//
کدخبر: ۲۵۴۵۲۰ //
بازندگان لغو قطعی لیگ برتر

از پرسپولیس تا سرنوشت عجیب پدیده استقلال!

از پرسپولیس تا سرنوشت عجیب پدیده استقلال!
به گزارش فرتاک نیوز،

وقفه در مسابقات لیگ نوزدهم به درازا کشیده و فعلا هم مشخص نیست چه زمانی امکان از سرگیری این رقابت‌ها وجود خواهد داشت. در همین راستا فرضیه لغو کامل مسابقات امسال نیز وجود دارد و روز به روز تقویت می‌شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، بازی‌های امسال نیمه‌کاره باقی خواهد ماند و تیم‌ها و بازیکنان تا ابتدای فصل بعد (تیر یا مرداد) مرخص خواهند شد. این فرضیه موافقان و مخالفانی دارد، اما اگر قرار به اجرای آن باشد، چند بازنده مهم خواهیم داشت.

قهرمانی در زمین می‌چسبد

بزرگترین بازنده قطع مسابقات پرسپولیس خواهد بود؛ تیمی که با 10 امتیاز اختلاف در آستانه کسب چهارمین قهرمانی پیاپی قرار دارد و همه می‌دانند که با دو، سه برد دیگر از مسابقات نه‌چندان دشوار باقی‌مانده به این مهم نائل خواهد شد. اگر لیگ بدون اعلام رسمی قهرمانی پرسپولیس لغو شود که این تیم به شدت متضرر خواهد شد، اما اگر این اتفاق توام با اهدای جام به سرخپوشان صورت بگیرد هم این قهرمانی حلاوت معمول را نخواهد داشت. قطعا پرسپولیسی‌ها ترجیح می‌دهند این چند مسابقه برگزار شود و بدون حرف و حدیث در زمین مسابقه جام را بالای سر ببرند.

امیر در حوالی خط پایان؟

این یکی از معدود مواردی است که قلعه‌نویی و پرسپولیس با هم در یک سبد قرار می‌گیرند، اما به هر حال به نظر می‌رسد لغو لیگ به ضرر امیر هم باشد. حقیقت آن است که سپاهانی‌ها تا این لحظه از عملکرد دو ساله قلعه‌نویی روی نیمکت تیم‌شان راضی نیستند. آنها اخیرا تعارف را هم کنار گذاشته‌اند؛ به طوری که سرپرست جدید باشگاه به صراحت گفته بود در مورد ادامه همکاری با این مربی در پایان فصل تصمیم گرفته خواهد شد. اگر مسابقات ادامه بیابد، شاید امیر بتواند با قهرمانی در جام حذفی و مثلا نایب‌قهرمانی در لیگ کارنامه‌ای قابل دفاع برای خودش در اصفهان بسازد، اما پایان همه مسابقات در این نقطه، به معنی یک ناکامی محض برای این مربی خواهد بود.

سهمیه آسیایی؛ رویایی که شاید بسوزد

جواد نکونام امسال عملکرد خوبی در فولاد خوزستان داشته و در زمستان هم با جذب پاتوسی، تیمش را تقویت کرد. فولاد مدعی جدی کسب سهمیه آسیایی است؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد به معنای یک پاداش خوب برای نکونام خواهد بود، اما در صورت لغو مسابقات، تلاش‌های او هم بدون ثمره عینی و عملی باقی خواهد ماند.

نیمار آبی در حسرت آقای گلی

در بهترین فصل فوتبالی‌اش گرفتار وقفه در مسابقات شد. او کاملا روی فرم بود و ادامه این روند می‌توانست به حضورش در تیم ملی یا دریافت پیشنهادهای خوب خارجی منجر شود، اما ویروس تاجدار بد موقعی به جان فوتبال ایران افتاد. از همه بدتر اینکه قائدی با 9 گل روی پله دوم برترین گلزنان فصل قرار دارد و فقط یک گل کمتر از آل‌کثیر و مقانلو زده. بنابراین مهاجم استقلال شانس بالایی برای کسب عنوان آقای گلی لیگ داشت که اگر بنا به لغو مسابقات باشد، طبیعتا این فرصت را از دست خواهد داد.

سرنوشت عجیب پدیده استقلال

شاید اسم محمد بلبلی تناسب چندانی با سایر عناوین این فهرست نداشته باشد، اما قصه او واقعا بامزه است. پدیده نیم‌فصل دوم مسابقات پارسال، ابتدای فصل جاری مورد توجه چند باشگاه قرار گرفته و از هول حلیم با دو، سه تیم به طور همزمان قرارداد بست. در نتیجه بلبلی چهار ماه محروم شد و پس از پایان این مدت و نیز بهبودی مصدومیتش، اوایل اسفندماه در بازی با ذوب‌آهن برای اولین بار در لیست 18 نفره قرار گرفت، اما لیگ از همان زمان تعطیل شد و حالا اگر بنا به لغو قطعی مسابقات باشد، لیگ نوزدهم به بدترین و عجیب‌ترین خاطره زندگی بلبلی تبدیل خواهد شد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همشهری ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان