//
کدخبر: ۲۶۳۲۸۷ //
سرمربی استقلال ملاثانی در گفت‌‌وگو با فرتاک ورزشی :

هرمزی : فوتبال ایران با تعطیلی لیگ دسته دوم در آزمون کرونا یک بازنده واقعی خواهد شد / تدبیر را جایگزین بهانه کنند

داریوش هرمزی گفت : مسئولین به فکر برگزاری مسابقات باشند و تدبیر را جایگزین بهانه کنند.


هرمزی : فوتبال ایران با تعطیلی لیگ دسته دوم در آزمون کرونا یک بازنده واقعی خواهد شد / تدبیر را جایگزین بهانه کنند

به گزارش فرتاک ورزشی، داریوش هرمزی سرمربی استقلال ملاثانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت : استقلال ملاثانی اصلی ترین شانس صعود به لیگ دسته یک میباشد و برای آغاز مسابقات لحظه شماری می‌کنیم، اما اینکه برخی به راحتی تلاش‌های چندین ماهه باشگاهی مانند ما را نادیده می‌گیرند، بی‌انصافی است.

وی افزود : ما برای رسیدن به این جایگاه مدت‌ها با فقر، نداری و بدبختی برنامه‌ریزی و تلاش کردیم، طی یک سال گذشته برنامه ریزی بسیار دقیقی را مو به مو برای صعود به لیگ دسته یک کشور پیاده کردیم و ماحصل آن ۱۸ هفته پیاپی صدرنشینی ماست و حتی ورزشگاه اختصاصی خود را طوری کامل بازسازی کرده‌ایم، علاوه بر همه این موضوعات مردم ملاثانی برای حضور تیمشان در لیگ دسته یک و آغاز مسابقات لحظه شماری می کنند آن‌ها بجز فوتبال که جزو نشاط مردم است چیزی ندارند.

هرمزی در ادامه بیان کرد : پیش بینی مسئولان وزارت بهداشت و عوامل درگیر با کرونا این است که ویروس دردسرساز تا ماه های آینده هم جزو از زندگی مردم است و همه باید با شرایط زندگی با آن کنار بیایند، برخی تیم ها شروع به بهانه گیری کرده اند و بازیکنانی که خارج از فوتبال به کرونا مبتلا شده اند را به تمرینات نسبت می دهند، بازیکنان و عواملی که در همین هفته اول تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است طبیعتاً از قبل مبتلا شده اند و بیماری شان هیچ ربطی به شروع تمرینات ندارد، بنابراین این بهانه نمی تواند از سوی تیم ها پذیرفته شود که بازیکنانشان با شروع تمرینات مبتلا شده اند و لیگ دسته دوم به آتش آن‌ها سوخته شود.

هرمزی تصریح کرد : از سوی دیگر پیش بینی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که مردم و اهالی فوتبال باید پاییز و زمستان پیش رو را هم با این ویروس سر کنند و طبیعتاً زندگی همه مردم تحت تاثیر کرونا قرار خواهد داشت، در این میان از مردم خواسته شده است که همچنان تدابیر بهداشتی را در نظر داشته باشند و علاوه بر اینکه زندگی عادی خود را ادامه می دهند، در رعایت نکات بهداشتی هم بهتر از قبل عمل کنند تا این دوره نیز رد شود، پرسش این است که اگر به زعم برخی مسئولان وزارت بهداشت یا سازمان ورزش، ادامه لیگ که فقط ۵ هفته باقی مانده و برگزار نشود، تکلیف لیگ بعد و مسابقات بعدی چه می شود؟ آیا می توان فصل بعدی رقابت ها را هم برگزار نکرد و فوتبال را تعطیل کرد! تکلیف فوتبال و فوتسال بانوان

فوتبال ساحلی و از همه مهمتر فوتبال پایه چه میشود! چرخه تولید و کشف و تغذیه قطعا معیوب و نابود خواهد شد، آیا تیم ملی فوتبال ایران می تواند در مقدماتی جام ملت ها و جام جهانی شرکت نکند؟ مشخص است که پاسخ همه این پرسش ها منفی است. بنابراین حالا که قرار است چند ماه آینده را هم مردم با کرونا کنار بیایند و زندگی کنند، بهتر است مسئولان فوتبالی هم به جای بهانه تراشی و اصرار به تعطیلی مسابقات لیگ دسته دوم باشگاههای کشور ، به فکر تدبیری درست برای ادامه بازیها با رعایت نکات بهداشتی باشند.

 

سرمربی استقلال ملاثانی بیان کرد : فدراسیون فوتبال در آرامش تکلیف لیگ ها را مشخص کند، هرچند تا همین جا هم فوتبال ایران در آزمون کرونا یک بازنده بوده است، صحبت از سلامت یک انسان به تمام فوتبال هم می ارزد، جناب آقای فرهادی معاون وزیر بهداشت آیا کرونا فقط روی بازیکنان و مربیان تاثیر دارد و مثلا روی کارگران کارخانه‌هایی که بعضا در لیگ های مختلف هم تیمداری می‌کنند بی اثر است! به آقای وزیر ورزش باید گفت فوتبال عین زندگی است و زندگی عین فوتبال، البته این همان  داستانی است که باید همیشه توسط بازیگران زندگی و باشندگان هر نسل روایت شود، با فوتبال میشود تا حدودی  دشواری‌های زندگی را تحمل کرد.

هرمزی افزود : از شکست و اوج نومیدی تا امید و شکوه پیروزی و احساس سعادتمندی و این واقعیتی پایان ناپذیر است ! وقتی در عبور زمانه و دشواری‌های پیدا و پنهانش زندگی به چالش کشیده میشود و سایه شوم بیماری فراگیر وجنگ و مرگ، امید به زندگی را در تردیدی کشنده به گفتگوهای جمعی و حتی جهانی فرامیخواند تنها اندیشه وهنرو خلاقیتهای سبب ساز است که میتواند امید جمعی را به سلاحی برای دفاع بهتر و ادامه زندگی امیدوارانه تر تبدیل کند، بی جهت نگفته اند که امیدهای ما یاس ها و تردیدهارا خنثی و به امیدهای دیگران جهت میدهد، "کرونا "در هجوم مایوس کننده و ترس آورش نشان داد که چقدر جای فوتبال در زندگی خالی است، چه دلتنگ اند میلیون‌ها مردمی که روزها و شب‌ها را با فوتبال زندگی کرده اند شکست خورده و پیروز شده اند، اشک ریخته و شاد شده و از ژرفای  وجودشان قهقه زده و فردای آن به زندگی سلامی دوباره کرده اند، زندگی با همه افت و خیزهایش اگرچه فرصتی کوتاه تعریف شده اما همیشه  زیبا است، به قول شاعر مردمی زنده یاد سیاوش کسرایی آری آری زندگی زیباست، زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست، گر بیفروزیش رقص شعله اش در هر کران پیداست.

 

سرمربی استقلال ملاثانی در پایان گفت : زندگی پسا کرونا فوتبال را بیش از پیش همراهی خواهد کرد و بر شکوه مستطیل های سبزش خواهد افزود زیرا در دیالکتیک فوتبال و زندگی از درون خاکستر شکست مقاومت و امید و زندگی و پیروزی متولد شده است، این است راز پایان ناپذیری تاریخ وجامعه و انسان، فوتبال ایران با تعطیلی لیگ دو و سه در آزمون کرونا یک بازنده واقعی خواهد شد.

گفت‌وگو : امیررضا رضایی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان