//
کدخبر: ۲۶۳۱۸۱ //

برگزاری لیگ چه خطراتی دارد؟

با اعلام ستاد مقابله با کرونا و سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر از 29 خرداد برگزار خواهد شد.

برگزاری لیگ چه خطراتی دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با اعلام ستاد مقابله با کرونا و سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر از 29 خرداد برگزار خواهد شد.

فوتبالیست های کشورمان نزدیک به 80 روز از تمرین و مسابقه دور بودند و حالا در یک اقدام انتحاری تصمیم به از سرگیری این رقابت ها شده و بازیکنان برای آماده سازی 21 روز مهلت دارند.

براساس علم تمرین این مدت زمان تمرین بعد از استراحت طولانی برای حضور در رقابت های حرفه ای و سطح بالا مصدومیت و آسیب دیدگی را به همراه دارد. حال علاوه بر این موضوع نباید فراموش کرد که اکثر شهرهای ایران از جمله استان خوزستان که سه تیم لیگ برتری دارد در وضعیت قرمز به سر می برند.

با این اوصاف ستاره های فوتبال مان در لیگ برتر روی لبه تیغ کرونا و مصدومیت راه می روند که اگر هر کدام از این اتفاقات بیفتد با تصویری شبیه فاجعه چرنوبیل در مستطیل سبز مواجه خواهیم شد.

در روزهایی که گذشت درب های بسته مجموعه های ورزشی و استادیوم ها برای علاقمندان به ورزش به خصوص فوتبال را افسرده کرده بود اما آغاز ناگهانی و بدون برنامه لیگ برتر هم با شرایط موجود دردی را دوا نمی کند.

اگر مسئولان سازمان لیگ فدراسیون از رقابت های بوندس لیگای آلمان برای راه اندازی مجدد لیگ برتر الگوبرداری کرده اند نباید فراموش کنند که آن ها شرایط ویژه ای دارند، از جمله قرنطینه 30 روزه بازیکنان تیم پیش از آغاز برنامه های تمرینی و تدارکاتی. همچنین برآورد مالی هنگفت رقابت های لیگ برای باشگاه ها و حامیان مالی بطوریکه اگر این بازی ها ادامه پیدا نمی کرد بطور حتم به آن ها با ضرر میلیارد دلاری وارد می شد اما در ایران به هیچ عنوان اینگونه نیست چرا که باشگاه درآمدی از تیمداری ندارند.

نباید فراموش کرد که برگزاری رقابت های بوندس لیگای آلمان هم در هفته نخست 14 مصدوم را به همراه داشته است و این اتفاق در ایران چندین برابر خواهد شد.

ظواهر امر حکایت از آن دارد که تنها عامل این تصمیم گیری شتاب زده مسئولان پایان به هر شکل لیگ است در این شرایط سوالات زیادی اذهان را درگیر کرده از جمله این که آیا سازمان لیگ برای جلوگیری از آسیب دیدگی های بسیار شدید بازیکنان هم تدبیری اندیشیده است؟

آیا شرایط زمین های تمرین، خوابگاه محل اقامت بازیکنان، هتل محل سکونت قبل از مسابقه، اتوبوس ها، فرودگاه ها، هواپیماها مورد بررسی قرار گرفته است ؟

آیا تمرین و مسابقه در شرایط پرخطر باعث ایجاد استرس برای بازیکنان، مربی و داور نمی شود و آیا وجود استرس و نگرانی خطر ابتلا به این بیماری و آسیب دیدگی های شدید را افزایش نمی دهد ؟

امیدواریم مسئولان سازمان لیگ برای این پرسش ها پاسخ قانع کننده ای داشته باشند چرا که جبران فاجعه ای که در کمین فوتبال ایران است کار راحتی نیست و شاید هم نشود جبران کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان