این مسائل ورود کنند.

* وزارت باید برای اصلاح ساختار به هیات مدیره ماموریت بدهد

مدیرعامل اسبق استقلال تأکید کرد: سعادتمند باید باشگاه را سازماندهی کند یعنی اگر کسی وارد باشگاه شود بداند چه ساختاری در استقلال وجود دارد و چه افرادی در چه جایگاهی کار می‌کنند. تصور می‌کنم اولین مأموریت را وزارت ورزش به هیأت مدیره بابت این موضوع داده باشد. اگر استقلال ساختار دارد که تکلیفش مشخص است و اگر ندارد، این کم‌کاری بر عهده هیأت مدیره و مدیریت است. طبیعتا وقتی باشگاهی ساختار نداشته باشد مدیرعامل متولی همه چیز می‌شود و وقت او ضایع خواهد شد.

*سلیقه‌ای اداره شدن استقلال باعث استعفای برخی اعضای هیات مدیره شده است

آشتیانی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مشکلات ریز و درشتی که در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وجود دارد به خاطر عدم ساختار و سازماندهی مناسب است. مجمع باشگاه‌ها باید به اینگونه مسائل ورود کنند و تمامی انتخابات و انتصابات را زیر نظر بگیرند تصور من این است فعلاً همه چیز سلیقه‌ای اداره می‌شود و من شنیده‌ام همین سلیقه‌ای اداره شدن استقلال باعث شده عده‌ای از اعضا مستعفی شوند و حالت بلاتکلیف داشته باشند.

* توهین‌های مجازی هدایت شده و از سوی مواجب‌بگیران است

وی در خصوص اینکه در اینگونه مواقع وقتی وزارت به انتخابات در دو باشگاه ورود می‌کند رسانه‌ها و فضای مجازی به این مسائل ایراد می‌گیرند گفت: اینگونه انتقادات در فضای مجازی کاملاً هدایت‌شده است. همان عده‌ای که به محمود فکر توهین کردند مواجب‌بگیر هستند و مأموریت دارند به فکری من و خیلی‌های دیگر حمله کنند چرا این عده از افراد به آن عده پوپولیست حمله نمی‌کنند؟ این افراد فعال مجازی از جایی ارتزاق می‌شوند و همین موضوع نشان می‌دهد لیدر این افراد آگاهی مدیریتی ندارد و روی مسائل و قوانین اشراف کافی ندارد.

*اگر وزارت به انتخاب معاون و مدیر رسانه‌ای استقلال ورود نکند اشتباه کرده است

واعظ آشتیانی تاکید کرد: او است که می‌آید خط می‌دهد که وزارت ورزش نباید به انتخابات در استقلال ورود کند. در حالی که وزارت و شخص وزیر رئیس مجمع این دو باشگاه هستند و عدم دخالت او باعث می شود استقلال و پرسپولیس دچار مشکل شوند. من معتقدم اگر رئیس مجمع، معاون باشگاه و مدیر رسانه‌ای استقلال را انتخاب نکند کار اشتباهی کرده است. هیأت مدیره زیر دست مجمع کار می‌کند و اگر چه اعضای هیأت مدیره اجراکننده هستند و تصمیم‌گیرنده اما نظارت مجمع را باید بالای سر خود داشته باشند.

در ساختار شرکت‌ها هم همه چیز به این شکل است که ابتدا مجمع تصمیم می‌گیرد سپس موارد به هیأت مدیرهو هیأت مدیره نیز به مدیرعامل ابلاغ می‌کند. این افرادی که هجمه وارد می‌کنند وظیفه دارند با شماره‌های فیکو جعلی به دیگران توهین کنند. این‌ها همان‌هایی هستند که مقابل وزارت ورزش خواهان حضور عده‌آی افراد خاص می‌شوند و دست‌شان با فضای مجازی در یک دست است اما این نکته را بگویم اگر یک عده‌ محدود با تفکر خاص بدون موضع‌گیری انتقاد می‌کنند باید به انتقاد آنها هم گوش داد.

*انتخابات سعادتمند قومیتی و خطرناک است، او به وزیر درس پس می‌دهد

 آشتیانی با اشاره به انتخابِ بعضی از افراد توسط مدیرعامل و  شایعه حضور فردی که قبلا مدیر برنامه برخی از بازیکنان این تیم بوده به عنوان مدیر رسانه‌ای استقلال اظهار داشت: این همان اتفاقی است که بسیار خطرناک خواهد بود.مگر می‌شود فردی که قبلا در جا به جایی بازیکنان نقش داشته در باشگاه استقلال چنین پستی داشته باشد؟ به نظر می‌رسد سعادتمند انتخابات قومیتی بسیار خطرناکی را مدنظر دارد و وزارت ورزش باید روی این مسأله اهتمام داشته باشد. صادقانه می‌گویم سعادتمند در حال پس دادن درس به وزیر ورزش است. درست است که وزیر می‌تواند افرادش را خودش انتخاب کند اما اکثر نیروهای او در این مدت از استان‌های گیلان و مازندران انتخاب شدند و این شایسته یک وزارتخانه نیست. هر چند افراد منتخب دانش داشته باشند اما وزیر باید طوری عمل کند که شائبه قومیتی شکل نگیرد. سعادتمند هم مشغول چنین کاری است. افرادی که برای جایگاه‌ها در باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند باید کمترین حاشیه را داشته باشند.

* داورزنی در تاریخ مسابقات لیگ نظر می‌داد اما مدعی عدم ورود به تصمیمات دو باشگاه بود

مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص اختلافاتی که بین برخی از اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل این باشگاه وجود دارد گفت: اگر اختلافی وجود دارد وزیر باید آن را مدیریت کند و اجازه ندهد این اختلافات به رسانه‌ها بکشد. این‌ها همه نشانه‌های عدم نظارت است. زمانی که می‌گفتیم باید در امور دو باشگاه باشد و نظارت وجود داشته باشد داورزنی معاون وزارت ورزش با افتخار می‌گفت در امور این دو باشگاه دخالت نمی‌کنیم این حرف چه معنی دارد؟ او این صحبت را مطرح می‌کرد ولی به هنگام شروع بازی‌ها درباره تاریخ مسابقات نظرش را می‌گفت. چطور در مورد استقلال و پرسپولیس که ریاست مجمع آن به عهده وزیر است نباید دخالت شود اما در مورد تاریخ مسابقات فوتبال دخالت می‌شد؟

*وزیر ورزش نباید اجازه بدهد هیات مدیره بدون نظر او تصمیم بگیرد

وی یادآور شد: استقلال و پرسپولیس متعلق به دولت هستند و هرگونه صدمه اقتصادی متوجه بیت‌المال است وزارت ورزش به هیچ عنوان نباید اجازه بدهد هیأت مدیره و مدیرعامل بدون اجازه تصمیم بگیرند. متأسفانه برخی افراد اساسنامه دو باشگاه را نمی‌خوانند و بعضی مواقع تصور می‌کنم مسؤولان وزارت خودشان نسبت به وظایف اعضای هیأت مدیره آگاهی ندارند. امروز هر صدمه‌ای در عرصه‌های مختلف کشور می‌بینیم به خاطر سوء مدیریت است. آنجا که باید دخالت کنند نمی‌کنند و جایی که اصلا نباید ورود کنند همه گونه اظهارنظر انجام می‌دهند.

* سرتاسر گزارش تحقیق و تفحص مجلس، سوئ استفاده مالی در استقلال است

مدیرعامل اسبق استقلال با اشاره به گزارشی که از تحقیق  و تفحص دو باشگاه توسط مجلس شورای اسلامی منتشر شده است عنوان کرد: سر تا سر این تحقیق و تفحص نشان داده شده که سوء استفاده مالی صورت گرفته است در یکی از بندهای این تحقیق و تفحص خواندم صورتجلسات هیأت مدیره در مدارک باشگاه استقلال نیست. شما باید مشخص کنید کسی که مدارک را زیر بغل خود می‌گذارد و از باشگاه خارج می‌شود چه کسی است؟ اینکه نامه‌های رسمی در یک باشگاه مفقود می‌شود چه کسانی در آن مقصر هستند؟ این‌ها همه عدم نظارت‌های به موقع است و اگر از همین امروز به  مسائل دو باشگاه ورود نکنند، مطمئنا حوادث جدیدتری در انتظار این دو باشگاه بزرگ پایتخت خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۷۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان